Diskutera – Vilken är din största rädsla i spel?

Medlem

Osynliga fiender. Monster brukar inte skrämma mig särskilt mycket, men osynliga demoner och andra varelser man inte ser? Då skiter jag på mig. Jag vill kunna se min fiende hela tiden, annars blir jag riktigt nervig. Hatar, hatar HATAR de där osynliga fienderna i Amnesia: The Dark Descent. Tusen gånger läskigare än de monster man kan se i spelet.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Att inte kunna försvara sig och att man måste springa å gömma sig från något fasansfullt.

Mm, minns när jag försökte lira Alien Isolation. Fyy tusan för det monstret 😱. Fick kolla på Youtube istället när nån annan lirade igenom spelet 😂🫣

Medlem

Xenomorphen i Alien Isolation och att inte veta var den är..
I verkliga livet är det spindlar även om jag ogillar insekter överlag

Medlem

Höjder,fånigt att ha svindel i spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Apersson:

När man har spelat i 1-2 timmar utan att nå en checkpoint eller glömt att spara.

Detta har varit jag i helgen. Spelat x4 foundations, och autosave skede varje timme.

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Osynliga fiender. Monster brukar inte skrämma mig särskilt mycket, men osynliga demoner och andra varelser man inte ser? Då skiter jag på mig. Jag vill kunna se min fiende hela tiden, annars blir jag riktigt nervig. Hatar, hatar HATAR de där osynliga fienderna i Amnesia: The Dark Descent. Tusen gånger läskigare än de monster man kan se i spelet.

Då ska du inte spela Enemy Zero

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag kan se vad som helst på film när det gäller skräck och äckel.. Gammal skräckfilmsgubbe.. Men skräck i VR tar knäcken på mig. Bara att erkänna. Det blir något HELT annat. Blinda zombien i Alyx som reagerar på minsta ljud som du gör är det värsta jag varit med om i spel... Och häftigaste 🤠

Ja fy fan. Jeff, det namnet ger mig fortfarande rysningar i ryggmärgen efter den "trevliga" upplevelsen.

Jag kan knapot föreställa mig hur mycket posttrauma ett lika välgjort spel som HL-Alyx fast i stil med Alien Isolation i VR hade gett en...

Medlem

Facehuggers i Half Life, klarade att spela i 10 minuter...

Medlem

Vatten är nog den största rädslan för mig. I spel där man ibland tvingas vistas i djupt vatten brukar jag behöva slå av ljudet, det hjälper lite. Bioshock har jag försökt spela flera gånger men jag klarar inte ens en timme, där är det konstant hav runtom en 😛


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Stämningen i Half-Life Alyx, fy fan vad jag tassa fram! Första gången jag även spela VR på riktigt. Var tvungen att ta pauser för det var så läskigt, men på ett bra sätt. Jag har inte upplevt den känslan sedan jag spela Doom för första gången.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Största fasan för mig i spel är att vara ineffektiv.. kanske därför jag också dras emot spel som belönar effektivitet.

RTS och 4x har alltid varit återkommande, just nu håller jag på med Path of Exile

Medlem
123
Skriv svar