Bilder av en Switch OLED med Zelda: Tears of the Kingdom-tema har dykt upp

Robot
Bilder av en Switch OLED med Zelda: Tears of the Kingdom-tema har dykt upp
Medlem
Medlem

Jag som nyss köpte vanliga vita OLED, villhöver denna istället!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

ja den var snygg.. lär sälja som smör.

Medlem

Hög risk för impulsköp för min del. Min original Switch från 2017 är det ju inget fel på, men denna är ju så galet läcker och har suktat efter en OLED-variant ett par månader nu. Nu verkar det ju inte bli någon "pro" modell heller.. så kan lika gärna köpa denna.

Vad kan vi gissa på för pris, 4499?

Medlem

Fortsätter med min original switch. Kör endå inte så mycket på den om ens alls sen steam deck


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Schluug:

Hög risk för impulsköp för min del. Min original Switch från 2017 är det ju inget fel på, men denna är ju så galet läcker och har suktat efter en OLED-variant ett par månader nu. Nu verkar det ju inte bli någon "pro" modell heller.. så kan lika gärna köpa denna.

Vad kan vi gissa på för pris, 4499?

6 År på Switch i Mars, skulle gissa på att nästa kommer 2024.
Men orkar man inte vänta och eller att man inte vågar hoppas på bakåtkompabilitet så kan det nog vara värt det.

Ska bli intressant att se hur Nintendo löser generationsskifte, blir det en New Nintendo Switch som spelar samma spel, men där man ganska långsamt fasar över folk med spel som inte fungerar på gamla kanske?
Hård brytning känns ganska riskabelt när de redan har så stor spelarbas med nuvarande Switch.

Med långsam övergång så säljer de ju bra i början till de som klagat på prestandan länge och resten köper väl konsolen med tiden när det finns tillräckligt många exklusiva spel som inte nuvarande Switchen klarar av.

Passande namn kanske skulle vara U Switch?(skämtar såklart). U:et kan ju stå för ultra, som callback till Ultra64 eller Super Nintendo(Ultra istället för Super).

Medlem

"No game included", om jag läser pixlarna på den röda texten i den vita rutan på första bilden rätt. I likhet med de andra OLED-specialarna.

Visst, kul att få köpa den variant av spelet som användaren föredrar (normal, special edition, digital osv), och minimera risken att köpa dubbelt. Men det är ändå något man förväntar sig med en specialare. Eller?

Medlem

Kommer inte in en Switch i detta hus förrän dom fixat joycon driften 😬🔫 Så man lär nog aldrig bli Switch ägare, annars var ju detta intressant

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Kommer inte in en Switch i detta hus förrän dom fixat joycon driften 😬🔫 Så man lär nog aldrig bli Switch ägare, annars var ju detta intressant

Pro Controller?

Medlem

Ja det lär väl vara spiken i kistan för Switch Pro för i alla fall 2023.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Ja det lär väl vara spiken i kistan för Switch Pro för i alla fall 2023.

Det var väl Digital Foundrys podd om inte annat? Ryktena har varit många och i omgångar hoppingivande, men det är väl ingen som fortfarande tror på att den faktiskt blir av. Istället är en Switch-uppföljare att vänta inom ett år eller så (två?). Men TotK lär inte överlappa som BotW gjorde med Wii U och Switch tyvärr. Utan vi får nog nöja oss med denna (eller snarlika) OLED-utgåva. För även om denna inte är officiell lär det vara ett spel som bundlas med snygg konsol oavsett.

ZF
Medlem

Hur många Switchar har den genomsnittliga Switch-ägaren här nu tro?

Skrivet av tetrisGOAT:

"No game included", om jag läser pixlarna på den röda texten i den vita rutan på första bilden rätt. I likhet med de andra OLED-specialarna.

Visst, kul att få köpa den variant av spelet som användaren föredrar (normal, special edition, digital osv), och minimera risken att köpa dubbelt. Men det är ändå något man förväntar sig med en specialare. Eller?

Jo, specialversionenav spelet till specialversionen av maskinen borde ju vara det rimligaste antagandet.

Men sen är det kanske det där med fysiskt eller nedladdningar oavsett special eller inte.

Vilket jag å andra sidan förstår än mindre varför någon som samlar på en spelmaskin inte ens är intresserad av att samla på spelet. Men de finns tydligen.

Å andra sidan brukar specialverioner som är inkluderade med något annat, till och med vanliga collector editions, inte vara den vanliga special edition heller. Så riktiga toksamlare måste alltså köpa minst 3 versioner för att ha allt.. ;D

I slutändan så tänker nog Nintendo såhär helt enkelt" "Folk köper nästan vad vi än gör nu. :)"

Medlem

Hoppas det stämmer så att jag äntligen kan få köpa en switch, har inte köpt en ännu av rädsla att en sådan här släpps strax efter.

Tittar på mina 4 zelda versioner av 3ds...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Hoppas det stämmer så att jag äntligen kan få köpa en switch, har inte köpt en ännu av rädsla att en sådan här släpps strax efter.

Tittar på mina 4 zelda versioner av 3ds...

Vi kräver bild! 😀

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Vi kräver bild! 😀


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Wow, vilken snygg Zelda-samling! Men släpptes inte Wind Waker med en silvrig Gamecube?

Medlem

Snyggt! Den enda Zelda-specialaren jag har är Majoras Mask i guldkassett med 3D-dekal.

Skrivet av Gertzy:

Wow, vilken snygg Zelda-samling! Men släpptes inte Wind Waker med en silvrig Gamecube?

Jojomän, det var den jag hade back in the days.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jojomän, det var den jag hade back in the days.

Ja, tänkte det men kanske är en utländsk utgåva där uppe till höger?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, tänkte det men kanske är en utländsk utgåva där uppe till höger?

Det är en Pal eu verison men troligen inte svensk


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tittar en på detaljer i denna läcka återfinns ett par symboler och strukturer på den samlarutgåva som spelet (TotK) kommer få. Tillräckligt för att tro denna är äkta? Jag är övertygad i alla fall. Men varför visade de inte den under senaste Directen då? För att de antagligen kommer ge spelet en mer dedikerad Direct lite längre fram och avsluta den med att utannonsera konsolen då.

1
Skriv svar