Officiell tråd: Park Beyond – Ny nöjesparkssimulator!

FZ
Andreas Dimestam
Officiell tråd: Park Beyond – Ny nöjesparkssimulator!

*Sponsrad tråd*

Bygg dina drömmars nöjespark!

Den 16 juni släpps Park Beyond – en nöjesparkssimulator för dig som vill drömma dig bort bland storslagna åkattraktioner, fantasifulla berg-och-dalbanor och trilskande gäster. I spelet antar du rollen som nyanställd visionär arkitekt för ett företag som kämpar för sin överlevnad. Ditt uppdrag blir att skapa imponerande nöjesparker med upplevelser som annars inte skulle kunna existera i verkligheten.

Under spelets gång kommer du att samarbeta med flera olika karaktärer, såsom Phil, en entusiastisk parkveteran, och Izzy, en sträng men vänlig direktör. Tillsammans kommer ni att arbeta för att bygga ett framgångsrikt och lönsamt företag.

Park Beyond erbjuder lättanvända kontroller och en berättelsedriven kampanj som hjälper spelaren att lära sig grunderna i nöjesparkhantering samt att bygga alltmer avancerade och fantasifulla berg-och-dalbanor. Framgången i spelet beror helt på spelarens kreativitet och förmåga att skapa unika och spännande nöjesparker.

För att snacka om detta spel har vi skapat denna tråd tillsammans med utvecklarna Bandai Namco!

Dela med dig i tråden

Vad är dina bästa minnen från liknande nöjesparks-sims? Har du byggt någon berg-och-dalbana som du fortfarande kommer ihåg idag? Dessutom vill vi gärna veta vad du helst vill se i ett nöjesparkssimulatorspel och om det finns något särskilt du skulle vilja ha möjlighet att bygga eller prova på i Park Beyond. Skriv i tråden och berätta!

Var med och spela betan!

Bandai Namco har 100 betanycklar att dela ut till er FZ-are! Allt du behöver göra är att inkludera "#jagvillspelabeta" i ditt inlägg här i tråden så skickar Johannes ut betanycklar till de 100 första. Betan startar nu på tisdag 9 maj och nycklarna skickas ut som PM här i forumet.

Instruktioner:

  1. Gå in i ditt Steam-konto och lägg till beta-nyckeln, som du har fått

  2. Betatestningen startar tisdag 9 maj klockan 16:00

  3. Spela så det ryker!

Vinn fullversionen av spelet!

Alla som är med och diskuterar Park Beyond här i tråden är dessutom med och tävlar om en fullversionen av Park Beyond!
Onsdag den 17/5 drar vi en lycklig deltagare i denna tråd som vinner spelet.

Kolla in streamen!

Den 9 maj kommer vår alldeles egen Wakkaah att streama Park Beyond på Youtube. I streamen finns chans att vinna ytterligare en fullversion av spelet. Missa inte den!

Johannes från Bandai Namco är här på FZ

Spelexperten Johannes, Community Manager på Bandai Namco, kommer att delta i diskussionstråden för att svara på era frågor och dela med sig av sin expertis. Johannes har lång erfarenhet inom gaming och är väl insatt i Park Beyond, så passa på att ställa frågor om spelet, spel generellt, eller varför inte något mer personligt som hans hemstad Borås (hehe!).

Citat:

Hej!

Johannes heter jag och är Community Manager på Bandai Namco Nordic. Jag har spelat ända sedan Mario på SNES och jag kommer aldrig glömma när jag fick en Playstation med Tony Hawk Pro Skater i födelsedagspreset som 6-åring. På senare år har mina absoluta favoritspel blivit alla SoulsBorne-spelen, och jag blev fullkomligt besatt av Elden Ring när det släpptes, så det känns sjukt lyxigt att få jobba med en del av dem hos Bandai Namco. Just nu har jag precis börjat en ny playthrough på Demon's Souls. Ett annat spel som ligger mig enormt varmt om hjärtat är Dota 2.

När jag inte spelar eller jobbar så hänger jag helst i Klätterhallen. Började bouldra för ungefär två år sedan och nu tycker jag det är det roligaste som finns. Apropå nöjesparker så är världens bästa självklart Liseberg. Att de nu ska ta bort FlumeRide från parken ser jag självklart rakt av som landsförräderi.

Fråga mig gärna om Park Beyond, gaming, bouldering, min hemstad Borås (mardröm, jag vet...), eller något helt annat. Jag svarar på (nästan) vad som helst. Hoppas vi hörs!

Tävlingsvillkor

Generella villkor

  • Det tas inte ut några som helst avgifter för att delta i FZ tävlingar. Det enda som behövs är ett gratis medlemsskap.

  • De specifika tävlingsreglerna är angivna i tävlingsartikeln. Kontakta FZ vid frågor eller andra synpunkter.

  • Alla bidrag ska lämnas in på svenska om inget annat anges.

  • FZ medarbetare samt arrangör(er) får inte ställa upp i tävlingar.

  • Genom att skicka in ett bidrag överlåter du rättigheterna för verket till FZ.

  • FZ kan avbryta, upphäva samt redigera tävlingar och villkor utan förvarning.

Vinst

  • Vinnare kontaktas via forumets interna system för meddelanden (PM)

  • Beslutet om vinnare är slutgiltigt och kan inte överklagas.

