Officiell tråd: Park Beyond – Ny nöjesparkssimulator!

Medlem

det här verkar vara en underbar nostalgitripp!

#jagvillspelabeta

Medlem

Hur "stor" är betan i form av content? Jag har bara spelat ca 2h men tror jag har spelat igenom det som fanns i kampanjväg, och jag har byggt allt som jag kan bygga. Känns för mig lite tomt för att fortsätta spela just nu Har dock inte testat sandbox mode, ska kika ikväll om det finns mer där.

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Ny vecka, nya betanycklar utskickade till alla spelsugna! Påminner om att vi kör betan ända fram till nu på fredag, så finns lite chans till om ni vill prova. Skriv i tråden då i så fall!

Tur att det är kort vecka, hinner man kolla mer på spelet

Medlem

Åh herregud vad seg på bollen, men men, vi testar! Alltid gillat alla former av management-spel och sänkt alldeles för många timmar på just sådana. Dottern tycker säkert det är roligt åka berg-och-dalbana också

#jagvillspelabeta


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Jag har dålig koll när det gäller simulatorer av denna typ, spelade en jäkla massa Simcity 2000 på Amiga tror jag, kanske var första PC´n? Gissar att 14åringen skulle gilla detta, mycket strategispel där, och detta kräver väl en del strategi också om man nu inte bara ska bygga bergodalbanor som skickar upp folk i rymden


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Såg live genomgången, kul att de ändå fått till rollercoaster bygget stabilt. Ska bli spännande detta.

#jagvillspelabeta

Geeks Gaming

Kör fortfarande RCT2 genom openRCT. Längtar efter ett nytt som gör saker lite annorlunda. Även om jag gillar sandbox läge så vill jag ha en robust kampanj att nöta genom.

#jagvillspelabeta

Medlem
ndr
Medlem

Ser riktigt roligt ut, har kört Parkitect nu ett tag och älskar den här typen av spel!

Medlem

Finns det kvar betanycklar tar jag tacksamt emot en. 😃

#jagvillspelabeta

Medlem

Har haft jättekul med det än så länge 👌
Är dock dålig på att bygga Berg och dalbanor 🤷🏼 men det är endå skit roligt att spendera nån timme till att bara designa en.

Ser gärna att scenery sakerna har lite mer betydelse och att det påverkar vad besökarna tycker om parken och även belysning på gångbanorna


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Hur "stor" är betan i form av content? Jag har bara spelat ca 2h men tror jag har spelat igenom det som fanns i kampanjväg, och jag har byggt allt som jag kan bygga. Känns för mig lite tomt för att fortsätta spela just nu Har dock inte testat sandbox mode, ska kika ikväll om det finns mer där.

Om jag minns rätt så är betan de tre första uppdragen i Story-läget, de borde inte ta så många timmar att klara ut. Men sen rekommenderar jag verkligen att du provar Sandbox-läget om du bara vill leka runt, där finns massa mer kul att göra!

Medlem

Jag är fullbokad hela veckan å var på resande fot i helgen, om alla nycklar är slut har jag en oanvänd till eder.

Först till kvarn.

Svarar under dagen! 🙃

Medlem
Skrivet av bne_johannes:

Om jag minns rätt så är betan de tre första uppdragen i Story-läget, de borde inte ta så många timmar att klara ut. Men sen rekommenderar jag verkligen att du provar Sandbox-läget om du bara vill leka runt, där finns massa mer kul att göra!

Awesome! Det får bli kvällens äventyr då

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har haft jättekul med det än så länge 👌
Är dock dålig på att bygga Berg och dalbanor 🤷🏼 men det är endå skit roligt att spendera nån timme till att bara designa en.

Ser gärna att scenery sakerna har lite mer betydelse och att det påverkar vad besökarna tycker om parken och även belysning på gångbanorna

Kul att höra att du gillar det! Du kommer vara grym på att bygga snart Viktigaste är ju att det är kul att spela.

Tack för inputen, vi samlar ihop all feedback folk har här och skickar det vidare, det betyder supermycket att ni återkommer med vad ni tycker om spelet. Tack!

Medlem

#jagvillspelabeta om det finns nycklar kvar

Medlem

Haft en och annan bugg när man bygger bergochdalbana. Såg även i streamen, går att bygga så man åker under mark, även utan tunnel, detta leder till att man ser mapen underifrån. Pitch och roll återgår inte. Kan alltså stå ex 0 grader men den är ändå lite lutad. I övrigt funkar det ju grymt och det är kul bara att bygga roller coastern.

Edit: verkar mest varit ett problem under 1:a uppdraget. Dock en av dem klara rollercoasterna har rätt grafiska buggar i loopen.

Medlem
Skrivet av ShciZo:

#jagvillspelabeta om det finns nycklar kvar

Det fixar vi!

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Haft en och annan bugg när man bygger bergochdalbana. Såg även i streamen, går att bygga så man åker under mark, även utan tunnel, detta leder till att man ser mapen underifrån. Pitch och roll återgår inte. Kan alltså stå ex 0 grader men den är ändå lite lutad. I övrigt funkar det ju grymt och det är kul bara att bygga roller coastern.

Edit: verkar mest varit ett problem under 1:a uppdraget. Dock en av dem klara rollercoasterna har rätt grafiska buggar i loopen.

Tack! Tar med oss detta och skickar vidare.

Medlem

Nu hörrni är det bara ett fåtal timmar kvar av den stängda betan! Vill passa på att säga stort tack till alla som hängt i tråden, spelat, och kommit med feedback. Varit väldigt kul att prata med så många av er, över 100 nycklar skickades ut totalt.

Spelet släpps som sagt den 16e juni, hoppas jag ser er på bergochdalbanorna då!

Medlem

Hallå allihopa,

Nu är jag här igen för att smyga in och bumpa upp denna tråden en snabbis.

I somras släppte vi ju som bekant vår nöjesparksimulator Park Beyond, som dessvärre kantades av en del buggar och funktioner som saknades. Men, sedan releasen så har utvecklarna jobbat hårt och denna veckan släpper vi en megauppdatering, patch 2.0, där vi fixat många av de problemen som fanns vid launch och nu är spelet bättre än någonsin. Patchen har precis kommit ut på Steam, och släpps inom (väldigt) kort på konsol.

Utöver detta släpps även funktionalitet för att kunna dela och ladda ner parker som andra spelare skapat via plattformen mod.io.

Var det så att du spelade spelet vid release, men kände att spelet inte riktigt nådde den nivån av kvalitet du förväntade dig, så kan jag rekommendera att du provar igen nu. Jag är såklart lite partisk, men spelet är verkligen bättre än nånsin nu

Här finns alla patch notes att läsa för den som vill: https://en.bandainamcoent.eu/park-beyond/news/park-beyond-20-...

Tack för mig!

Skriv svar