Allt om Diablo IV-betan!

Medlem

Vad tror ni, har man chans att komma in direkt eller kommer man få sitta i köer hela kvällen?

Medlem
Skrivet av Raider:

Vad tror ni, har man chans att komma in direkt eller kommer man få sitta i köer hela kvällen?

Just serverlast är ju en av grejerna de vill testa, så jag förväntar mig en del köer osv där. Men hoppas ändå kunna spela lite under kvällen!

Medlem
Skrivet av Raider:

Vad tror ni, har man chans att komma in direkt eller kommer man få sitta i köer hela kvällen?

Jag förväntar mig worst case scenario men jag tänker ladda med en whiskypinne, slänga upp fötterna på datorn och köa hela kvällen om det är så!

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag förväntar mig worst case scenario men jag tänker ladda med en whiskypinne, slänga upp fötterna på datorn och köa hela kvällen om det är så!

Samma här! Har ölen på kylning så jag kan vänta tålmodigt på försöka komma in på servern ikväll

Medlem

Det har redan kommit en uppdatering så försök ladda ner den innan kl. 18 om ni inte vill förlora kötid på att komma in på servern

Medlem
Skrivet av Raider:

Det sparas

Tack!

Medlem

Tror D4 kommer hyllas i början, men en månad in kommer det märkas att det inte håller i längden, Tror man kommer kunna avgöra ifall det är bra som ett alternativ till PoE efter dom har haft 2-3 leagues. För folk som gillar ARPGs just nu så handlar det väldigt mycket om hur mycket som sker vid varje League.

Ifall första leaguen efter launch lägger till en ny dungeon så vet man att det är dött. Jag hoppas verkligen att dom kollat noga på PoE och kommer härma deras sätt att skapa leagues.

Medlem

Ja var och teststarta det i lite iver. Då får jag upp ett felmeddelande
"Diablo IV Unable to find valid license Code 315306"
Är det för att Betan inte startat ?
Kör på PS5.
Googleade och det är typ hur många som helst som fått denna kod.

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Det har redan kommit en uppdatering så försök ladda ner den innan kl. 18 om ni inte vill förlora kötid på att komma in på servern

Inte på konsollerna verkar det som

Medlem

Nån som kunnat starta ännu? Min "play" e fortf inte klickbar

Medlem
Skrivet av Izam:

Nån som kunnat starta ännu? Min "play" e fortf inte klickbar

Same :/

Medlem
Skrivet av Lepr:

Vi får hoppas det händer nåt snart då!

CTI
Medlem
Skrivet av Izam:

Nån som kunnat starta ännu? Min "play" e fortf inte klickbar

Samma här går ej att starta/klicka på play knappen


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Inne


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Har samma, kan inte klicka på Play...

Medlem

Stängde av mitt VPN och startade om Battle.net-klienten då tändes knappen!

Medlem

Luktar klassisk blizzard-lansering detta på långa vägar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Daffen:

Har samma, kan inte klicka på Play...

Funkade för mig att starta om klienten. Bra tips

CTI
Medlem

Är nu i kö allafall lol


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Jag startade om klienten så funkade det 😊👍

Medlem

Betatestar inloggningen...

phi
Medlem

Kom in och kunde göra en karaktär men fick en vit skärm med bara musik. Startade om spelet och fick nu:

There was a problem logging in. (Code 34203)

Blizzard i ett nötskal!

Medlem

Kommer inte in efter startat Gubben. Får Error code 300202

Medlem
Skrivet av phi:

Kom in och kunde göra en karaktär men fick en vit skärm med bara musik. Startade om spelet och fick nu:

There was a problem logging in. (Code 34203)

Blizzard i ett nötskal!

Fick först 3000008 men sen varierar dom med lite andra felkoder, nu har jag fått 300202. Ändå kul att man får lite variation i varningarna....:p

Medlem

Error 300202, here it comes :D'
Såg ju lite mer polerat ut men sprickorna syns dock tydligt här och där, men vi snackar också strax under 3 månader kvar så visst hinner de fixa

Lyckades göra en karaktär och hann igenom en grotta, sen blev jag utslängd.

Vad kan man säga? Är förvånad att man ens kom in på första försöket. Bara att vänta till lite senare ikväll, snart kommer väl en patch även för detta. Karaktärerna ska ju ändå raderas sen inför slutversionen så kommer nog bara gå in för att "känna och klämma", sen får det vara

Bara att felrapportera buggen i menyn så har man gjort vad man kan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skapat karaktär men när jag klickar "start game" får jag "There was an error. Code (300202)".
Det är så kul med felkoder, har ingen aning vad detta betyder.

Medlem
Skrivet av Izam:

Fick först 3000008 men sen varierar dom med lite andra felkoder, nu har jag fått 300202. Ändå kul att man får lite variation i varningarna....:p

Ska tilläggas att jag lyckades göra en karaktär och det är när jag försöker trycka start game

Chefredaktör

Känslan nu:

Medlem

Fick precis DC, nu 51 min kö


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Izam:

Ska tilläggas att jag lyckades göra en karaktär och det är när jag försöker trycka start game

Kom in genom att spamma till slut

Skriv svar