  • Vinsten är personlig och kan inte bytas mot pengar

Missbruk
FZ förbehåller sig rätten att diskvalificera bidrag som bryter mot reglerna eller på annat sätt anses vara opassande. Fusk, sabotage, upphovsrättsbrott, osportsligt beteende eller andra överträdelser kan resultera i att användarkontot stängs av. Vid grova förseelser gör vi en anmälan till användarens internetleverantör och/eller vidtar rättsliga åtgärder. Vi reserverar oss rättigheten att avslöja användarens identitet (och all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat.

Behandling av personuppgifter
Tävlingarnas administration kräver viss behandling av personuppgifter, som namn, adress och telefonnummer till vinnare. Dessa uppgifter kan delges samarbetspartners för att möjliggöra fysisk distribution av vinster.

Vinstskatt
Eventuell skatt på vinsten betalas av vinnaren. Mer information finns hos Skatteverket, telefon 0771 567 567. FZ svarar inte på frågor om skatteregler.

Medlem

Imorgon drar PC-betan igång, hoppas ni är taggade på en ny park management-sim! Kom ihåg att lägga en kommentar för chansen att få prova den stängda betan.

Medlem

Kan man öka mängden salt på stripsen och mängden is i läsken!?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem
Skrivet av Soulless:

Kan man öka mängden salt på stripsen och mängden is i läsken!?

Som i gamla Theme Park? Ja, det tricket körde man ju alltid.

Medlem
Skrivet av KoP:

Som i gamla Theme Park? Ja, det tricket körde man ju alltid.

Oh yeah


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är riktigt sugen på det här!

#jagvillspelabeta

Medlem

Limbic entertainment är utvecklaren. Jag har fortfarande Heroes VI installerat, som de var med och utvecklade (tillsammans med andra). Är intresserad och kommer hålla ett öga på Park Beyond.

Medlem

Verkar riktigt intressant detta! Växte upp med Rollercoaster Tycoon och har spelat Planet Coaster en del, så fingrarna kliar lite i att bygga berg och dalbanor

#jagvillspelabeta

Medlem

Ser ut som ett modernt Theme park. 😀 #jagvillspelabeta

Medlem

Ser ju riktigt lovande ut det här!

Lirade en hel del "Planet Coaster" för att sedan fortsätta med "Parkitect".

Men efter det har det varit svältfött med pc-karuseller. Kanske ändring snart då

#jagvillspelabeta

Medlem

Ser intressant ut!

#jagvillspelabeta


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Såg en kille lira någon sorts beta eller demo utav spelet igår på youtube. Ser onekligen kul ut.
#jagvillspelabeta

Medlem

Verkar vara ett utmärkt alternativ till barnen så att de kan bredda vyerna längre än till The Sims och Unpacking

#jagvillspelabeta

Medlem

Nice! Hoppas på många spyor på gångvägarna som på den gamla goda tiden

#jagvillspelabeta

Medlem

hoppas det kommer till psvr2

#jagvillspelabeta

Medlem

Kul! Ser fram emot ett nytt av!
Kul bygga och chilla efter en dag på jobbet och lekt med ungarna.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kul! Jag har nog spelat alla park sims 😀
#jagvillspelabeta


signatur

work hard play hard

Medlem

Jag vet att inget "Park" spel någonsin kommer att slå RCT2 personligen, men man vill ju alltid att dessa spel ska lyckas!
Om inte detta blir en succé så borde väl Planet Coaster 2 vara nära snart.

Det hade ju vart väldigt roligt att få testa i alla fall.
#jagvillspelabeta

Medlem

Woah! Ser sjukt snyggt ut! Hur "avancerat" är gäst systemet och deras "personligheter"? Flesta parkspel jag kört på sista tiden har haft problemet att gästerna har funnit där men de har oftast känts "döda". Man ser dom gå runt men thats about it.

Minns när jag och pappa spelade första Rollercoaster Tycoon spelet och satte en hambugarkiosk vid en Water slide. Var så kul hur man såg gästerna komma ut helt gröna i ansiktet och vägen därifrån blev ommålat i spya efter ett tag.
Gästerna hade en "större" personlighet. Alla gäster hade ett random namn, saker de tyckte om och inte tyckte om i parken. Man kunde även se dom hoppa till av glädje efter att åkt något.

Medlem

Ser fram emot ett nytt park sim med ny dator! Kul.

#jagvillspelabeta

Medlem
Gnällkuk

Kul initiativ och kul att se officiell närvaro! Som frälst gammal theme park-räv är man givetvis sugen! #jagvillspelabeta


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Stämmer det att det alltid, eller nästan alltid regnar i Borås? Där skulle man ju bo…så har man ju en god anledning att sitta inne och spela 😀

#jagvillspelabeta

Medlem

Att bygga lite nöjesparker är alltid kul! Ser fram emot streamen imorn också!

#jagvillspelabeta


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Såna här spel ligger ju en nära hjärtat, spelade rollercoaster tycoon samt zoo tycoon till förbannelse som barn. Nu på sistone har jag spelade planet coaster samt planet zoo med min sambo. Alltid trevligt att ha ett nytt spel att spela ihop!
#jagvillspelabeta

Medlem

Nice! Gillar park management spel

#jagvillspelabeta

Medlem

Ser ut som det har potential.

#jagvillspelabeta

Medlem

Ohhh nice! Något att sätta tänderna i!

#jagvillspelabeta

Medlem

Jag minns tillbaka till tiden då RollerCoaster Tycoon spelades en hel del hemma! Detta ser ju lovande ut! Bara fantasin som sätter gränserna!

#jagvillspelabeta


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Theme Park och Rollercoaster Tycoon var riktigt skoj när det begav sig.

#jagvillspelabeta

Skriv svar