Bärbara spelkonsolen Playdate får egen spelbutik och prishöjning

Robot
Bärbara spelkonsolen Playdate får egen spelbutik och prishöjning

Högre produktionskostnader innebär att vevkonsolen blir 200 spänn dyrare.

#Panic, #Playdate


Medlem

Från överpris till ännu mer överpris. Ren galenskap med de priserna när du kan få en Switch för samma kostnad.

Medlem

ja det var satans dyrt, borde kosta max 50 dollar.

Medlem

De kunde ha passat på att byta namn till overpriced hipster boy.

Medlem

Playdate är en cool (Om än dyr för vad man får) liten sak som jag spelat en hel del på sistone, är det nyhetens behag eller kommer jag fortfarande använda den om ett år? Tiden får utvisa, men jag ångrar inte mitt köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul grej som kostar alldeles för mycket tyvärr.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Varit sugen men priset har känts för högt med tanke på att skärmen inte är bakbelyst. =/

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Playdate är en cool (Om än dyr för vad man får) liten sak som jag spelat en hel del på sistone, är det nyhetens behag eller kommer jag fortfarande använda den om ett år? Tiden får utvisa, men jag ångrar inte mitt köp.

Det här är en sån där nischad sak som är värd så mycket som folk är villiga att betala för den. Misstänker att Playdate för många är lika mycket ett samlarobjekt som det är en spelkonsol? Kanske till och med lite mer?

Medlem

Alltså... retro, lowres-svartvitt utan bakljus och fake "dynamo-vev"..
Det försöker ju likna en billig och "inga batterier behövs"-produkt, DVS för U-länder utan att vara det.
Snordyr för vad den låtsas vara.. Känns respektlöst (även om man gillar looken och sparar ström).

Sen hade en dynamo-styr-kombo ändå vart kul (iaff som analog, då 2 digitala styr är nära överflödigt, gissar på det senare) och med lågt pris hade det kunnat bli även för u-land.. men det hade de väl inte klarat tekniskt/alt. med kvalité varit för dyr att tillverka för deras girigbuk.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Känns lite respektlöst.

lol

Medlem

Den var redan överprisad sen innan, och nu blir den ännu dyrare. Blir verkligen aldrig nå köp då. Hade kunnat varit en rolig grej att testa för en femhundring.

Inaktiv

Var inte grejen med skiten att man skulle köpa den och sen få ett nytt spel i månaden eller så. Var iofs ett tag sedan så kanske löpt ut

Medlem

Den ser ut som något som borde kosta 10kr på Dollarstore!

Medlem

Det bästa av allt är att de marknadsför avsaknad av backlit ljus som en funktion. Sen super reflektiv skärm vilket är helt motsatsen än vad man vill ha. Skit bra vi använder en spegel som skärm, super reflektiv. Du kan se dig själv spela. Hahahaha hade jag fattat att det inte är april nu kunde man tro det är aprilskämt.

Medlem

Verkar tämligen meningslöst med en vev, enda spelet jag såg som använda den såg precis så tråkigt ut som man kan tänka sig.

1
Skriv svar