EA om Star Wars Jedi: Survivor-siffror: "Överlyckliga"

Robot
EA om Star Wars Jedi: Survivor-siffror: "Överlyckliga"

Har nått "miljoner" på 11 dagar. Stark start, säger EA.

#star-wars-jedi-survivor


Medlem

Ganska väntat ändå. Det skall ju vara ett ganska bra spel i botten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle vara intressant att se hur mycket som varit preorders.

Och hälften av dom är refunds


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Givetvis tråkigt med PC-porten. Men fan så kul att det kommer bra Star Wars-spel.

Medlem

Visste inte att det modigt att försena spel.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Visste inte att det modigt att försena spel.

Det är sjukt modigt, det kan ju bli så att ett annat trasigt spel till PC hinner komma ut innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Divion:

Givetvis tråkigt med PC-porten. Men fan så kul att det kommer bra Star Wars-spel.

Konsolversionen är tyvärr inget att hänga i granen heller

Medlem

Undrar på riktigt vad de förlorade på att spelet var trasigt till PC och även konsoler.

Jag som planerade på att köpa spelet håller istället i pengarna och väntar tills det dyker upp på Gamepass/EA play. Detta enbart pga den dåliga prestandan på PC. Undrar om fler tänkte så.

Oavsett, kul med Star Wars. Ser fram emot att spela.

Medlem

Kul! ser fram emot att köpa in och spela under semestern

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bobiri:

Undrar på riktigt vad de förlorade på att spelet var trasigt till PC och även konsoler.

Jag som planerade på att köpa spelet håller istället i pengarna och väntar tills det dyker upp på Gamepass/EA play. Detta enbart pga den dåliga prestandan på PC. Undrar om fler tänkte så.

Oavsett, kul med Star Wars. Ser fram emot att spela.

Jag var lite i valet och kvalet också, men känns klokt att vänta med tanke på läget. Som det också skrivits här: blir ett bra sommarspel!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

spelar på ps5 och blir nästan arg när jag läser den där rubriken (även fast jag såklart har bidragit till resultatet genom att köpa spelet). spelet är grymt roligt, men det är fanimig pinsamt hur jävla bedrövligt det rullar. en AAA titel på den senaste konsolen 2023, och då spelar jag ändå på "performance".

dippar konstant ner under 30 fps. texturer poppar in här och var. hinner ibland hela vägen fram till väggen eller vad det är innan texturen uppdateras mitt framför ögonen på mig. när jag varit inomhus nånstans så måste jag stå och vänta ibland 20~ sekunder på att dörren till utsidan ska öppnas för att världen utanför tar sån jävla tid på sig att ladda in. en annan gång tittade jag nerför en lång korridor och undrade vad det var för vitt ljus längst bort, men nä, det var bara den delen av kartan som inte laddats in ännu.

väldigt irriterande när spelet i övrigt är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av quadratis:

spelar på ps5 och blir nästan arg när jag läser den där rubriken (även fast jag såklart har bidragit till resultatet genom att köpa spelet). spelet är grymt roligt, men det är fanimig pinsamt hur jävla bedrövligt det rullar. en AAA titel på den senaste konsolen 2023, och då spelar jag ändå på "performance".

dippar konstant ner under 30 fps. texturer poppar in här och var. hinner ibland hela vägen fram till väggen eller vad det är innan texturen uppdateras mitt framför ögonen på mig. när jag varit inomhus nånstans så måste jag stå och vänta ibland 20~ sekunder på att dörren till utsidan ska öppnas för att världen utanför tar sån jävla tid på sig att ladda in. en annan gång tittade jag nerför en lång korridor och undrade vad det var för vitt ljus längst bort, men nä, det var bara den delen av kartan som inte laddats in ännu.

väldigt irriterande när spelet i övrigt är riktigt bra.

Kollade på digital foundry och de rekommenderade att man körde i Quality istället då 30fps va mer stabilt då performance läget flög upp o ner runt 45-60fps eller va de sa, hela tiden vilket är mer störigt än 30fps. Kanske har de patchat sedan dess dock.

Medlem

Blir glad att det går bra för spel som detta och senast hogwarts legacy. Visar för företag som t.ex EA att singleplayer spel utan microtransaktioner faktiskt är lönsamt. Var ett tag där så många företag gav upp på det och satsade allt på F2P och multiplayer.

Tråkigt däremot att det kommit så många spel senaste tiden med massa prestandaproblem. Tror det är bäst att aldrig köpa spel på release utan vänta på en rea. Då får man spelet både billigare och färdigutvecklat.

Medlem

Var det inte Dice som hävdade att "ingen ville spela single-player kampanjer längre" när de släppte Battlefront? Här står vi sex år senare och det som gjort succé bland Star Wars-spelen är... single-player kampanj?

Medlem

Fantastiskt kul spel, njutit i fulla drag. Hoppas klara av det i helgen.

Medlem

Hittills har det samma problem som föregångaren.
För mycket ute i naturen på tråkiga planeter, för lite stjärnkryssare eller massiva imperiebaser.
Sen har vi dessa tröttsamma pussel som känns nästan autogenererade. Blir lätt sådär när man inte har tillräckligt med story.

Nä, mer imperiet, mindre vilda djur i träsk.

Medlem

Ett bra spel förtjänar ju det.

Gen
Medlem

Galet bra spel som dessvärre har prestandaproblem. Men bortser man från dessa så är spelet som sagt var en liten guldklimp.

1
Skriv svar