Vem eller vad är spelvärldens sämsta maskot?

Medlem
Vem eller vad är spelvärldens sämsta maskot?

Bea maskotar kryllar det av i spelvärlden. Sonic, Mario, Banjo-Kazooie, Kratos, Samus, Master Chief, Solid Snake m.fl är alla exempel på det.

MEN, det fula i kråksången är att det finns lika många usla spelmaskotar och jag tänker att vi ska försöka vaska fram den absolut sämsta.

Kriterierna är att maskoten antingen ska vara ett företags ansikte utåt eller vara en karaktär som har figurerat som huvudperson i fler spel än ett.

Så, fyll på med era förslag!


signatur

Kunskapsförmedlare.

KoP
Medlem

Zool kanske? Var ju tänkt att bli en maskot på Amigan men rann väl mest ut i sanden. Två stycken halvdana spel blev det också.

Medlem
Skrivet av KoP:

Zool kanske? Var ju tänkt att bli en maskot på Amigan men rann väl mest ut i sanden. Två stycken halvdana spel blev det också.

Ja, det var ingen höjdare. Jag slår ett slag för Blinx också. Otroligt tråkig och identitetslös karaktär.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Måste nog vara Bubsy, hemsk mascot å horriblet spel (den enda ja spela till PS1).

Medlem

Två reptilmaskotar som inte heller är speciellt lyckade är Croc och Gex.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent

Bubsy är definitivt posterboy för den kategorin.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Lägger min röst på Knack, platt som en pannkaka och lika roliga spel.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Captain Commando, fast jag gillar typen och spelet, kan man inte förneka var helt misslyckad som Capcoms maskot.

För det var också meningen att han skulle vara företagets maskot. Captain Commando, hajar ni?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Lägger min röst på Knack, platt som en pannkaka och lika roliga spel.

Ja, Knack är en usel maskot!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag har alltid stört mig på Crash Bandicoot. För skrikig och ser helt galen ut. Jag gillade inte designen i Jak & Daxter heller, karaktärerna kändes bara konstiga och med för grälla färger. Naughty Dog ska nog inte göra den typen av fantasifulla spel.

Medlem

Alltid stört mig en del på apan från Sonys Ape Escape-serie. Verkar dock vara populär som mascot i Japan.

JRA
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Alltid stört mig en del på apan från Sonys Ape Escape-serie. Verkar dock vara populär som mascot i Japan.

Hallå där!

Medlem

Pacmans kusin från landet.


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar