Svarta Steam-siffror för Redfall

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Indiespel har sjukt mycket problem med och det finns en helt otrolig mängd skitspel i den kategorin.

Indiespelen fullständigt kör över hela AAA spelindustrin både i underhållning kvalitet och prisvärt.
Klart problem finns men spel man tar 700kr ska inte ha problem, varken tekniska eller undrhållning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Indiespelen fullständigt kör över hela AAA spelindustrin både i underhållning kvalitet och prisvärt.
Klart problem finns men spel man tar 700kr ska inte ha problem, varken tekniska eller undrhållning.

Indiespel har absolut sin plats i industrin men att generalisera och säga att indiespel kör över AAA är kanske inte helt sant eller hur?

Medlem
Skrivet av Joewson:

Indiespel har absolut sin plats i industrin men att generalisera och säga att indiespel kör över AAA är kanske inte helt sant eller hur?

Jo generellt tycker jag det är så.
Såklart finns det AAA som levererar men generellt, icke AAA/Indie kör över AAA ja. Det är det som håller gaming rullande och att man faktiskt ständigt har nått bra att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo generellt tycker jag det är så.
Såklart finns det AAA som levererar men generellt, icke AAA/Indie kör över AAA ja. Det är det som håller gaming rullande och att man faktiskt ständigt har nått bra att spela.

Jag tror dock inte det är så svart och vitt som du vill utmåla det till. Det finns bra indiespel och det finns bra AAA-spel. Bara för att det är indie/AAA så betyder inte det att det är bättre. Det finns få spel som får ihop det till en helhet och med mindre budget så ökar riskerna.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Hur många har ens spelat spelet? Känns som att folk bara hakar på gnälltåget. Inte fasen är spelet någon fullpoängare. Långt ifrån.. Det behöver massa jobb. Men likt förbaskat har jag spelat det i två dagar nu och haft ganska kul..30 fps suger. Men med motion blur blir det mindre plågsamt. Spelet är definitivt ingen etta som FZ gav.

Jag håller definitivt med här, jag och polarna har suttit hela kvällen här nu och måste påstå att vi haft skit roligt. Vi stötte bara på 1 problem egentligen och det va när en tut text inte gick att stänga ner så en av oss va tvungen att dippa ut i menyn i 2 sekunder.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Jag tror dock inte det är så svart och vitt som du vill utmåla det till. Det finns bra indiespel och det finns bra AAA-spel. Bara för att det är indie/AAA så betyder inte det att det är bättre. Det finns få spel som får ihop det till en helhet och med mindre budget så ökar riskerna.

Jag tror att skulle big budget AAA spel slutas släppas på PC så skulle PC Gaming endå frodas. Andra skulle ersätta platsen rätt snabbt.

Det fanns en tid tex 360/ps3 eran då PC fick riktigt usla portar om några portar alls.
Olyckskorpar var snabbt framme och dödsförklarade pc gaming.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det där hjälper verkligen inte ditt argument, det låter som grafikinställningarna man får när man dött och hamnat i helvetet.

Men grejen är den att jag är med dig 100% på den punkten. Jag har på gränsen till sjuklig allergi mot allt under 60fps. När jag hörde om 30 för Redfall så var jag i stort sett besluten att inte ens testa spelet förrän de patchat det till 60. Men likt förbaskat sitter jag här och spelar. I min värld är det inte ett spel med en etta i betyg. Det var vad jag försökte göra en poäng av utan att lyckas.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Men grejen är den att jag är med dig 100% på den punkten. Jag har på gränsen till sjuklig allergi mot allt under 60fps. När jag hörde om 30 för Redfall så var jag i stort sett besluten att inte ens testa spelet förrän de patchat det till 60. Men likt förbaskat sitter jag här och spelar. I min värld är det inte ett spel med en etta i betyg. Det var vad jag försökte göra en poäng av utan att lyckas.

Motion blur är dock det första många stänger av i spel. Det är en smaksak men det enda som är sämre än motion blur är headbob och det är inte unikt med Redfall. Bägge skapar illamående för väldigt många. Motion blur är inte en lösning för tekniskt dåligt spel och inte ett bra argument för att försvara ett tekniskt dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Motion blur är dock det första många stänger av i spel. Det är en smaksak men det enda som är sämre än motion blur är headbob och det är inte unikt med Redfall. Bägge skapar illamående för väldigt många. Motion blur är inte en lösning för tekniskt dåligt spel och inte ett bra argument för att försvara ett tekniskt dåligt spel.

Ok jag orkar inte tjafsa mer. Ha en bra dag.

Inaktiv

Siffrorna ser ju inte bättre ut idag.

12
Skriv svar