Det är 10 % rea på Steam Deck

Robot
Det är 10 % rea på Steam Deck

En skön rabatt i kontrast till inflation och kronkurs.

#steam-deck


Medlem

Hur kan ingen ha kommentarrat på detta?

Lite sugen på köpa blir jag.

Medlem

Hur funkar det egentligen med skatt eller med tull när man beställer en sånhär isf?

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Hur funkar det egentligen med skatt eller med tull när man beställer en sånhär isf?

Du betalar varken skatt eller tull. Tror inte ens jag betalade någon fraktavgift om jag kommer ihåg rätt!

Medlem

Svenska kronan är så jäkla svag nu så du hade i praktiken sparat mer pengar om du hade köpt decken till fullpris förra året.

Redaktör
Skrivet av Uppohoppa:

Svenska kronan är så jäkla svag nu så du hade i praktiken sparat mer pengar om du hade köpt decken till fullpris förra året.

Man får ”trösta” sig med att den knappt fanns att köpa förrän i höstas när kronan redan hade dykt.


signatur
Medlem
Skrivet av Band1t:

Du betalar varken skatt eller tull. Tror inte ens jag betalade någon fraktavgift om jag kommer ihåg rätt!

Stämmer, skickas från Nederländerna och eu är ju en frihandelszon. men du betalar skatt, och det är moms. Men i Sverige är det olagligt att sälja till privatpersoner exklusive moms, så Steam butiken visar pris inkl moms👍

Redaktör
Medlem

Köpte en steam deck för en månad sedan. Bästa köpet på länge och ett fantastiskt komplement till min stationära dator.

Medlem

Köpte nyligen en 256 GB med officiella dockan, fantastisk liten maskin och fint komplement till spelrummet där jag velat ha en ”PC” länge. Använder en 8BitDo Ultimate Controller.

Medlem
Skrivet av Uppohoppa:

Svenska kronan är så jäkla svag nu så du hade i praktiken sparat mer pengar om du hade köpt decken till fullpris förra året.

Verkligen. Skulle köpa en för en månad sedan. 256-versionen med en docka såg ut att bli mer än 7000 kr. Men hittade en som sålde precis det på Blocket för 4500z kr.

Medlem

Beställde precis 256-modellen!

Medlem

Har gått och sneglat på en steam deck i ett år och beställer en, dagen innan rean drog igång. Kul!

Medlem
Skrivet av Jonbacken:

Har gått och sneglat på en steam deck i ett år och beställer en, dagen innan rean drog igång. Kul!

Det skadar inte att skriva support om det. Du kanske får det krediterat till din Steam Wallet. Det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Alternativt, är det för sent att avbryta beställningen?

Medlem
Skrivet av Jonbacken:

Har gått och sneglat på en steam deck i ett år och beställer en, dagen innan rean drog igång. Kul!

Skrivet av Kyraal:

Det skadar inte att skriva support om det. Du kanske får det krediterat till din Steam Wallet. Det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Alternativt, är det för sent att avbryta beställningen?

Verkar som ett flertal har fått mellanskillnaden i Steam wallet, precis som skrivs. Tycker verkligen du ska kontakta dom

Medlem

Har en steam deck och hoppas det inte dröjer alltför många år innan Steam deck 2 kommer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är lite tveksam. Många decks som cirkulerar på blocket och de brukar behöva gå ned i pris.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Är lite tveksam. Många decks som cirkulerar på blocket och de brukar behöva gå ned i pris.

Vad är det som gör dig tveksam för att det finns steam decks på blocket?
Det finns grafikkort, datorer ps5 och xbox dör också. Ska man vara tveksam över dessa också? 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det som gör dig tveksam för att det finns steam decks på blocket?
Det finns grafikkort, datorer ps5 och xbox dör också. Ska man vara tveksam över dessa också? 😂

Hmm.. relevant iakttagelse.

Ja, jag kan förtydliga. Det är tveksamt för mig att införskaffa då jag läser att en hel del köper den men sen inte hittat någon användning för den.
Om den isåfall är svårsåld så kan du ju iallafall försöka förstå mitt inlägg.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Hmm.. relevant iakttagelse.

Ja, jag kan förtydliga. Det är tveksamt för mig att införskaffa då jag läser att en hel del köper den men sen inte hittat någon användning för den.
Om den isåfall är svårsåld så kan du ju iallafall försöka förstå mitt inlägg.

