23.00 – State of Play med 20 minuter från Final Fantasy XVI

Robot
23.00 – State of Play med 20 minuter från Final Fantasy XVI

Två månader innan release lär vi känna FFXVI ytterligare.

#final-fantasy-xvi, #state-of-play


Medlem

Det har ju varit tal om att det ska komma ut någon form av demo...
Hoppas att det är något dom tar upp då

Medlem

Blev väldigt skeptisk till voice actingen efter ha sett bitar av detta..

Medlem

Jävlar vad snyggt det är... Settingen är verkligen lovande tycker jag... kommer köpa ett PS5 bara för detta och sälja konsolen sen när jag är klar...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av erson:

Blev väldigt skeptisk till voice actingen efter ha sett bitar av detta..

Kanske bättre på japanska

Medlem

Åhh herregud vad striderna ser episka ut! Gameplay ser smooth ut och hoppas det känns som det när man spelar också!

Medlem

Haha låter som samma voice actor från The Witcher 3 vid 27:49

Medlem

Fy fan vad gameplayen såg dålig ut.... Rent action spel. Detta är inte Final Fantasy längre. Så jävla trist att de gått åt Devil May Cry hållet. Ville jag spela Devil May Cry så köper jag Devil May Cry och jag gillar inte ens rena action button mashing spel så detta är inte för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Ser riktigt bra ut, särskilt striderna. Passar även bättre med strider i realtid när det är en öppen värld, än låsta ”turn”-baserade stridsrundor, så att man kan nyttja terrängen till sin fördel.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ser bra ut men märkligt att de i deras marknadsföring riktar in sig så mycket på hur man kan eqippa "fuskitems" för att spela med bara en knapp och andra features för att spelare ska kunna uppleva bara storyn. Det är som att de är rädda för att deras inriktning mot action spel inte ska gå hem hos deras kundgrupp.

Hur som helst. Ser bra ut och ska garanterat spela spelet.

Medlem

Det såg riktigt grymt ut, flippade bara igenom för att inte se för mycket. Ska bli mitt första Final Fantasy spel

Skrivet av Lasrod:

Ser bra ut men märkligt att de i deras marknadsföring riktar in sig så mycket på hur man kan eqippa "fuskitems" för att spela med bara en knapp och andra features för att spelare ska kunna uppleva bara storyn. Det är som att de är rädda för att deras inriktning mot action spel inte ska gå hem hos deras kundgrupp.

Hur som helst. Ser bra ut och ska garanterat spela spelet.

Det har att göra med tillgänglighet (accessibility). De som har nervproblem, ledskador, cerebral handikapp, saknar en extremitet eller något liknande ska få chansen att spela spelen

Medlem

" Grabbar, vad sägs om vi gör våran egna tolkning av Witcher 3 men med summons och vi Kapitalsierar Varje Stavelse??"

"Låter bra, kör i vind! "

Den öppna världen ser fortfarande lika död ut som det där road trip spelet dom släppte för några år sedan.

Positivt skeptisk ändå.

Medlem

Var det bara FF16 på State of Play?
Kollade igenom senaste videos från PlayStation på Youtube och på japanska PS såg detta intressant ut:

Omega Strikers
Ett F2P airhockey med anime superhjältar med gratis online med stöd för 6 spelare. Verkar kul!

…och lite tidigare visades detta upp. Japanexklusivt indiespel.
溶鉄のマフーシャ Melting Iron Mafuusha (även Steam)

Sedan finns Behind the Frame som är riktigt mysigt. Körde det på PC men det har fått en gratis content update jag missat.

Medlem

Kommer förmodligen spela detta vid launch men känner mig lite mer skeptisk ju mer jag ser. Jag är helt ok med att de gått ifrån turbaserat i FF, detta då de enligt min mening inte lyckats hitta en riktigt bra "hybridlösning" mellan turbaserat och action som de verkar ha sökt i de senaste spelen. Mitt problem med striderna är att mängden effekter på skärmen samtidigt tycks vara på gränsen till ospelbart för mig, det blir helt enkelt för mycket "grumlig soppa" av det hela. Är även något besviken på ansiktsanimationerna i det vi sett hittills, detta parat med ett röstskådespel som inte direkt imponerat på mig gör att det inte direkt känns som klockren AAA-klass just nu.

Medlem

ja det blir att bara vänta och sukta efter PC versionen.

Fragtjuv

Jag känner mig lite kluven. Det ser riktigt snyggt ut men det ser ju ut att vara ett Action-rpg rakt igenom. Final Fantasy har väl visserligen varit på väg mot det under en ganska lång tid men jag tycker ändå att det är lite tråkigt att det blivit så.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Såg nice ut när jag tittade igår, men vilken rörig presentation och balansen mellan rösten och musiken var uääh. Inte harmoniskt alls att titta på.

Var som mina presentationer i skolan, jag är kass på sånt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jisses.
Det var längesedan jag såg fram emot ett FF spel så mkt som detta.
Men efter uppvisningen igår är jag helt såld.
Detta blir day one köp.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tills motsatsen är bevisad så dömmer jag helt ut striderna i detta spel. Ser ut som nån jävla epilepsi-fest direkt hämtad ur en Marvel-rulle. Måste varenda fjäderlätta rörelse förstärkas med atombombsliknande explosioner och fyrverkerishower? Ser fullständigt kaosartat och efterblivet ut... För all del, lämna turbaserde strider men måste man verkligen hoppa till andra änden av spektrat bara för det?

1
Skriv svar