Stora Anime-tråden

Medlem

Jag måste ta och tipsa om att säsong 2 av den hysteriska serien The way of the househusband har äntligen släppts på Neflix

Skrivet av deezel:

Slår ett slag för en gammal en som precis dykt upp på Netflix. Monster från 2004. Den finns redan med i tråden, men blir ju helt klart mer tillgänglig när den finns att streama. Får väl klassificera den som psygologisk- kriminalthriller med mysterie tema. En av mina favoriter genom åren.

Har vi olika utbud? Hittar den inte när jag söker efter den!

Quake-konnässsör

Själv hittar jg Monster på Netflix, men enbart 30 avsnitt? Hela serien är väl på 74 avsnitt?

Medlem

Hajime No Ippo på Netflix! Tyvärr inte all avsnitt!
Och min kompis och en han känner hittar det inte på sina Netflix, verkar lite udda. :s


signatur

Fueled by coffee.

Moderator | Testpilot

Snart dags för andra säsongen av Vinland Saga. Så taggad!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste ta och tipsa om att säsong 2 av den hysteriska serien The way of the househusband har äntligen släppts på Neflix

Har vi olika utbud? Hittar den inte när jag söker efter den!

Vad skummt! Kör på min appletv och den ligger inte via VPN så den har svensk utbud.

Skrivet av almblad:

Själv hittar jg Monster på Netflix, men enbart 30 avsnitt? Hela serien är väl på 74 avsnitt?

Det stämmer, det är 74 avsnitt. Typiskt NF att inte ha hela. Vet inte om det är någon annan som sitter med rättigheterna på de avsnitten >_>

Medlem

Dags för ny säsong. Kanske inte dem direkt starkaste men den har några potentiella guldkorn.

Får dock börja med ett tips från höstens serier.
Lycoris Recoil - En ganska generisk "girls with guns" serie. Plotten är inte mycket att hänga i julgran men det kompenseras för med absolut fantastiska karaktärer, speciellt huvudpersonen Chitose men även ett flertal av de andra. Väl värd att se.
Finns på Crunchyroll.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Snart dags för andra säsongen av Vinland Saga. Så taggad!

Oh yes, ska bli nice! Första säsongen var riktigt bra. Askeladd blev en favorit, så välskriven och intressant karaktär.

Har inte läst mangan så ska bli kul att se vad som händer. Vad jag förstått ska mangan vara riktigt bra den också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Oh yes, ska bli nice! Första säsongen var riktigt bra. Askeladd blev en favorit, så välskriven och intressant karaktär.

Har inte läst mangan så ska bli kul att se vad som händer. Vad jag förstått ska mangan vara riktigt bra den också.

Mangan är intressant för den är inte så mycket annorlunda från animen, men är berättad på ett annat sätt. Animen visar oss storyn i kronologisk ordning, medan Mangan börjar med det där anfallet som Thorfinn gör med Askeladds gäng. Det blir en liten annan upplevelse faktiskt när allt med Thors berättas som en flashback.

Mangan har också väldigt fina kartor som visar tydligt var de reser runt någonstans, vilket jag tyckte kunde bli lite svårt att förstå när jag såg tv-serien. Med alla namn på platser, och distanser de reste, så hjälpte dessa kartor mig att förstå allt mycket bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Sett klart första säsongen av Dr.Stoned Och måste ge den cred då Factorio och Satisfactory älskaren i mig får mig att uppskatta serien.

Medlem

Har just sett nog av Akiba Maid War som nämnts tidigare.
Stod ut med 4st avsnitt sen fick det fan räcka, för jävlar vilken tråkig och ointressant serie.

Det är alltid något jag brukar hänga kvar för även om animen i sig kan vara lite långsam eller dyl, såsom härliga karaktärer, japansk humor, unik animation osv....
Men den här har tamefan ingenting. Inget driv öht.
Brukar inte ogilla anime överlag, men det här måste vara ett av förra årets verkliga bottennapp. 😑

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Har just sett nog av Akiba Maid War som nämnts tidigare.
Stod ut med 4st avsnitt sen fick det fan räcka, för jävlar vilken tråkig och ointressant serie.

Det är alltid något jag brukar hänga kvar för även om animen i sig kan vara lite långsam eller dyl, såsom härliga karaktärer, japansk humor, unik animation osv....
Men den här har tamefan ingenting. Inget driv öht.
Brukar inte ogilla anime överlag, men det här måste vara ett av förra årets verkliga bottennapp. 😑

Japp!
De lurade verkligen in oss med ett bra första avsnitt, men sen gick det redans utför, håller på och tar mig igenom Birdie wing serien nu, den blandar Golf + maffia och är i genomlag bättre än Akiba, men ändå inget jag skulle rekommendera direkt.

Medlem

Såg första avsnittet av Vinland Saga säsong 2, tung början, men på ett bra sätt då. Ska bli spännande och se hur storyn kommer utspela sig.

Såg även första avsnittet av Nier Automata. Det var väl OK, om man bortser från den absolut horribla CGI'n. Har man spelat spelet var det inga nyheter direkt. Musiken är 10/10, men då är den ju tagen från spelet också. Jag vette fan om jag orkar fortsätta se fler avsnitt om CGI'n kommer vara av samma kvalité, den såg verkligen ut att vara gjord i paint, urk. Sen vet jag inte om det är värt tiden, när man har lirat spelet.

Edit:

Måste även säga att introt till Vinland Saga s02 sög, i jämförelse med s01.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mangan är intressant för den är inte så mycket annorlunda från animen, men är berättad på ett annat sätt. Animen visar oss storyn i kronologisk ordning, medan Mangan börjar med det där anfallet som Thorfinn gör med Askeladds gäng. Det blir en liten annan upplevelse faktiskt när allt med Thors berättas som en flashback.

Mangan har också väldigt fina kartor som visar tydligt var de reser runt någonstans, vilket jag tyckte kunde bli lite svårt att förstå när jag såg tv-serien. Med alla namn på platser, och distanser de reste, så hjälpte dessa kartor mig att förstå allt mycket bättre.

Aha, dom körde den vägen i mangan.

Minns inte om dom visade hur dom åkte i animen, men ja, det skulle väl ha varit ett trevligt inslag med lite kartor om det fattades.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Det tog mig 3 månader men nu klar med säsong 2 av Made in abyss

Varför tog det sån tid? Jag har aldrig sett något värre i något medium som får min mage att vända sig, så att starta ett nytt avsnitt när man sett ett har varit svårt.
Säsong ett va svårsmält men här skruvade de upp våldet/tortyren 10 falt, jag bävar inför den nyss utannonserade säsong 3!

Nån annan som lyckats ta sig igenom säsong 2?

Quake-konnässsör
Skrivet av Devan:

Det tog mig 3 månader men nu klar med säsong 2 av Made in abyss

Varför tog det sån tid? Jag har aldrig sett något värre i något medium som får min mage att vända sig, så att starta ett nytt avsnitt när man sett ett har varit svårt.
Säsong ett va svårsmält men här skruvade de upp våldet/tortyren 10 falt, jag bävar inför den nyss utannonserade säsong 3!

https://64.media.tumblr.com/c2860d613c1c1ef6b8148f70f99bb7b3/...

Nån annan som lyckats ta sig igenom säsong 2?

https://memestatic.fjcdn.com/gifs/So+i+just+watched+episode+1...

Klart en av de bättre anime serierna på bra länge, tror jag har sätt om den fyra gånger. Bra att de vågar gå de vägar de har gjort i serien.

Releasehästryttare
Skrivet av almblad:

Klart en av de bättre anime serierna på bra länge, tror jag har sätt om den fyra gånger. Bra att de vågar gå de vägar de har gjort i serien.

Jösses, du har stål mage!
Gissar dock att den blir lättare att se när man sett en säsong mer än 2 gånger.

Medlem

Verkligen spooolade igenom första avsnittet av Nier Automata...
Trodde väl att det skulle vara likt spelet, men inte en ren blåkopia.

Fattar verkligen inte syftet, när spelet redan existerar.
Lika tråkigt måste jag också säga (snälla slå mig inte ).
Delvis ganska fult också. Njä, då finns det helt klart bättre grejer att spendera tiden på.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Snart dags för andra säsongen av Vinland Saga. Så taggad!

Kollar om på första säsongen innan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Henkeror:

Kollar om på första säsongen innan.

Nice! 4st avsnitt ute av S2 just nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Vilka serier kollar ni på nu?

Medlem
Skrivet av Devan:

Vilka serier kollar ni på nu?

Just nu endast one piece, är på avsnitt 500 men helt ikapp i mangan. Just nu håller spelintresset mig borta från att lägga mer tid på att titta Anime än så. Själv?

Releasehästryttare
Skrivet av DieZe:

Just nu endast one piece, är på avsnitt 500 men helt ikapp i mangan. Just nu håller spelintresset mig borta från att lägga mer tid på att titta Anime än så. Själv?

Är precis i slutet av That Time I Got Reincarnated as a Slime, helt ok serie om man tycker om Isekai.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är precis i slutet av That Time I Got Reincarnated as a Slime, helt ok serie om man tycker om Isekai.

Har den på min watchlist! Isekai har jag absolut inget emot och vet iaf att mangan är väldigt omtyckt men kanske får ge mig på den då när tiden finns:)

Medlem
Skrivet av DieZe:

Har den på min watchlist! Isekai har jag absolut inget emot och vet iaf att mangan är väldigt omtyckt men kanske får ge mig på den då när tiden finns:)

Såg den när den "gick", klart sevärd om man gillar fantasy. Men nu för tiden är ju nästan all fantasy av isekai-typ

Kollar just nu på Mononogatari, Trigun och kollat första avsnittet på Reborn to Master the Blade: From Hero-King to Extraordinary Squire, välgjord men får se var den tar vägen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vilka serier kollar ni på nu?

Vinland Saga säsong 2, Boku no Hero säsong 6 och One Piece.

Såg även klart Steins Gate då jag hört och läst positivt om den, finns högt på mångas topplistor tydligen. Ligger även väldigt högt på https://myanimelist.net/anime/9253/Steins_Gate.

Tyckte den var OK överlag, stundtals väldigt trevlig. Några av karaktärerna är fruktansvärt jobbiga/irriterande att lyssna på när dom pratar, vilket drar ned helheten på serien för mig, förstår inte riktigt hur dom tänkte där.

Ska väl ge mig in på långfilmen och Steins Gate 0 så småningom, kanske gör att huvudserien lyfter lite till? Återstår att se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Quake-konnässsör
Skrivet av Devan:

Vilka serier kollar ni på nu?

Tokyo Revengers, Classroom of the elite, Made in Abyss ser jag igenom för andra eller tredje gången,

Sitter också och tittar igenom Monster igen, då det kom ut på Netflix. Samtliga episoder har förövrigt kommit till Netflix såg jag, och inte enbart de första 30 episoderna.

Medlem

Fasen inte kollat på anime på ett jävla tag nu. Har inte riktigt hittat något som känts intressant.
Något tips på komedi/slice of life anime?

Annars får man väl bara kolla på Spice and wolf igen, för fjärde, femte gången eller något sånt haha.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Fasen inte kollat på anime på ett jävla tag nu. Har inte riktigt hittat något som känts intressant.
Något tips på komedi/slice of life anime?

Annars får man väl bara kolla på Spice and wolf igen, för fjärde, femte gången eller något sånt haha.

Här är mina förslag:

https://myanimelist.net/anime/50265/Spy_x_Family
https://myanimelist.net/anime/50709/Lycoris_Recoil
https://myanimelist.net/anime/48736/Sono_Bisque_Doll_wa_Koi_w...
https://myanimelist.net/anime/36296/Hinamatsuri_TV
https://myanimelist.net/anime/37999/Kaguya-sama_wa_Kokuraseta...
https://myanimelist.net/anime/37105/Grand_Blue

Medlem

Tack för tipsen! Ska kolla upp dessa!

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Fasen inte kollat på anime på ett jävla tag nu. Har inte riktigt hittat något som känts intressant.
Något tips på komedi/slice of life anime?

Annars får man väl bara kolla på Spice and wolf igen, för fjärde, femte gången eller något sånt haha.

Yuru Camp△ är inte så tokig om du vill ha nå't lite mer lugnt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skriv svar