Hollow Knight: Silksong har försenats

Robot
Hollow Knight: Silksong har försenats

Utvecklarna hade tänkt att släppa det under årets första halva.

#Hollow-knight-silksong, #Team-cherry-games, #nyhetstips


Medlem

Klart man vill spela ett nytt Hollow Knight men uppskattar att utvecklarna tar all tid i världen för att göra det bra

Medlem

Fanns alltså ett spelbart demo av spelet på E3 2019 och det är fotfarande inte ute. Det är ju imponerande ändå, framförallt när det är ett 2D-spel.

Medlem

Det sista jag vill ha är ett till trasigt spelsläpp. Team Cherry gör helt rätt, att välja mellan att vänta och att spela ett trasigt spel är enkelt.

Medlem

Tog bort det från steam wishlist här om dagen eftersom man inte hört ett dyft om det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Är det verkligen försenat när vi inte hört ett skvatt?

Då får vi hoppas på senare 2023? Eller blir det t.o.m. ett 2024 släpp?

Undrar om dom hamnat i "development hell" eller liknande. Men sen är dom ju ett väldigt litet team och vill dom köra på ett mycket större spel tar det säkert ta längre tid att utveckla.

Aja, har väntat sedan 2019 och varit knäpptyst väldigt länge, dom kunde lika gärna fortsatt i det tysta om det är väldigt långt kvar till release(2024).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

dyb
Medlem

Man börjar ju tappa suget. Man får tillslut dra en gräns o säga "nej nu får det räcka. Vi e nöjda". Känns som Team Cherry e perfektionister som aldrig blir nöjda eller nått

Medlem

Ta så lång tid ni behöver, bara det blir bra när det väl släpps. Jag tror att hetsen kring hårda deadlines är en av anledningarna till att så många spel släpps i ett så bedrövligt skick nuförtiden.

Medlem

Bara goda nyheter enligt mig. Första spelet va så otroligt slipat och polerat. Upplevelsen blev vad den blev till följd av det. Ta all tid i världen Team Cherry, Hollow Knight förtjänar den nivån av engagemang i en uppföljare.

1
Skriv svar