Funko Pop-figurer för 300 miljoner kronor begravs i öknen

Robot
Funko Pop-figurer för 300 miljoner kronor begravs i öknen

Funko Pop får dela grav med E.T.

#arizona, #funko-pop


Medlem

Att göra pops av allting de kunde få händerna på var inte ett smart drag.

Medlem

Tur att man förbjudit plastsugrör borta i staterna i alla fall.

Releasehästryttare

Här källsorterar man i onödan...

Medlem

Varför inte skänka bort dom gratis ?

Medlem

Varför går det inte att göra en "superduperultramega" utförsäljning på det som annars ska till graven? Fan ta en tia plus frakt så måste det flyga iväg en stor jäkla del iallafall? Finns ju gott om folk som uppskattar skrä... Figurerna?

Eller är jag bara urkass på hur företag måste göra?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte skänka bort dom gratis ?

Färre som köper då? Antar jag.

Medlem

Värdet är ju uppenbarligen inte alls 300 miljoner kronor då man väljer att kassera dem.

Skrivet av Zensu:

Varför går det inte att göra en "superduperultramega" utförsäljning på det som annars ska till graven? Fan ta en tia plus frakt så måste det flyga iväg en stor jäkla del iallafall? Finns ju gott om folk som uppskattar skrä... Figurerna?

Eller är jag bara urkass på hur företag måste göra?

Förmodligen större kostnader att anordna med försäljningar av jättemånga individ-exemplar.

Valet står helt enkelt mellan att gräva ner hela skiten i öknen alternativt att hitta en köpare som köper hela klabbet på en gång för minst 300 miljoner kronor. Eftersom det verkar vara snorbilligt att bara dumpa skit i öknen i USA så blir det ett relativt lätt val.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Misstänker att det har det rör sig om att slippa betala skatt. Genom att kassera dem så kan de istället skriva av figurerna som en förlust.

Medlem

Helt galet! Men syns inte finns inte, antar jag.

Medlem

Vad ska Greta säga?

Inaktiv

Arkeologer om 1 000 år kommer klia sig på huvudet

Medlem

Ja, mer plast ut i naturen!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Som snubben som trillade på Magic the gathering-kort i en landfill för flera miljoner. Det gjorde ont i mitt hjärta att se iaf.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Att göra pops av allting de kunde få händerna på var inte ett smart drag.

Håller med, mycket konstigt som kommit senaste åren med begränsad köpgrupp

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Arkeologer om 1 000 år kommer klia sig på huvudet

haha tänkte på det också. Hittar massa plastfigurer och i graven bredvid en massa plastkassetter.

De drar väl någon teori om begravningsritual som 2000-talsfolket höll på med. Plastfigurerna är Guda ikoner, för man har ju sett spår av dessa på affischer inne i städerna man också grävt ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skräp begravd i sand, blir kul för framtida bäbisar och folk med spadar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Blir till att bege sig ut på skattjakt där sen då!

Medlem

Absurt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Vore det inte smartare att återvinna dom istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

Att de inte kan sälja av dem billigt. Borde finnas butiker som inte säljer dessa i vanliga fall som skulle kunna tänka sig köpa in till ett billigare pris.

Skrivet av Vileoxe:

Vore det inte smartare att återvinna dom istället.

Stor chans att det kostar pengar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

eld
Medlem
Skrivet av ELF:

Att de inte kan sälja av dem billigt. Borde finnas butiker som inte säljer dessa i vanliga fall som skulle kunna tänka sig köpa in till ett billigare pris.
Stor chans att det kostar pengar.

Som sagt, slutändan blir att det skulle kosta dom mer pengar framför att bara gräva ner dom.

Skrivet av Zensu:

Varför går det inte att göra en "superduperultramega" utförsäljning på det som annars ska till graven? Fan ta en tia plus frakt så måste det flyga iväg en stor jäkla del iallafall? Finns ju gott om folk som uppskattar skrä... Figurerna?

Eller är jag bara urkass på hur företag måste göra?

Dålig idé. Då dödar du värdet på dem som redan sålts (värdet i dem ligger ju i att de samlas och byts).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tråkigt om skatteregler eller andra byråkratiska stadgar innebär att det är bättre för ett företag att kassera leksaker för 300Mkr än att t.ex. skänka till barnhem, barnsjukhus och liknande instanser :/

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha tänkte på det också. Hittar massa plastfigurer och i graven bredvid en massa plastkassetter.

De drar väl någon teori om begravningsritual som 2000-talsfolket höll på med. Plastfigurerna är Guda ikoner, för man har ju sett spår av dessa på affischer inne i städerna man också grävt ut.

Tänk vilket antik värde dom lär få 😂

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Dålig idé. Då dödar du värdet på dem som redan sålts (värdet i dem ligger ju i att de samlas och byts).

Så underbart när girighet står över att ta hand om sin planet haha! Aja, knappast något nytt under solen eller ens värt att bli upprörd över

Medlem

Vem fan köper funko pops? Idioti..


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Vem fan köper funko pops? Idioti..

Bah!
Var inte en sån gubbe

Vi sitter här och kommenterar på en tvspelssidas nyheter. Många här köper grafikkort för långt över 10.000 spänn. Om folk vill pynta sitt skrivbord eller bokhylla med sina favoritfigurer är väl bara skoj för dom.

Frun köpte nyligt en (begagnad) Funkopop åt sonen. Hon trodde det var från Marvel, men den var från Overwatch. Så den tänker jag parkera på min arbetsplats.

Finna ju även många som gillar att samla på saker, inkl plastfigurer etc. Folk gillar olika. Inget idiotiskt med det.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Tråkigt om skatteregler eller andra byråkratiska stadgar innebär att det är bättre för ett företag att kassera leksaker för 300Mkr än att t.ex. skänka till barnhem, barnsjukhus och liknande instanser :/

Förstår du verkligen inte varför man inte vill skänka bort samlarobjekt som du har skapat en artificiell scarcity för.

Det är lixom hela affärsidén.

Förstår du inte det här sambandet?


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar