Resident Evil 4

Robot
Resident Evil 4

När zombierna klev ur Resident Evil klev något annat in. 18 år senare finns det kvar.

#capcom, #resident-evil-4


Medlem

Lirat igenom rimäjksen på 2an och 3an. Håller på med 1:an från 2014. Ser fram emot 4:an.

Oj vad siffror det blev. Kommer det en på 0:an med?

Testpilot

Bra recension tycker det känns väntat att remaken liknar övriga remakes det hör väl till. Hur är det med humorn i spelet? Originalet började rätt läskigt men tonaliteten ändrades ganska snabbt till mer actionhumor i mitt tycke.

Redaktör
Skrivet av Cheewie:

Lirat igenom rimäjksen på 2an och 3an. Håller på med 1:an från 2014. Ser fram emot 4:an.

Oj vad siffror det blev. Kommer det en på 0:an med?

Vågar man räkna med det?

(Siffror. Göteborg. Jag hittar ut själv.)


signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Cheewie:

Lirat igenom rimäjksen på 2an och 3an. Håller på med 1:an från 2014. Ser fram emot 4:an.

Oj vad siffror det blev. Kommer det en på 0:an med?

Håller mina tummar för Code Veronica! Kändes där och då mer som en 4:a, och detta i så fall mer som en 5:a. Mycket siffror blir det! Fun fact: Capcom har tidigare flaggat för att det kan bli tal om en remake av Resident Evil 1-remaken (!). Så länge de inte glömmer bort nya spel (och det gör de ju inte) är jag öppen för förslag.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Förbokat, ska bli spännande att se hur bra det är. Eller kanske snarare om jag klickar med det som jag en gång gjorde på Gamecube. När jag spelade om det på Xbox One för några år sedan kändes det gammalt och väldigt föråldrat. Men en remake borde ju råda bot på den känslan. Pepp!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller mina tummar för Code Veronica! Kändes där och då mer som en 4:a, och detta i så fall mer som en 5:a. Mycket siffror blir det! Fun fact: Capcom har tidigare flaggat för att det kan bli tal om en remake av Resident Evil 1-remaken (!). Så länge de inte glömmer bort nya spel (och det gör de ju inte) är jag öppen för förslag.

En remake på en remake på en remake alltså?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mutumba:

Bra recension tycker det känns väntat att remaken liknar övriga remakes det hör väl till. Hur är det med humorn i spelet? Originalet började rätt läskigt men tonaliteten ändrades ganska snabbt till mer actionhumor i mitt tycke.

Tackar! Jag tycker ändå, vad gäller dialoger och så, att det är actionhumoristiskt till stora delar. Resident Evil-ton, om man så vill. Det finns dock "skräckigare" bitar, och dom har skruvats upp bra i remaken.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller mina tummar för Code Veronica! Kändes där och då mer som en 4:a, och detta i så fall mer som en 5:a. Mycket siffror blir det! Fun fact: Capcom har tidigare flaggat för att det kan bli tal om en remake av Resident Evil 1-remaken (!). Så länge de inte glömmer bort nya spel (och det gör de ju inte) är jag öppen för förslag.

Code: Veronica är den logiska fortsättningen på remake-resan. Men samtidigt inte. Det är väl ett av de spel i serien som sålt allra sämst och som därmed ganska få har någon relation till. Men jag kommer aldrig sluta hoppas. Har så fina minnen av Dreamcast-spelet. Det var next-gen, det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Körde igenom remaken av 2an och 3an för inte allt för länge sedan och tyckte de var riktigt bra (spelade dom aldrig som ung). Gillade nog 7an och 8an mer men ser definitivt fram mot 4an då jag aldrig kört det och fick bra vibbar från demot :3


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Förbokar idag faktiskt! Har inte lirat originalen då jag inte gillade scräck-spel som ung men när RE2:R kom tyckte jag det såg så snyggt ut att jag köpte det ändå och det var helt fantastiskt bra.

Är dock helt värdelös på denna typ av spel då jag får panik delux och dör mer än jag borde men stämningen och känslan gör att jag tycker är väldigt roligt ändå. Körde RE3:R också och gillade det. Längtar till 4:an nu! Är glad att man kan sparka ner zombies, hade varit bra att ha i 3:an då jag aldrig lyckades timea perfect dodge nånsin

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

Förbokat, ska bli spännande att se hur bra det är. Eller kanske snarare om jag klickar med det som jag en gång gjorde på Gamecube. När jag spelade om det på Xbox One för några år sedan kändes det gammalt och väldigt föråldrat. Men en remake borde ju råda bot på den känslan. Pepp!

Medhåll: det har åldrats. Det har fortfarande stor charm, men när jag kickade igång det härom veckan kände jag verkligen tidens tand gnaga. Om jag hade spelat vidare hade jag förmodligen vant mig, men är toppen att vi numer har en remake – spelet är värt en sådan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mycket trevlig läsning! Blir absolut ett köp framöver. Fullkomligt älskade RE2 Remake och tyckte RE3 Remake var klart godkänd

Medlem

Härligt!
Bara spelat RE i ”vuxen” ålder. Började med 7:an sedan remake på 2 o 3an. Började faktiskt med 8:an igår. Så ser fram emot detta under året.
Gjorde iofs ett försök på ps4 med 4:an efter 7:an men fastnade på någon boss i slottet och störde mig förryckte på kontrollen så la ner det. Men nu jäklar!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Vill man ha lite RE-känsla medan man väntar kan jag rekommendera Signalis.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

Code: Veronica är den logiska fortsättningen på remake-resan. Men samtidigt inte. Det är väl ett av de spel i serien som sålt allra sämst och som därmed ganska få har någon relation till. Men jag kommer aldrig sluta hoppas. Har så fina minnen av Dreamcast-spelet. Det var next-gen, det.

Skriver under på PRECIS allt. Helsike, vad next-gen det kändes där och då! Sorgligt bortglömt, vilket bara det borde vara ett skäl till att göra en remake.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av mttbolle:

En remake på en remake på en remake alltså?

Verkligen! Samtiden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skriver under på PRECIS allt. Helsike, vad next-gen det kändes där och då! Sorgligt bortglömt, vilket bara det borde vara ett skäl till att göra en remake.

Bra spel, men för svårt och så gjorde dom det största misstaget i hela Resident Evils historia.

Wesker dog i första spelet, end of story.

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Verkligen! Samtiden.

App app app! Dåtiden OCH samtiden.


signatur
Medlem

Re4 för mig förlorade skräcken tyvärr det blev för action betonat för mig bra spel men dom tog bort skräcken i 5an försvann det nästan helt hoppas dom rebootar re alla re spel efter 4an är så sönder muterat så springer man typ omkring med små vapen när vissa fiender är stora som hus inte spelat re sen 5an

Medlem

RE4 är verkligen ett spel som jag håller varmt om hjärtat. Ser ju väldigt lovande ut detta, kommer garanterat köpa och spela.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Härligt!

Hoppas spelet bidrar till ökad lantlig turism i Spanien.

Bör tilläggas att kör man på PC så kan man ändra motorsågsmannen till Shrek, som tur är!

Medlem

Jäklar en 5a alltså! Såg IGN gav full pott med.

Ser fram emot PSVR2 versionen!

Medlem
Skrivet av Vampir:

Re4 för mig förlorade skräcken tyvärr det blev för action betonat för mig bra spel men dom tog bort skräcken i 5an försvann det nästan helt hoppas dom rebootar re alla re spel efter 4an är så sönder muterat så springer man typ omkring med små vapen när vissa fiender är stora som hus inte spelat re sen 5an

Jag tänkte samma när fyran kom. Äh, det här vill jag inte ha, för mycket action. Jag skaffade det ändå, och älskade det. Det är ett av de läskigaste RE.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fun fact: Capcom har tidigare flaggat för att det kan bli tal om en remake av Resident Evil 1-remaken (!).

Inte alls kul att höra. Nu är min dag förstörd. Finns inget hopp för mänskligheten.

Redaktör
Ponny
Skrivet av k4rst3n:

Körde igenom remaken av 2an och 3an för inte allt för länge sedan och tyckte de var riktigt bra (spelade dom aldrig som ung). Gillade nog 7an och 8an mer men ser definitivt fram mot 4an då jag aldrig kört det och fick bra vibbar från demot :3

Avundas dig som får spela det för första gången. Det är en resa!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tiggaren:

Förbokar idag faktiskt! Har inte lirat originalen då jag inte gillade scräck-spel som ung men när RE2:R kom tyckte jag det såg så snyggt ut att jag köpte det ändå och det var helt fantastiskt bra.

Är dock helt värdelös på denna typ av spel då jag får panik delux och dör mer än jag borde men stämningen och känslan gör att jag tycker är väldigt roligt ändå. Körde RE3:R också och gillade det. Längtar till 4:an nu! Är glad att man kan sparka ner zombies, hade varit bra att ha i 3:an då jag aldrig lyckades timea perfect dodge nånsin

Blir fasen glad av sånt här. Spelar fast du har raging panik! Kommer nog bli en del sånt här också, vilket du får se som ett löfte eller hot. Sparkarna kommer du gilla, helt klart. 👌


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nu vet jag inte hur långt 4an, men av de RE (2remake,7,8) jag testat så är spelen relativt korta för pengarna till fullpris.
Även om den tid man får är riktigt bra kvalité rakt igenom utan en massa dödfyllnad. Så har jag svårt att motivera till fullpris. Så blir vänta tills detta är ute på rea


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Härligt! Körde igenom Chainsaw Demo ett par gånger och hade väldigt kul, man känner sig hemma direkt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent

Spelade originalet till GC en del, men aldrig hela, och måste säga att RE4 verkligen är ett bra spel för den som inte är ett stort fan av skräck - Leon kändes alltid kapabel och känslan av utsatthet infann sig aldrig (kan dock tänka mig att det blir ett överslag när man tvingas spela som Ashley)

Om jag minns rätt så släpptes originalet den 18 mars så remaken kommer nästan precis 18 år senare - oj vad man börjar bli gammal...

Skriv svar