Påstående: Sony släpper ny hårdvara innan PS5 Pro

Robot
Påstående: Sony släpper ny hårdvara innan PS5 Pro

Detta enligt välkänd källa.

#playstation, #sony


Medlem

Det har varit prat om en fristående CD-läsare, men det känns ju inte som en så big deal

Avstängd

Detta var nog världshistoriens minst klargörande artikel. Alltid något...

Avstängd

Hur har Sony råd? Dom tjänar ju så lite nu nät Microsoft får Call Of Duty ju. Tydligen ljuger Sony då dom har råd att göra en ny PlayStation före PS5.

När ska Sony börja med molnet så folk kan spela på sin TV eller mobil?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hur har Sony råd? Dom tjänar ju så lite nu nät Microsoft får Call Of Duty ju. Tydligen ljuger Sony då dom har råd att göra en ny PlayStation före PS5.

När ska Sony börja med molnet så folk kan spela på sin TV eller mobil?

Va?

Sony gör det ju för att spara pengar.
Det är billigare att tillverka en typ av maskin och sälja läsare löst.

Medlem

Kan det vara en PS5 Slim som kommer först. Känns ganska givet med tanke på storleken på nuvarande maskinen.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av jontebula:

När ska Sony börja med molnet så folk kan spela på sin TV eller mobil?

Mobil kan man ju redan spela på via remote play. Man kan ju inte vara allt för långt bort dock:P.

Finns det på riktigt folk som vill spela på sin mobil? Riktiga spel då alltså. Det enda jag själv kan tänka mig är nog peka klicka och liknande enklare spel. Tycker bärbart oftast suger och använder jag det så är det enbart som sista utväg. Tycker inte ens Nintendo gjorde bärbart mer intressant med Switchen.

Medlem

Ps5 slim vore det mest logiska.

Sen löser dom det med en extern skivläsare som säljs separat. Känns inte som en utveckling jag vill ha men då slipper de ju göra 2 konsol versioner.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

PS6


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Bärbar PlayStation vore kul

Medlem
Skrivet av jontebula:

.. Tydligen ljuger Sony då dom har råd att göra en ny PlayStation före PS5.
...

Om nu inte Sony har uppfunnit en tidsmaskin, så blir det omöjligt för dem att släppa ny hårdvara före PS5, som kom 2020.

När det gäller artikeln ifråga, så är chansen troligen relativt stor att de släpper en PS5 Slim i framtiden, ett drag som historiskt sett bidragit till minskade produktionskostnader och högre vinst.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

Slim tror jag kommer men är mer tveksam till en Pro. Blir svårt att sälja några större volymer av en sådan så som rådande läget i världen är. Dessutom så har det varit mycket cross-gen hittills.
Kan ju så klart ha fel, tiden får utvisa.

Medlem

Kan det vara ”pung” adaptern som släpptes till ps4 kontrollen som nu uppdateras och ska släppas till ps5 kontrollen?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Antagligen en PS5-slim men hoppas personligen att det blir en extern hårddisk

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skulle precis skriva detta. Slim och Pro och sådant skräp. Detta vore en nyhet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hoppas på en Slim så att jag kan ha en Slim i sovrummet så blir det en Pro till vardagsrummet sen så får min gamla PS5 vila med dom andra relikerna 🙂 Hoppas få höra något om Xbox uppgradering snart också börjar bli på tiden!

Medlem

Slim som ersätter den befintliga för att sänka tillverkningskostnaden.

PRO för att få fler/nya att köpa Playstation och spel.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skulle precis skriva detta. Slim och Pro och sådant skräp. Detta vore en nyhet.

Tyvärr kanske inte så troligt men nog skulle det skapa svallvågor! Och vara betydligt intressantare än en PS5 Slim.

Medlem

En ps5 portable kanske. Med dualsense och oled skärm. Tycker det är dags för en ny vita nu.

Inaktiv
Skrivet av BrokenCow:

Antagligen en PS5-slim men hoppas personligen att det blir en extern hårddisk

Varför vill du ha en extern hårddisk?

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Varför vill du ha en extern hårddisk?

Exakt, undrar detsamma. Finns gott om externa hårddiskar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Som många andra nämner ovan så hoppas jag verkligen på en ny PSP/Vita. Det hade varit sjukt mkt mer intressant än nån trött Pro-modell

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Slim tror jag kommer men är mer tveksam till en Pro. Blir svårt att sälja några större volymer av en sådan så som rådande läget i världen är. Dessutom så har det varit mycket cross-gen hittills.
Kan ju så klart ha fel, tiden får utvisa.

Pro behöver inte säljas i stora volymer, tror inte heller att PS4 Pro såldes i så stora volymer jämfört med PS4. Skulle vara schysst att kunna maxa ut en modern tv likt PS4 Pro gjorde, vilket säkert fortfarande intresserar entusiasterna.

Jag gillar i alla fall pro, men hi-fi är inte lika mainstream vilket är ok. Ser helst dock att dem väntar till RDNA4, som kommer tidigast i slutet av året.

Skrivet av GustavA:

En ps5 portable kanske. Med dualsense och oled skärm. Tycker det är dags för en ny vita nu.

Ser ingen poäng med Vita nu när Steam deck finns.

PS5 portable🙂

Medlem

Någon PS5 Pro tror jag inte det kommer, någonsin. Det finns inget behov av itterationer av nuvarande konsoler, som det faktiskt gjorde förra generationen. Jag tror att man slutar producera PS5 med läsare och börjar sälja en läsare separat.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Pro behöver inte säljas i stora volymer, tror inte heller att PS4 Pro såldes i så stora volymer jämfört med PS4. Skulle vara schysst att kunna maxa ut en modern tv likt PS4 Pro gjorde, vilket säkert fortfarande intresserar entusiasterna.

Jag gillar i alla fall pro, men hi-fi är inte lika mainstream vilket är ok. Ser helst dock att dem väntar till RDNA4, som kommer tidigast i slutet av året.

Fast då sänktes ju priset på PS4 iom Slim. Pro kostade ungefär vad PS4 kostade från början.
Har svårt att se en markant prissänkning i dagsläget av PS5 (eller Slim). Är väl inte emot en Pro eller så, hade en PS4 Pro själv och tyckte om den.
Men tror inte jag köper en ny konsol om inte min PS5 går sönder och blir väldigt dyr att laga.

Medlem

En pro version denna konsol generation känns rätt menlöst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Pro behöver inte säljas i stora volymer, tror inte heller att PS4 Pro såldes i så stora volymer jämfört med PS4. Skulle vara schysst att kunna maxa ut en modern tv likt PS4 Pro gjorde, vilket säkert fortfarande intresserar entusiasterna.

Jag gillar i alla fall pro, men hi-fi är inte lika mainstream vilket är ok. Ser helst dock att dem väntar till RDNA4, som kommer tidigast i slutet av året.

Ser ingen poäng med Vita nu när Steam deck finns.

PS5 portable🙂
https://youtu.be/zghpK-sNYBs

Tänkte snarare att Sony kanske vill ha en del av kakan. Det hjälper ju inte dem att steamdeck redan finns. Men det verkar vara en trevlig reskamrat, dock är den lite för stor för mig.

Medlem

Det kommer säkert inte heta Psp 2 på grund av Ps vita. Men det var det första jag började tänka på. Skulle faktiskt vara intressant börjar bli rätt så trött på Switchens gamla plastiga stil. Trotts att Splatoon är jäkligt bra. Tyvärr så åker jag nästan aldrig buss och tåg längre. Så bärbart är lite onödigt endå. Men gör dom rätt så kan den sälja som heta potatisar i Japan mm.

Medlem

Gissningsvis en slimmad version. Och då kanske med löstagbar skivläsare. De kanske då säljer en version av konsolen, men med paket som innehåller antingen skivläsare eller utan. Förhoppningsvis också med större hårddisk inbyggt.

12
Skriv svar