Barnspel för mindre barn?

Barnspel för mindre barn?

Hepp!
Några tips på barnspel för 3-4 åring?
Han börjar intressera sig för datorn generellt och jag känner att det börjar att dra ihop sig för att testa lira lite spel med han.
Vad spelar era småttingar?
Tack på förhand! ❤️

Medlem

Switch en del, en bra konsol och utbud för just barn. Mario kart främst när han var 3, vid 4 körde vi genom Mario oddysey tillsammans där lillen fick styra hatten och jag Mario. Han har även kört fall guys en hel del. Lätt att lära sig även om tålamodet hos de små kanske inte alltid är helt på topp.

Medlem

Det beror helt på vad de visar intresse för, det skiljer sig mycket mellan ungarna i familjen. Alla våra barn föredrar att spela i multiplayer när man kan hjälpa dem.
Dottern på fyra år tycker Unpacking är kul att lira på egen hand, men även Terraria och Dota i MP går hem hos 3 och 5 åringen.
Man får spela på deras villkor och ha måttliga förväntningar på att ta sig framåt i kampanjen, matchen eller vad man nu kör
Gratisspel är bra att börja med, de själva vet inte vad de tycker om för spel och det märker man först när de fått prova sig fram.

Geeks Gaming

Unpacking fungerar bra
Yonder är mysigt
Disney dreamlight valley
Cat quest 1 och 2, speciellt 2:an är finfint

It's not a lake, it's an ocean

Peppa Pig och några av Paw Patrol-spelen fungerar bra för en fyraåring (undvik dock det buggiga och hemska Paw Patrol: Adventure City Calls). De finns på Game Pass (Xbox/PC) om du inte vill köpa dem löst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny

Kan inte nog understryka hur mycket Mario Kart gjort för min brorson. Finns ju också den där "milda" autopiloten som gör det extra snällt för kidsen.


signatur

En Bamseponny av folket

Grymt! Har lite att spana in nu 👍

1
Skriv svar