Endgame-film från Diablo IV ger dig själ... förlåt, skäl att stanna i helvetet

Robot
Endgame-film från Diablo IV ger dig själ... förlåt, skäl att stanna i helvetet

Det kommer finnas att göra när spelet är "slut".

#diablo-iv, #nyhetstips


Avstängd

Herregud alltså, fattar inte vad blizzard håller på med. Vill dom att folk ska tycka illa om spelet eller?

Dom har anlitat vilket verkar vara experter på skitsnack och det som visar ser otroligt torrt och tråkigt, vilket inte heller matchar det dom säger.

Paragon levels är bara +stats?
Endgame är bara dungeons som är lite svårare? Dungeons tröttnande man på redan i betan.

Det måste vara billiga praktikanter som utvecklat detta spel i 8 år, förstår inte hur ingenting som dom gjort är bra, eller bättre än mediokert.

En legendary paragon node är +5% increase dmg upp till 25%. Patetiskt.

Förstår inte allt snack om "olika playstyle" som man har något val.

Jag förstår inte heller varför endgame ska va en neverending grind för få lite högre powerlevel. Skapa roligt content som folk kan se fram emot att spela istället.

Även fast jag hade absolut inga förväntningar på det blizzard spottar ut sig numera så är jag ändå bitter och besviken över att dom inte lyckas utveckla något värt alla miljarder dollar i omsättning företaget får varje år.

Detta är inte mer än ett knappt mediokert F2P spel som kostar minst 700 kr.

Medlem

Jag tror (läs: hoppas) att det blir bättre än vad som porträtterats i denna video. Det är såklart inte så att alla kommer bli nöjda med spelet då det har väckt många förhoppningar, men Blizzard bör nog ta den kritik som går att läsa på lite större allvar då denna videosnutt inte direkt gav kritikerna några slag på fingrarna. Det är ett givet köp och tidsfördriv för mig, söker man efter andra ARPGs så kan man alltid fortsätta nöta PoE om man nu gillade den strukturen, men jag skulle bli förvånad om vi inte får se en mer ingående video eller artikel som beskriver end-game bättre än detta jippo av jidder-jadder.

Medlem

Så om jag förstår det rätt så är end-game bara att köra om alla dungeons igen fast i en högre svårighet? Plus lite events ute i världen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Veonz:

Så om jag förstår det rätt så är end-game bara att köra om alla dungeons igen fast i en högre svårighet? Plus lite events ute i världen.

Inte helt olikt annat vi får i andra spel ändå va? Oftast spelar man ju om samma bossar flera gånger, samma typ av dungeons som är svårare eller med olika affixes eller annat för att få det att inte kännas lika tråkigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte helt olikt annat vi får i andra spel ändå va? Oftast spelar man ju om samma bossar flera gånger, samma typ av dungeons som är svårare eller med olika affixes eller annat för att få det att inte kännas lika tråkigt.

Sant. Antar jag bara hoppades på lite mer innehåll som är specifikt designat för end-game. Tycker fortfarande spelet verkar kul dock.

Medlem

Alla gnälliga jävlar...ett tips köp inte det spela något annat ingen tvingar dej och varken köpa eller spela det när det släpps. Vad är problemet? Så trött på skiten läsa alla kommentarer, Ni har spelat en beta men uppenbarligen inte en aning om det alls utan i er värld verkar det varit release day!.

Diablo är ett ARPG inte ett mmorpg även om det har vissa element från det där vi får 150 dungeons typ. Men WOW med sina 25 dungeons bara varje sida folk har harvat 200ggr för få en ful dagger eller något annat det går utmärkt. Bara att folk redan förstår sig på hur D4 är efter betan hur klasserna suger och den kommer suga i endgame är ett mysterium. Säg något spel du äger sönder skiten vid knappt 50% av max level med varken templete, skills eller något annat klart.

Sjukt hur mycket det gnälls idag, varje tråd i stort sen D4 beta drog igång har varit gnäll, gnäll och mer gnäll på FZ. Hur orkar ni med er själv eller er omgivning måste tycka ni är riktigt tröttsamma.

ETT TIPS: Vid release kommer det 99.9% kantas av connection lost, lagg, buggar mm som tar ett tag och fixa så köp inte spelet förens 2028

Medlem
Skrivet av Atorak:

Alla gnälliga jävlar...ett tips köp inte det spela något annat ingen tvingar dej och varken köpa eller spela det när det släpps. Vad är problemet? Så trött på skiten läsa alla kommentarer, Ni har spelat en beta men uppenbarligen inte en aning om det alls utan i er värld verkar det varit release day!.

Diablo är ett ARPG inte ett mmorpg även om det har vissa element från det där vi får 150 dungeons typ. Men WOW med sina 25 dungeons bara varje sida folk har harvat 200ggr för få en ful dagger eller något annat det går utmärkt. Bara att folk redan förstår sig på hur D4 är efter betan hur klasserna suger och den kommer suga i endgame är ett mysterium. Säg något spel du äger sönder skiten vid knappt 50% av max level med varken templete, skills eller något annat klart.

Sjukt hur mycket det gnälls idag, varje tråd i stort sen D4 beta drog igång har varit gnäll, gnäll och mer gnäll på FZ. Hur orkar ni med er själv eller er omgivning måste tycka ni är riktigt tröttsamma.

ETT TIPS: Vid release kommer det 99.9% kantas av connection lost, lagg, buggar mm som tar ett tag och fixa så köp inte spelet förens 2028

hear-hear!

Medlem

Meh, blev inte supertaggad över vad de visade men har spelat tillräckligt med D3 att jag vet att det blir bra i framtiden. Gillade verkligen story-biten från betan man körde så kommer primärt köra upp en gubbe för det, sen grinda lite gear och se vad endgamet har att erbjuda.

Sen blir det troligen ett break och så kommer man tillbaka när expansionen kommer och de gör en "Reaper of Souls"

Men gud vad folk ska gnälla, spelet är inte ens ute än och det ska tyckas hit och dit. Tip of the day: köpte det inte då, ingen som tvingar dig! Personligen så ser jag fram mot det, om än med lite skepticism (?) men inte lipar jag för det.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Endgame är ju alltid svårt att göra bra, vad vill man skall ske?
Men kan hålla med om att de stora företagen går i samma skor, hade man gett samma budget samt utvecklingsår till indie eller nypoppat spelföretag så hade det säkert kunnat bli bättre på sitt sätt med story osv.
Men alla endgame går ut på att nöta om och om igen, bara kika tex på WoW när man grinda dungs för bättre gear, sen kommer ju garanterat DLC till D4 också.

Det jag kanske skulle vilja önska är kanske att man faktiskt kört med fokus på klasserna att man kanske väljer en form av "path" att gå. Som Sorcs så kanske du har kvar base MEN att man sedan kanske delar upp Sorcs lite för att healing, blood/dark, elemental sorcs vilket ger lite annat specc också. Samma med de andra vilket öppnar upp lite mer med unikt speccande samt lite mer story i spelet eller att där blir två main quests att gå.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Herregud alltså, fattar inte vad blizzard håller på med. Vill dom att folk ska tycka illa om spelet eller?

Dom har anlitat vilket verkar vara experter på skitsnack och det som visar ser otroligt torrt och tråkigt, vilket inte heller matchar det dom säger.

Paragon levels är bara +stats?
Endgame är bara dungeons som är lite svårare? Dungeons tröttnande man på redan i betan.

Det måste vara billiga praktikanter som utvecklat detta spel i 8 år, förstår inte hur ingenting som dom gjort är bra, eller bättre än mediokert.

En legendary paragon node är +5% increase dmg upp till 25%. Patetiskt.

Förstår inte allt snack om "olika playstyle" som man har något val.

Jag förstår inte heller varför endgame ska va en neverending grind för få lite högre powerlevel. Skapa roligt content som folk kan se fram emot att spela istället.

Även fast jag hade absolut inga förväntningar på det blizzard spottar ut sig numera så är jag ändå bitter och besviken över att dom inte lyckas utveckla något värt alla miljarder dollar i omsättning företaget får varje år.

Detta är inte mer än ett knappt mediokert F2P spel som kostar minst 700 kr.

allt du skriver stämmer ju inte? du hänger på en trend som är inne just nu, att gnälla! hoppas det går bra för dig i övrigt! mvh

Avstängd
Skrivet av xarl:

allt du skriver stämmer ju inte? du hänger på en trend som är inne just nu, att gnälla! hoppas det går bra för dig i övrigt! mvh

Inget du skriver stämmer ju? du hänger på en trend som är inne just nu, att gnälla! hoppas det går bra för dig i övrigt! mvh

Medlem
Citat:

120 dungeons

120 extremt generic och lika dungeons kanske är mer korrekt.
Betan hade vad, 20-22 dungeons? Så då 20 dungeons i 6 olika zoner, typ. Betans 20 dungeons kändes som typ.. tre olika? kanske 4? så dessa "oh hela 120 dungeons!" är väl kanske närmare 15-25 dungeons, på sin höjd.

Meh, fick lite mindre sug på endgame efter den här videon. Yes yes, jag har köpt spelet och yes yes jag kommer säkert spela det kanske 100h eller något sånt, men endgame lät meeeeeeeeh boring. Med tanke på hur spelets itemization är och paragons osv verkar fungera så har jag inte höga förhoppningar över att man kommer lira det mycket mer än så.

Medlem

Fattar inte att man ska behöva grinda i en spelserie som går ut på det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Blir det som Diablo 3:s endgame så är det kört. Pallar inte köra om kampanjen 1000 gånger.

Inaktiv
Skrivet av Atorak:

Alla gnälliga jävlar...ett tips köp inte det spela något annat ingen tvingar dej och varken köpa eller spela det när det släpps. Vad är problemet? Så trött på skiten läsa alla kommentarer, Ni har spelat en beta men uppenbarligen inte en aning om det alls utan i er värld verkar det varit release day!.

Diablo är ett ARPG inte ett mmorpg även om det har vissa element från det där vi får 150 dungeons typ. Men WOW med sina 25 dungeons bara varje sida folk har harvat 200ggr för få en ful dagger eller något annat det går utmärkt. Bara att folk redan förstår sig på hur D4 är efter betan hur klasserna suger och den kommer suga i endgame är ett mysterium. Säg något spel du äger sönder skiten vid knappt 50% av max level med varken templete, skills eller något annat klart.

Sjukt hur mycket det gnälls idag, varje tråd i stort sen D4 beta drog igång har varit gnäll, gnäll och mer gnäll på FZ. Hur orkar ni med er själv eller er omgivning måste tycka ni är riktigt tröttsamma.

ETT TIPS: Vid release kommer det 99.9% kantas av connection lost, lagg, buggar mm som tar ett tag och fixa så köp inte spelet förens 2028

Medlem

Dom har ju uttryckt vid tidigare intervjuer att dom önskar att exprementera, lite liknade PoE, i dom nya säsongerna, så för min del tror jag inte spelet blir superbra före 2-3 säsonger in med lite nya ideer.

Optimalt sett så släpper dom nya säsonger 1-2månader efter PoE, så man kan skifta fram och tillbaka när det kommer något nytt i det ena spelet 🙂

Medlem
Skrivet av fejksson:

Herregud alltså, fattar inte vad blizzard håller på med. Vill dom att folk ska tycka illa om spelet eller?

Dom har anlitat vilket verkar vara experter på skitsnack och det som visar ser otroligt torrt och tråkigt, vilket inte heller matchar det dom säger.

Paragon levels är bara +stats?
Endgame är bara dungeons som är lite svårare? Dungeons tröttnande man på redan i betan.

Det måste vara billiga praktikanter som utvecklat detta spel i 8 år, förstår inte hur ingenting som dom gjort är bra, eller bättre än mediokert.

En legendary paragon node är +5% increase dmg upp till 25%. Patetiskt.

Förstår inte allt snack om "olika playstyle" som man har något val.

Jag förstår inte heller varför endgame ska va en neverending grind för få lite högre powerlevel. Skapa roligt content som folk kan se fram emot att spela istället.

Även fast jag hade absolut inga förväntningar på det blizzard spottar ut sig numera så är jag ändå bitter och besviken över att dom inte lyckas utveckla något värt alla miljarder dollar i omsättning företaget får varje år.

Detta är inte mer än ett knappt mediokert F2P spel som kostar minst 700 kr.

Hur mår du?

Avstängd
Skrivet av laboule:

Hur mår du?

Är det något du försöker antyda? Håll dig till diskussionen och försök komma med något relevant och konkret istället.

Medlem

Skulle väl komma någon season också runt 4veckor efter release som ska innehålla massa skoj

Medlem
Skrivet av laboule:

Hur mår du?

Jag tror han mår alldeles utmärkt, för jag reagerade liknande efter att ha sett videon.

Ni som kör med klassikern "buhu, men köp inte spelet då?" kanske missar att många av oss TROTS gnäll är inbitna ARPG fans sedan Diablo1? Personligen anser jag att just ettan är, och var, ett fantastiskt spel. Tvåan likaså.

Diablo 3 däremot är något helt annat. Första genomspelningen av Reaper of Souls-kampanjen gillade jag rejält. Likaså tidigt endgame i expansionen, när viss loot (eller delar av crafting-mål) fortfarande satt som targetted loot på specifika fiender. Kort därefter blev D3:s endgame en hjärndöd zergfest. Variation i builds hade varit bra mycket roligare än ändlös paragon farm. Stäng av hjärnan och farma slumpmässiga fiender i timmar tills du har fullt set, alternativ står icke att finna. Därefter: get on the paragon treadmill!

Tyvärr hintade ovan video om att Blizzard, trots alla dessa år, inte verkar ha kommit särskilt lång från sin idé om hur ett endgame ska vara. Tyvärr! Synd på en vilseledande video om så icke är fallet.

Låt oss hoppas att endgame faktiskt blir något rejälare än vad som visades i videon, för nightmare-versioner av den typ av dungeons vi fick smaka på i betan är inte direkt något man längtar efter att köra, om och om igen.

Det finns så mycket kul de skulle kunna göra med Sanctuary om de bara tänkte till lite.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Komiskt gnäll från vissa angående videon om endgame. 🤣 Endgame ser mycket bättre ut än i D2 och D3.

Wudijos tankar om endgame.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Alla gnälliga jävlar...ett tips köp inte det spela något annat ingen tvingar dej och varken köpa eller spela det när det släpps. Vad är problemet? Så trött på skiten läsa alla kommentarer, Ni har spelat en beta men uppenbarligen inte en aning om det alls utan i er värld verkar det varit release day!.

Diablo är ett ARPG inte ett mmorpg även om det har vissa element från det där vi får 150 dungeons typ. Men WOW med sina 25 dungeons bara varje sida folk har harvat 200ggr för få en ful dagger eller något annat det går utmärkt. Bara att folk redan förstår sig på hur D4 är efter betan hur klasserna suger och den kommer suga i endgame är ett mysterium. Säg något spel du äger sönder skiten vid knappt 50% av max level med varken templete, skills eller något annat klart.

Sjukt hur mycket det gnälls idag, varje tråd i stort sen D4 beta drog igång har varit gnäll, gnäll och mer gnäll på FZ. Hur orkar ni med er själv eller er omgivning måste tycka ni är riktigt tröttsamma.

ETT TIPS: Vid release kommer det 99.9% kantas av connection lost, lagg, buggar mm som tar ett tag och fixa så köp inte spelet förens 2028

För någon som inte gillar folk som gnäller så gnäller du mycket😂

ETT TIPS: Om du bara köper spelet och spelar och inte sitter i ett forum där folk kan säga vad dom vill så finns det en 100% chans att du slipper gnäll.

Medlem

I'll be fine up here - faaanks!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av estling:

Jag tror (läs: hoppas) att det blir bättre än vad som porträtterats i denna video. Det är såklart inte så att alla kommer bli nöjda med spelet då det har väckt många förhoppningar, men Blizzard bör nog ta den kritik som går att läsa på lite större allvar då denna videosnutt inte direkt gav kritikerna några slag på fingrarna. Det är ett givet köp och tidsfördriv för mig, söker man efter andra ARPGs så kan man alltid fortsätta nöta PoE om man nu gillade den strukturen, men jag skulle bli förvånad om vi inte får se en mer ingående video eller artikel som beskriver end-game bättre än detta jippo av jidder-jadder.

Det är föga sannolikt att de kommer ha tid att ändra något fram till release om dryga två månader även om de ville göra det baserat på feedback. Det är ju grundläggande designval som måste göras om i sådana fall och det görs inte på två månader, det handlar om år.

Så det vi ser är det vi kommer få vid release.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

För någon som inte gillar folk som gnäller så gnäller du mycket😂

ETT TIPS: Om du bara köper spelet och spelar och inte sitter i ett forum där folk kan säga vad dom vill så finns det en 100% chans att du slipper gnäll.

Precis men då man hängt med fragzone sen irc's förfader typ så märks det EXTREMT det är en ny era av gamers. Deras potential ligger i gnälla som fan på ren svenska. Spelat i stort settt alla mmorpg betas sen Ultima Online och dagens gamers dom VET redan D4 kommer suga fett, finns ju inget endgame, klassen suger, dungeons suger, skills suger, paragons suger, grafiken ser ut som från 2010, battlespass=fel vafan jag pay för spelet, blir pay2win listan är enorm på wanket. Har dom spelat Diablo 1 & 2 ? uppenbart dom har inte en aning för man gjorde vad i D1 & 2 ? D4 är så mycket närmare D2 än vad D3 var. Men även här hänger folk upp sig D4 and en remake på D2 typ.

En åsikt är bra och genom bra åsikter kan en community ändra saker och ting är den stora skillnaden mot gnället dom vet igentligen jack shit men ändå vet dom exakt.

Visst om jag inte hänger här slipper jag gnället 100%, Folk borde även vara lite kreativa i sitt tänk, Trodde någon D4 skulle komma efter 10+år men tacksamheten att Blizzard lyssnar finns inte utan bara det andra.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Precis men då man hängt med fragzone sen irc's förfader typ så märks det EXTREMT det är en ny era av gamers. Deras potential ligger i gnälla som fan på ren svenska. Spelat i stort settt alla mmorpg betas sen Ultima Online och dagens gamers dom VET redan D4 kommer suga fett, finns ju inget endgame, klassen suger, dungeons suger, skills suger, paragons suger, grafiken ser ut som från 2010, battlespass=fel vafan jag pay för spelet, blir pay2win listan är enorm på wanket. Har dom spelat Diablo 1 & 2 ? uppenbart dom har inte en aning för man gjorde vad i D1 & 2 ? D4 är så mycket närmare D2 än vad D3 var. Men även här hänger folk upp sig D4 and en remake på D2 typ.

En åsikt är bra och genom bra åsikter kan en community ändra saker och ting är den stora skillnaden mot gnället dom vet igentligen jack shit men ändå vet dom exakt.

Visst om jag inte hänger här slipper jag gnället 100%, Folk borde även vara lite kreativa i sitt tänk, Trodde någon D4 skulle komma efter 10+år men tacksamheten att Blizzard lyssnar finns inte utan bara det andra.

Det är som vanligt en högljudd minoritet som klagar. Vi är MÅNGA som är generellt taggade och peppade på att äntligen få spela Diablo 4. Jag längtar som fan och tror spelet kommer bli grymt. Enligt mig verkar D4 vara precis det jag velat ha, det bästa från tvåan och trean.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Är det något du försöker antyda? Håll dig till diskussionen och försök komma med något relevant och konkret istället.

Du verkar inte se något positivt i något som har med diablo iv att göra. Läser man dina svar på varje nyhet om diablo så är allt svart. Blir lite tradigt.

Medlem

Förhoppningsvis lämnar ni också spelet i fred när det släpps, ni som inte kan annat än gnälla. Om så blir fallet kan jag åtminstone respektera era "åsikter", men skulle det, som jag misstänker, visa sig att ni ändå köper det och spelar till endgame så kan ni dra åt helvete.

Inaktiv

Är lite småtaggad ändå. Men kommer troligtvis inte orka grinda vidare efter man klarat spelet.
Drömmen vore ju ändå om endgame var något icke-repetivt, med nya fiender och nya miljöer, men så långt har väl inte AI kommit ännu.

12
Skriv svar