Rocksteadys Suicide Squad ser ut som ett "live service-helvete", menar branschveteran

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag börjad med att försöka rätta skribenten och grabben hoppade in i diskussionen för att försöka ha rätt, nej han har inte rätt någonstans.

Fast.. jo.


signatur
Medlem

Gameplay påminde mig om Saints Row 4 och det är inte vad jag hade förväntat mig från Rocksteady och den här serien. Väldigt besviken.

Känns också väldigt osannolikt att man faktiskt dödar superhjältarna, om dom inte vill döda hela Arkham franchisen.

Medlem

Såg kasst ut. Riktigt lame combat. alla hoppar runt och skjuter. Såg inget revolutionärt. Nej detta såg inte alls intressant ut. Skulle hellre viljat sett Turtles co-op spel fokuserat på melee combat liknande arkham.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Skulle hellre viljat sett Turtles co-op spel fokuserat på melee combat liknande arkham.

DETTA! Det har varit ett drömspel sedan jag hörde rykten om det (10 år sen?) Men det lär aldrig ske. Vore häftigt med ett modernt TMNT-spel.

Men annars blev jag inte så värst imponerad av trailern heller.


signatur
Medlem

Har inte två höjdare inom Rocksteady slutar nyligen? Tror inte man ska för hypad inför denna release. Känns som Marvels Avengers där det var rätt uppenbart att någon kom på att det skulle vara ett live service spel rätt sent i utveckling och det bara blev pannkaka av alltihopa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:

Har inte två höjdare inom Rocksteady slutar nyligen? Tror inte man ska för hypad inför denna release. Känns som Marvels Avengers där det var rätt uppenbart att någon kom på att det skulle vara ett live service spel rätt sent i utveckling och det bara blev pannkaka av alltihopa.

Inte helt ovanligt att folk slutar efter att ett projekt är nära färdigt, och helst när de varit på studion länge. Tango Gameworks, Ryu Ga Gotoku Studio och Rockstar är bra exempel.

Behöver alltså inte betyda att utvecklingen gått dåligt, eller att spelet är det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det betyder exakt samma sak. Visst att det är lite frihet i språket/översättningen men i slutändan hamnar vi på samma ställe. Skribenten ändrar inte innebörden av citatet, och jag hoppas innerligt att du ändå förstod vad som blev sagt.

Svenska: "Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar"

Engelska: "The game is four-player co-op, like Borderlands, but unlike Borderlands, there is no true solo play, as playing by yourself will have bots filling the other roles"

Sluta trolla nu, eller jobba med läsförståelsen

Den svenska översättningen kan misstolkas.
Det hade varit bättre att skriva något i stil med:

Det har co-op à la Borderlands, men till skillnad från Borderlands så får du kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar när du spelar ensam.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ichabod:

Den svenska översättningen kan misstolkas.
Det hade varit bättre att skriva något i stil med:

Det har co-op à la Borderlands, men till skillnad från Borderlands så får du kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar när du spelar ensam.

Den kan misstolkas lite grann ja, vilket jag också antydde till att skribenten tar lite frihet. Dock var det ju inte det som var problemet för läsaren i långa loppet Hen menade att det är två helt olika betydelser och att något blivit fel, vilket det inte är, och försökte sedan vrida det som att hen skrev det som någon sorts av konstruktiv kritik - det var det inte.

Ditt inlägg är dock bra konstruktiv kritik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar spel som borderlands3, är en riktig loot samt progression whore i spel. så på papper borde jag gilla detta.
Men jag finner mig helt tvärtom, ogillar allt jag ser. Vet inte riktigt varför dock, kanske känns lite påklistrat och ogenuint.

Dom spel som jag gillat i genren tex division 1 & 2 samt Nioh2 (souls-looter?) har alla kännts som att dom hade en konkret idé och ville bygga något unikt, Suicide squad ser ut som att dom ackumulerat data ifrån psykologer om vad som kan skapa största möjliga chans för vinst och sen klistrat på det dom kom fram till på ett annars normalt spel.

Medlem

Påminn mig, i vilket Arkhamspel finns det DLC där man spela som Harley Quinn?
Både hon och när man spelade Catwoman i Arkham city(?) var snabbare karaktärer än store starke Batman.

Edit: Hittade "Harley Quinn's Revenge". DLC till Arkham City. Det blir nog att spela det istället för det här för Suicide Squad ser inte ut som något jag vill spela.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Påminn mig, i vilket Arkhamspel finns det DLC där man spela som Harley Quinn?
Både hon och när man spelade Catwoman i Arkham city(?) var snabbare karaktärer än store starke Batman.

Har för mig att det var arkham knight, där hon bröt sig in i en polisstation eller liknande, svårt att glömma bort att hon var i spelet pga andra anledningar.

https://arkhamcity.fandom.com/wiki/Harley_Quinn_Story_Pack#:~....

Troligtvis är hon i en eller flera av dom andra spelen också, kommer dock bara ihåg denna, pga bilden ovan.

12
Skriv svar