Ja mam bör utgå ifrån att man behöver/villhöver en handheld "speldator"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Verkar som ett flertal har fått mellanskillnaden i Steam wallet, precis som skrivs. Tycker verkligen du ska kontakta dom

Jag fick mellanskillnaden utan problem, mailade dem bara och frågade om vi inte kunde hitta en lösning och fråga om de inte ville visa lite good-will.
Bara att vara trevlig mot dem, och swish satt det pengar i Steam plånboken 👍

Medlem

Beställde en i torsdags, nu letar jag bara efter en docka till den för vettig peng. Valves egen är lite för dyr (även om jag bara hört bra grejer om den)

Medlem
Skrivet av xxhellridexx:

Jag fick mellanskillnaden utan problem, mailade dem bara och frågade om vi inte kunde hitta en lösning och fråga om de inte ville visa lite good-will.
Bara att vara trevlig mot dem, och swish satt det pengar i Steam plånboken 👍

Jag skrev också med mina allra lenaste bokstäver och bad snällt om lite stackars steam credits som plåster på såren för mitt olyckligt tajmade köp

Fick bara ett standard svar om att ”Steam does not offer compensation or credits for purchases made before promotions, thank you for your understanding”

Medlem
Skrivet av Aestro:

Jag skrev också med mina allra lenaste bokstäver och bad snällt om lite stackars steam credits som plåster på såren för mitt olyckligt tajmade köp

Fick bara ett standard svar om att ”Steam does not offer compensation or credits for purchases made before promotions, thank you for your understanding”

I sådana fall hänger det ofta på vem det är som handlägger ditt ärende ibland har man tur, ibland har man otur.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ganska sugen, men kommer nog vänta på nästa. Skulle gissa på slutet av 2024 eller början på 2025.
Hoppas att de släpper en RDNA4 variant då.

Önskemål 6-8 kärnor, OLED, 1080P och bra skalningsteknink(både till att uppnå 1080P med ok FPS och att kunna slänga upp det på tv/monitor för lättare spel).
Skulle gärna ha ett alternativt OS läge eller program för att ersätta surfplattan, det skulle spara pengar och antal enheter i hemmet. .

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ganska sugen, men kommer nog vänta på nästa. Skulle gissa på slutet av 2024 eller början på 2025.
Hoppas att de släpper en RDNA4 variant då.

Önskemål 6-8 kärnor, OLED, 1080P och bra skalningsteknink(både till att uppnå 1080P med ok FPS och att kunna slänga upp det på tv/monitor för lättare spel).
Skulle gärna ha ett alternativt OS läge eller program för att ersätta surfplattan, det skulle spara pengar och antal enheter i hemmet. .

Håller med, kommer ha "is i magen" och vänta till nästa modell
Har dessutom en gaming-laptop som är helt ok, får köra på den tills dess.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kontrast till inflation och kronkurs.

Tur att den där "kronkurs" är krånglig

Medlem
Skrivet av Terranzin:

kontrast till inflation och kronkurs.

Tur att den där "kronkurs" är krånglig

Kronkurs som i valutakurs för svenska kronan ...

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Ganska sugen, men kommer nog vänta på nästa. Skulle gissa på slutet av 2024 eller början på 2025.
Hoppas att de släpper en RDNA4 variant då.

Önskemål 6-8 kärnor, OLED, 1080P och bra skalningsteknink(både till att uppnå 1080P med ok FPS och att kunna slänga upp det på tv/monitor för lättare spel).
Skulle gärna ha ett alternativt OS läge eller program för att ersätta surfplattan, det skulle spara pengar och antal enheter i hemmet. .

Skrivet av magma:

Håller med, kommer ha "is i magen" och vänta till nästa modell
Har dessutom en gaming-laptop som är helt ok, får köra på den tills dess.

Jag tror tyvärr ni får vänta ett bra tag.
https://www.fz.se/nyhet/293284-valve-steam-deck-2-ar-flera-ar...

Med det sagt så köpte jag mig en Steam Deck och den tillhörande dockan nu när det var rabatt. Ordern redan på väg trots att det stod 2-4 veckors leveranstid!

Medlem
Skrivet av marsson90:

I sådana fall hänger det ofta på vem det är som handlägger ditt ärende ibland har man tur, ibland har man otur.

Låter uselt värre.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar