Counter-Strike 2 är officiellt avtäckt!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

8* Men samtidigt uppdateras ju motorer ständigt och med tanke på vilken motor som användes innan är det ändå ett stort hopp, som vi kan se i videoklippen också.

Den kom ju 2014.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Sista spelet i serien då vi alla vet att Valve inte kan räkna till 3


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Moderator | Testpilot
Skrivet av Json_81:

Den kom ju 2014.

2015 användes den för första gången officiellt och utåt för Dota 2. Annars visades den up 2014, och ännu tidigare i 2010 användes den för ett tech demo


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Röken ser ut som någon sorts grädde...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Json_81:

"Uppgraderar" till en 9 år gammal motor.

Still millions playing on that motor

Medlem
Skrivet av Json_81:

Den kom ju 2014.

1861 skapades den första telefonen, men de har också uppdaterats. Tittar du på Unreal Engine eller Unity Engine är de första versionera inte i närheten av versionerna som finns nu.

Det spelar ingen roll om motorn kom ut 2014, det är ganska orelevant eftersom motorer fortsätter uppdateras.

Medlem

Röken ser skitfrän ut! Hejja!

Inaktiv

Ser ju rätt så bra ut, en rimlig uppgradering visuellt men lite skumt att man skjuter hål i röken med gevär, känns ju lagom skumt. Blåsa bort med en granat, visst, men att skjuta hål är ju nå cartoon shit.

Medlem

Smoken ser nice ut... Vad är mer nytt? Grafiskt såg jag inte så stor skillnad.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ser ju rätt så bra ut, en rimlig uppgradering visuellt men lite skumt att man skjuter hål i röken med gevär, känns ju lagom skumt. Blåsa bort med en granat, visst, men att skjuta hål är ju nå cartoon shit.

Kul att du skriver skumt så mycket, för röken beter sig som skum...(t)


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är besviken men samtidigt inte förvånad. Hade velat se ett helt nytt cs som verkligen är next gen men de hade inte varit smart ekonomiskt så de är förståeligt. 👍

Medlem

Kul med lite uppfräschning av CS! Ska bli intressant om dom även gjort något med anticheatet och deras egna rankingsystem(som är ganska värdelöst/tråkigt/intetsägande). Skulle vara trevligt att inte behöva förlita sig på 3e-part för att spela på bra servrar med intressant ranking. Nu har jag förvisso inte spelat CS på ett väldigt, väldigt bra tag, men vem vet, man kanske får lite sug tillbaka efter detta släpps.

Sen vetta fasen att man kan skjuta hål i smoken så man ser, det förstör väl lite av syftet med den kan man tycka? Svårt att säga innan man testat att spela själv. En HE som tar bort röken är ganska coolt dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Kul att man kan få leka med verktygen, men hoppas på rejält många fler kartor nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Kul att du skriver skumt så mycket, för röken beter sig som skum...(t)

Där satte du fingret på något. Kanske är därför jag tycker det verkar skumt just eftersom röken beter sig som skum

Medlem

Spännande. I fall det är svårt att förstå 9 år gammal motor..
Source 2: >>>Initial<<< release date: 2014

Medlem

Underbart släpp. Ingen trailer eller trams, direkt in på detaljer och motorteknik.

Medlem

Vilket skämt...

Medlem
Skrivet av Json_81:

"Uppgraderar" till en 9 år gammal motor.

Det är en uppgradering med tanke på att CS Go bygger på en extremt uppgraderas Source 1 motor. Du vet.. en motor som släpptes 2004?

Skrivet av FRULZ:

Smoken ser nice ut... Vad är mer nytt? Grafiskt såg jag inte så stor skillnad.

Ljud, Vissa kartor har fått diverse grafiska uppdateringar medan andra även blivit uppdaterade och omgjorda. Skins har blivit "mer HD" och de har helt gjort om ljuseffekterna i spelet. Det kombinerat med en "mer flexibel" tickrate på servrarna.

Skrivet av heady89:

Spännande. I fall det är svårt att förstå 9 år gammal motor..
Source 2: >>>Initial<<< release date: 2014

För motorn har blivit uppgraderad flertalet gånger. Den är antagligen väldigt enkel att porta över ett redan existerande spel till eftersom CS Go's redan existerande motor har resources som kom med Source 2. Dessutom är det inte direkt ovanligt att man använder äldre motorer. Finns ju spel som än idag släpps med Quake-motorn t.ex. Fram tills nyligen var ju Unreal Engine 4 den mest populära motorn i spelbranschen och den är ju lika gammal som Source 1.

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

Det är en uppgradering med tanke på att CS Go bygger på en extremt uppgraderas Source 1 motor. Du vet.. en motor som släpptes 2004?

Som (väl) är en uppgraderad motor av Gold Source aka GoldSrc som (väl) är en påbyggnad av Quake Engine?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som (väl) är en uppgraderad motor av Gold Source aka GoldSrc som (väl) är en påbyggnad av Quake Engine?

Korrekt.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det är en uppgradering med tanke på att CS Go bygger på en extremt uppgraderas Source 1 motor. Du vet.. en motor som släpptes 2004?

Ljud, Vissa kartor har fått diverse grafiska uppdateringar medan andra även blivit uppdaterade och omgjorda. Skins har blivit "mer HD" och de har helt gjort om ljuseffekterna i spelet. Det kombinerat med en "mer flexibel" tickrate på servrarna.

För motorn har blivit uppgraderad flertalet gånger. Den är antagligen väldigt enkel att porta över ett redan existerande spel till eftersom CS Go's redan existerande motor har resources som kom med Source 2. Dessutom är det inte direkt ovanligt att man använder äldre motorer. Finns ju spel som än idag släpps med Quake-motorn t.ex. Fram tills nyligen var ju Unreal Engine 4 den mest populära motorn i spelbranschen och den är ju lika gammal som Source 1.

Ja, du behöver inte förklara för min del. Hela min poäng med inlägget var ju att man kan pröva att använda åtminstone en del av hjärnan innan man öppnar mun och kallar motorn gammal. Där av >>initial<< , dvs. självfallet har det hänt en jäkla massa med den sedan dess som vilken motor eller branch som helst.

Testpilot
Skrivet av Json_81:

"Uppgraderar" till en 9 år gammal motor.

Ska man då klaga på att WoW använder samma motor sedan 2001, det vill säga parallellt utvecklad med WC3-motorn? Eller hur Bethesda fortsatt använder Creation Engine, som egentligen är en vidareutveckling av Gamebryo från 1997? Frostbite från 2008 måste också vara tämligen värdelös

Man måste inte ta fram en helt ny motor för ett spel om grunden för den gamla går att vidareutveckla och bygga på, det är ärligt talat väldigt kontraproduktivt att sluta använda något som fungerar och gör det man vill att den ska göra i grunden. En kostnad bättre spenderad på att utveckla spelet eller dylikt istället.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Spelade CS när jag hade PC men har ju gått över till Xbox sen länge. Kommer CS2 dit också?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vissa verkar tycka att Valve skall använda Unreal 5 i sina spel i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ska man då klaga på att WoW använder samma motor sedan 2001, det vill säga parallellt utvecklad med WC3-motorn? Eller hur Bethesda fortsatt använder Creation Engine, som egentligen är en vidareutveckling av Gamebryo från 1997? Frostbite från 2008 måste också vara tämligen värdelös

Man måste inte ta fram en helt ny motor för ett spel om grunden för den gamla går att vidareutveckla och bygga på, det är ärligt talat väldigt kontraproduktivt att sluta använda något som fungerar och gör det man vill att den ska göra i grunden. En kostnad bättre spenderad på att utveckla spelet eller dylikt istället.

Tänker på Apex Legends som bygger vidare på source, som är från 2004

Medlem
Skrivet av marcus.udd:

Hur har CS på senaste åren hanterat fusk? Är det lika vanligt som i Call of duty serien?

Jag har spelat sen det kom. Och visst stöter man på fuskare ibland. Men eftersom jag inte beter mig som en skitunge när jag spelar MM så har jag hög "trust factor" och kan spela i månader innan jag stöter på en fuskare.

Skrivet av CliQue-SinneD:

Intressant med hur smokes reagerar på exv granater.

Ja, det kommer ju verkligen innebära en utökning av det taktiska i det.

Skrivet av kebbe:

Valve har tänkt att om man låtsas som att det inte är ett problem så finns det inte.

Tror det där handlar om fördomar. Man arbetar kontinuerligt med att motverka fusk. Men man kräver inte oinskränkt tillgång till användarens dator likt Valorant.

Skrivet av Kleptoman:

Hade hellre sett att de ersatte CSGO. Känns som att detta kan dela spelarbasen

Skrivet av Kleptoman:

Nä CSGO kommer finnas kvar

Vet inte var ni fått eran info ifrån. Men har uppfattat det som en uppdatering till det befintliga spelet. Dvs att CSGO ersätts i biblioteket med CS2. Och även om man skulle välja att bevara csgo så kommer det inte dela spelarbasen. Precis på samma sätt som att dom 2000 som fortfarande spelar påverkar csgo.

Skrivet av izayoi:

Vilket skämt...

Alltid intressant med kommentarer utan substans. Du tar dig ändå tid att skriva kommentaren så varför inte förklara vad som är skit med det?

Medlem

Skönt att äntligen få en uppföljare till CS, 1.6 börjar ju bli lite gammal nu och man hoppas på att dem lyckas få schyssta förbättringar till 2.0. Skippade CS:Go och Condition Zero då jag inte tycker att spinn-offs är så intressanta och föredrar spel i mainline serien istället.

Medlem

UE5 måste vara skräp eftersom första UE släpptes 1998 /facepalm

Medlem
Skrivet av ryeshack:

UE5 måste vara skräp eftersom första UE släpptes 1998 /facepalm

Ser du siffror-skillnaderna?

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tror det där handlar om fördomar. Man arbetar kontinuerligt med att motverka fusk. Men man kräver inte oinskränkt tillgång till användarens dator likt Valorant.

Synd

123
Skriv svar