Inget mer tweetande för Xbox-ägarna

Avstängd
Skrivet av Dominus:

Du kan ju pröva att läsa din länk ifrån Reuters.

Självklart är det så, Tate är i själva fallet en feminist. Det är glasklart efter uttalanden som att kvinnan ägs av mannen och att de endast är till för att lyda män.

Titta förresten vad fint och gemytligt twitter har blivit, här är alla välkomna. Speciellt kvinnor.
https://pbs.twimg.com/media/FubmurbWAAAUNx6?format=jpg&name=l...

Står ingenting om någon utredare eller hotade vittnen eller flykt till Dubai i artikeln jag länkade.

Tate är knappast en feminist då han överlag har vettiga åsikter.
Sen har han aldrig sagt att kvinnan ägs av mannen och att de endast är till för att lyda män, det har du hittat på.

Angående bilden har det funnits liknande saker även innan Musks köp då jag sett det många gånger själv. Tyckte heller inte det var speciellt allvarligt, bara någon random som fantiserar om ett hypotetiskt scenario och leker tuff.
Finns gott om våldsfantasier om män också.

Det som är bra med Twitter är att man kan blocka användare man inte gillar så man slipper se deras inlägg, man kan välja att bara se inlägg från de man följer och man kan t.o.m. blockera keywords så man aldrig kommer se inlägg som innehåller dessa keywords.

Så alla borde egentligen kunna anpassa sin feed ganska bra till sina behov.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Står ingenting om någon utredare eller hotade vittnen eller flykt till Dubai i artikeln jag länkade.

Det påstod jag aldrig heller.

Avstängd
Skrivet av Dominus:

Det påstod jag aldrig heller.

Vad är det du syftade på när du skrev "Du kan ju pröva att läsa din länk ifrån Reuters" då?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Kan du inte bara lägga ner det där jävla snacket om att han är kapabel och därför vill sprida denna kapabilitet för att lyfta upp kvinnor, det är ju direkt stötande att skriva sån skit.

Jo man kan se upp till folk som skapar sig en förmögenhet genom att skapa värden för omvärlden. Kan var talangfulla skådespelare, kan vara Elon Musks Starlink. Men den där clownen känns väl mest som en opportunist vars värderingar är nån märklig form av islamism kombinerat med en trasig uppväxt med en alkoholiserad slut morsa och en frånvarande fader.

Kan förstå att en sådan uppväxt så vill man ha en image av självständig styrka. Men det blir en tunn linje till en haveristisk kriminell livsstil.
Och aträt sitta hela dagarna på sociala media och posta fjantiga gymselfies? Larv. Vilken lat kontorsråtta som helst kan bygga plastmuskler med att discogymma varje kväll, inget att skryta om.

Den västerländska konservativa mannens självständighet och styrka ska och bör handla om något annat, något ärofyllt. En sorts reslig, stark men också renhårig cowboy som väljer sin väg och inte låter regimen trycka ned en. Men också snäll mot de snälla, hård mot de hårda.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Förövrigt är det Tate-hatare som brukar vara incels. De som haft det lätt med kvinnor i livet tycker oftast inte det är jobbigt på samma sätt när någon pratar öppet och glatt om kvinnor och sex.

Du glömde /s

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Du glömde /s

Nepp.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tate är knappast en feminist då han överlag har vettiga åsikter.
Sen har han aldrig sagt att kvinnan ägs av mannen och att de endast är till för att lyda män, det har du hittat på.

Angående bilden har det funnits liknande saker även innan Musks köp då jag sett det många gånger själv. Tyckte heller inte det var speciellt allvarligt, bara någon random som fantiserar om ett hypotetiskt scenario och leker tuff.
Finns gott om våldsfantasier om män också.

Det som är bra med Twitter är att man kan blocka användare man inte gillar så man slipper se deras inlägg, man kan välja att bara se inlägg från de man följer och man kan t.o.m. blockera keywords så man aldrig kommer se inlägg som innehåller dessa keywords.

Så alla borde egentligen kunna anpassa sin feed ganska bra till sina behov.

"Andrew Tate says women belong in the home, can’t drive, and are a man’s property."

Från samma artikel: "He also thinks rape victims must “bear responsibility” for their attacks and dates women aged 18–19 because he can “make an imprint” on them, according to videos posted online.

In other clips, the British-American kickboxer – who poses with fast cars, guns and portrays himself as a cigar-smoking playboy – talks about hitting and choking women, trashing their belongings and stopping them from going out.

“It’s bang out the machete, boom in her face and grip her by the neck. Shut up bitch,” he says in one video, acting out how he’d attack a woman if she accused him of cheating. In another, he describes throwing a woman’s things out of the window. In a third, he calls an ex-girlfriend who accused him of hitting her – an allegation he denies – a “dumb hoe”."

Allt detta inte enligt påståenden om honom utan hans egna ord från hans egna videos från innan han blev nedstängd. Men allt detta ignorerar du ju för att fortsätta kunna fortsätta hylla din Gud som någon som "lyfter upp både kvinnor och män" - när han i verkligheten lyfter upp incels som hatar kvinnor och själv har en kvinnosyn från medeltiden. Och bara så du förstår: det är sånt här vi ogillar med honom, inte att han är framgångsrik (förutom att just så mycket framgång tycks bygga på kriminalitet då) eller har "annorlunda" åsikter.

Bilden har ju ingenting med Musk att göra, utan visar ju bara på en kvinnofientlig och misogyn jargong det går där ensamma och våldsamma män samlas för att kunna känna någon samhörighet. Vanligtvis är det ju en fin sak med internet, men i det här fallet blir det ju bara äckligt. Det är inte Musks fel, utan ett samhällsproblem i stort. Därför löser det heller ingenting att blocka den användaren - problemet är inte att jag kan se den utan att så många andra kan och bygger hat och misogyny kring det. Du missar verkligen målet med många hundra mil och kan verkligen inte se problemet. Vilket är rätt tragiskt.

Avstängd

Detta är ett perfekt exempel på desinformation och skamlösa lögner kring det här fallet. Han gömde ju sig aldrig! Det var alltså aldrig någon pizzakartong som avslöjade något överhuvudtaget. Polisen visste hela tiden var han befann sig. Han gjorde intervjuer, inlägg och annat helt öppet. Det pågick aldrig heller någon polisjakt alls. Polisen åkte helt enkelt hem till Tates och grep dem. Svårare än så var det inte.

Sluta sprida dessa patetiska lögner, tack.

Avstängd

När wokeismen tar över samhället...skrattfest utlovas! Twittra gärna ut denna länk.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:70559645...

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

"Andrew Tate says women belong in the home, can’t drive, and are a man’s property."

Från samma artikel: "He also thinks rape victims must “bear responsibility” for their attacks and dates women aged 18–19 because he can “make an imprint” on them, according to videos posted online.

In other clips, the British-American kickboxer – who poses with fast cars, guns and portrays himself as a cigar-smoking playboy – talks about hitting and choking women, trashing their belongings and stopping them from going out.

“It’s bang out the machete, boom in her face and grip her by the neck. Shut up bitch,” he says in one video, acting out how he’d attack a woman if she accused him of cheating. In another, he describes throwing a woman’s things out of the window. In a third, he calls an ex-girlfriend who accused him of hitting her – an allegation he denies – a “dumb hoe”."

Allt detta inte enligt påståenden om honom utan hans egna ord från hans egna videos från innan han blev nedstängd. Men allt detta ignorerar du ju för att fortsätta kunna fortsätta hylla din Gud som någon som "lyfter upp både kvinnor och män" - när han i verkligheten lyfter upp incels som hatar kvinnor och själv har en kvinnosyn från medeltiden. Och bara så du förstår: det är sånt här vi ogillar med honom, inte att han är framgångsrik (förutom att just så mycket framgång tycks bygga på kriminalitet då) eller har "annorlunda" åsikter.

Bilden har ju ingenting med Musk att göra, utan visar ju bara på en kvinnofientlig och misogyn jargong det går där ensamma och våldsamma män samlas för att kunna känna någon samhörighet. Vanligtvis är det ju en fin sak med internet, men i det här fallet blir det ju bara äckligt. Det är inte Musks fel, utan ett samhällsproblem i stort. Därför löser det heller ingenting att blocka den användaren - problemet är inte att jag kan se den utan att så många andra kan och bygger hat och misogyny kring det. Du missar verkligen målet med många hundra mil och kan verkligen inte se problemet. Vilket är rätt tragiskt.

Nej du har fel och man ska inte lita på vad andra säger om honom och ta saker ur sin kontext.

Problemet är att det enda sättet du får tillgång till hans innehåll är genom artiklar i media som försöker svartmåla honom genom att plocka ut de galnaste sakerna eller rena skämt och framställa det som att han är seriös.

Det är alltid bäst att gå direkt till ursprungskällan istället för att lita på andrahandskällor om man vill ta reda på vad som faktiskt är sant.

Typ det att han ska ta fram en machete och ta tag i en kvinna om halsen, det är uppenbart ett skämtklipp och är knappast representativt för hans budskap till män.

Att han på något sätt skulle inspirera incels till våld eller något liknande är också helt verklighetsfrånvänt.

Det han gör är istället att han hindrar unga män från att ens bli incels från första början genom att ge dem en spark i baken och försöka få dem att ta tag i sina liv och inse att deras öde helt ligger i deras egna händer. Så att de inte slösar bort livet på datorspel, droger och porr och blir bittra incels.

Han har även ett bra budskap när han pratar med kvinnor, t.ex. denna gillar jag där han säljer in hur värdefullt det är att bli mamma, något som iaf jag tycker underskattas idag när alla har fullt upp med att försöka göra karriär:

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Han har även ett bra budskap när han pratar med kvinnor, t.ex. denna gillar jag där han säljer in hur värdefullt det är att bli mamma, något som iaf jag tycker underskattas idag när alla har fullt upp med att försöka göra karriär:

Herregud. ”Bra” är ju din personliga tolkning av detta. Jag tycker det låter genomvidrigt.

Känner du aldrig nånsin att du är otroligt insnöad?

Avstängd
Skrivet av bluebird:

Herregud. ”Bra” är ju din personliga tolkning av detta. Jag tycker det låter genomvidrigt.

Känner du aldrig nånsin att du är otroligt insnöad?

Vad exakt är det som är genomvidrigt?

Du kommer med kommentarer som att saker är vidriga, att saker låter fascistiska, att du ser misogyni och transfobi.

När jag sedan ber dig förklara varför och på vilket sätt så svarar du inte alternativt säger att du inte vill ta diskussionen.

Är du säker på att det inte bara är du som hallucinerar saker?

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Är du säker på att det inte bara är du som hallucinerar saker?

Helt säker. Och jag är helt enkelt inte intresserad av att diskutera med dig. Av två skäl:
1. Vi kommer inte komma någonstans.
2. Jag har inte tid och lust att tjafsa.

Däremot tar jag mig rätten att markera mot sådant jag tycker är långt över gränsen för vad jag anser är acceptabelt. Jag vill inte att du ska stå oemotsagd.

Avstängd
Skrivet av bluebird:

Helt säker. Och jag är helt enkelt inte intresserad av att diskutera med dig. Av två skäl:
1. Vi kommer inte komma någonstans.
2. Jag har inte tid och lust att tjafsa.

Däremot tar jag mig rätten att markera mot sådant jag tycker är långt över gränsen för vad jag anser är acceptabelt. Jag vill inte att du ska stå oemotsagd.

Det är inte att vi inte kommer komma någonstans som är problemet utan problemet är att du inte kan förklara vad som är fascistiskt, transfobiskt, misogynt eller genomvidrigt.

Detta eftersom det helt enkelt inte stämmer, det går inte att förklara någonting som inte finns.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Herregud. ”Bra” är ju din personliga tolkning av detta. Jag tycker det låter genomvidrigt.

Känner du aldrig nånsin att du är otroligt insnöad?

Skrivet av bluebird:

Helt säker. Och jag är helt enkelt inte intresserad av att diskutera med dig. Av två skäl:
1. Vi kommer inte komma någonstans.
2. Jag har inte tid och lust att tjafsa.

Däremot tar jag mig rätten att markera mot sådant jag tycker är långt över gränsen för vad jag anser är acceptabelt. Jag vill inte att du ska stå oemotsagd.

Nä, ger också upp den här tråden. Finns ingenting, ingen fakta eller reson, som biter här. De har väl rätt i att han är framgångsrik, på så sätt att han framgångsrikt hjärntvättat så många unga män till att tro han är någon Messias att se upp till. Allt som är emot honom är bara propaganda för att hans populäritet skrämmer media och att det finns många andra med fler följare på sociala medier som inte blir avstängda trots sin populäritet kopplar de inte till att det är han som är giftig, problematisk och allmänt as för de förstår helt enkelt inte bättre. Ingen logik kan gå ihop för dem, förutom den de redan indoktrinerats i och spinner vidare på här. Det är som en jävla kult liksom. Tappar ju hoppet om mänskligheten att diskutera här. Så återgår hellre till sociala medier och påminner mig om att det finns normala människor kvar som vill lyfta upp andra utan att vara as och bete sig vidrigt och kriminellt.

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Nä, ger också upp den här tråden. Finns ingenting, ingen fakta eller reson, som biter här. De har väl rätt i att han är framgångsrik, på så sätt att han framgångsrikt hjärntvättat så många unga män till att tro han är någon Messias att se upp till. Allt som är emot honom är bara propaganda för att hans populäritet skrämmer media och att det finns många andra med fler följare på sociala medier som inte blir avstängda trots sin populäritet kopplar de inte till att det är han som är giftig, problematisk och allmänt as för de förstår helt enkelt inte bättre. Ingen logik kan gå ihop för dem, förutom den de redan indoktrinerats i och spinner vidare på här. Det är som en jävla kult liksom. Tappar ju hoppet om mänskligheten att diskutera här. Så återgår hellre till sociala medier och påminner mig om att det finns normala människor kvar som vill lyfta upp andra utan att vara as och bete sig vidrigt och kriminellt.

Problemet är att du varken sitter på fakta eller reson, utan mest dina egna känsloyttringar.

Du har fel om och om igen men bryr dig inte för vad som är sant eller falskt verkar inte vara så viktigt.

Ingen har påstått att han är en messias, han är bara en snubbe som säger väldigt många sanningar i en kultur som försökt bannlysa många sanningar. Det är därför folk gillar honom.

Sociala medier förutom nya Twitter har en progressiv bias, det är därför folk som Andrew Tate blev bannade.

Kulten är snarare den här NPC-kulten där man bara upprepar det andra säger utan att ha några egentliga resonemang bakom det man säger vilket är varför allt faller ihop när man sedan försöker argumentera för sin ståndpunkt.

Medlem
Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Sociala medier förutom nya Twitter har en progressiv bias, det är därför folk som Andrew Tate blev bannade.

Han blev bannad för att han tex förespråkar våld mot kvinnor.
Du gör dig verkligen skitlöjlig och visar vilken trasig syn på både manlighet och kvinnor du har.

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Han blev bannad för att han tex förespråkar våld mot kvinnor.
Du gör dig verkligen skitlöjlig och visar vilken trasig syn på både manlighet och kvinnor du har.

Det stämmer inte, du ljuger. Visa mig var han förespråkar våld mot kvinnor.

Det är du som är löjlig som ljuger. Varför hittar du bara på saker?

Tvärtom förespråkar han att män ska bli fysiskt kapabla så att de kan skydda kvinnor från andras våld.

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Han blev bannad för att han tex förespråkar våld mot kvinnor.
Du gör dig verkligen skitlöjlig och visar vilken trasig syn på både manlighet och kvinnor du har.

Det där är ett typiskt påhopp på en medlem som faktiskt kan konsten att uttrycka sig.

Kan bara konstatera att så fort det förs fram kritik mot wokeismen och feminismen så börjar anklagelser om kvinnohat, rasism, sexism och en massa annat hagla. Utan att det förts fram ett enda inlägg som överhuvudtaget bär spår av dessa epitet.

Och det värsta är att nu för tiden bryr sig inte anhängarna ens att neka till att de vill strypa yttrandefriheten utan numera förklarar de istället vilka åsikter som ska förbjudas och varför = det är deras tolkning av andras argument som ska gälla. 🤮

CosmicPunch har verkligen levererat väl hållna argument och dessa får han inte föra fram för att du vantolkar dem? Det är ju helt sjukt.

Elon Musk konstaterade att det gamla Twitter var en ”glorifierad aktivistorganisation” och att han inte hade några problem att rensa ut den personalen. De gjorde ju nämligen ingenting och fungerande i princip som wokea politiska kommissarier på kontoren.

Medlem
Skrivet av Calez:

Det där är ett typiskt påhopp på en medlem som faktiskt kan konsten att uttrycka sig.

Kan bara konstatera att så fort det förs fram kritik mot wokeismen och feminismen så börjar anklagelser om kvinnohat, rasism, sexism och en massa annat hagla. Utan att det förts fram ett enda inlägg som överhuvudtaget bär spår av dessa epitet.

Och det värsta är att nu för tiden bryr sig inte anhängarna ens att neka till att de vill strypa yttrandefriheten utan numera förklarar de istället vilka åsikter som ska förbjudas och varför = det är deras tolkning av andras argument som ska gälla. 🤮

CosmicPunch har verkligen levererat väl hållna argument och dessa får han inte föra fram för att du vantolkar dem? Det är ju helt sjukt.

Elon Musk konstaterade att det gamla Twitter var en ”glorifierad aktivistorganisation” och att han inte hade några problem att rensa ut den personalen. Jag hoppas verkligen att detta är starten på en revolution.

"ok"

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Fanns det verkligen inget i mitt inlägg som är värt att diskutera vidare?

Annars kan du väl kolla på denna video. Precis så här känner vi oss…

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:70559645...

Medlem
Skrivet av Calez:

Fanns det verkligen inget i mitt inlägg som är värt att diskutera vidare?

Annars kan du väl kolla på denna video. Precis så här känner vi oss…

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:70559645...

Nej, det gör det inte.

Jag attackerar det faktum att ni försvarar någon som sprider hat, uppmuntrar till våld, våldtäkt och misshandel. Som vill förtrycka kvinnor.

Videon du länkar till är ju inte alls relevant. Den har ju inget med detta att göra.
Absolut inget.

Lycka till i livet. Nu drar jag från den här tråden full med osäkra män.

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Nej, det gör det inte.

Jag attackerar det faktum att ni försvarar någon som sprider hat, uppmuntrar till våld, våldtäkt och misshandel. Som vill förtrycka kvinnor.

Videon du länkar till är ju inte alls relevant. Den har ju inget med detta att göra.
Absolut inget.

Lycka till i livet. Nu drar jag från den här tråden full med osäkra män.

Nu ljuger du ännu mer. Han uppmuntrar inte till våld, våldtäkt och misshandel. Ganska kasst att sprida falsk information om en annan människa på det viset.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Nu ljuger du ännu mer. Han uppmuntrar inte till våld, våldtäkt och misshandel. Ganska kasst att sprida falsk information om en annan människa på det viset.

Vi får se vad som händer i rättegången då.

/Ganska kass

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Vi får se vad som händer i rättegången då.

/Ganska kass

Vad som händer i rättegången har ingenting att göra med huruvida han uppmuntrar till våld, våldtäkt och misshandel.
Att han skulle uppmuntra till våld, våldtäkt och misshandel är ett direkt felaktigt uttalande.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Vad som händer i rättegången har ingenting att göra med huruvida han uppmuntrar till våld, våldtäkt och misshandel.
Att han skulle uppmuntra till våld, våldtäkt och misshandel är ett direkt felaktigt uttalande.

Nu är jag väldigt förvirrad.

Om ljudinspelningarna är verkliga (vilket jag antar rättegången får utvisa), så har han ju uttryckligen stolt berättat hur man våldtagit och misshandlat kvinnor.
På vilket sätt är det inte att uppmuntra när man har miljontals följare som ser en som gud?

Avstängd
Skrivet av fooobar:

Nu är jag väldigt förvirrad.

Om ljudinspelningarna är verkliga (vilket jag antar rättegången får utvisa), så har han ju uttryckligen stolt berättat hur man våldtagit och misshandlat kvinnor.
På vilket sätt är det inte att uppmuntra när man har miljontals följare som ser en som gud?

Kan du länka till dessa ljudinspelningar där han stolt berättar att han våldtagit och misshandlat kvinnor?
Jag har nämligen aldrig sett några sådana.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Kan du länka till dessa ljudinspelningar där han stolt berättar att han våldtagit och misshandlat kvinnor?
Jag har nämligen aldrig sett några sådana.

Klart du inte har det.
/s

Avstängd
Skrivet av Dominus:

Klart du inte har det.
/s

Jag ljuger inte till skillnad från er.

Har du sett några sådana ljudinspelningar? I sådana fall kan du länka dem så att jag får lyssna.

Skriv svar