GTA: The Trilogy släppt på Steam! Steam Deck-stöd men mixat omdöme

Robot
GTA: The Trilogy släppt på Steam! Steam Deck-stöd men mixat omdöme
Medlem

Intressant ändå att dom väljer att fortsätta pusha 'The Trilogy' kommersiellt, fast utan att addressera alla ökända tillkortakommanden, som ändå känns som dom borde vara högst addresserbara.

Kan det vara så att dom som tar dom besluten idag hos Rockstar helt enkelt prioriterar möjligheten till lite göttig monetisering över att behålla sin integritet och den etablerade uppfattningen kring dom som en studio som gör 'bra skit'?

Isåfall bådar det illa för framtida Rockstar-spel.
Det är väl ifs en prognos som man har kunnat gjort långt före det här kom och la ved på elden.

Another one bites the dust.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Intressant ändå att dom väljer att fortsätta pusha 'The Trilogy' kommersiellt, fast utan att addressera alla ökända tillkortakommanden, som ändå känns som dom borde vara högst addresserbara.

Kan det vara så att dom som tar dom besluten idag hos Rockstar helt enkelt prioriterar möjligheten till lite göttig monetisering över att behålla sin integritet och den etablerade uppfattningen kring dom som en studio som gör 'bra skit'?

Isåfall bådar det illa för framtida Rockstar-spel.
Det är väl ifs en prognos som man har kunnat gjort långt före det här kom och la ved på elden.

Another one bites the dust.

Jag har en teori att det här kan vara till högre eller mindre grad relaterat till dom ofantliga summor som det har visat sig att man kan tjäna utifall man utnyttjar vissa typer av monetiserings-system.

En studio som gjorde spel som konsekvent gjorde bra med vinst på det sättet som dom jobbade tilläts fortsätta med det, då.
Sen kanske som en följd av hur spelmarknaden på mobil har utvecklats dom senaste åren så har dom fått lite ny data.
"Man kan tjäna HUR mycket, om man använder den montiseringsmodellen samt modell för content delivery?"
- "Ni, spelutvecklare där nere! Sluta med det ni håller på med, nu ska det bli ändring för det finns nämligen riktiga CP-pengar att tjäna!"

Epilogue:
Kvalitén störtdyker.
Talangen som krävs för att göra dom här spelen drar från studion, för att det är en pärs att jobba med den där skiten.
osvosvosv

Tyvärr tror jag att det här alltsomoftast faktiskt ledde till mer eller mindre cp-mycket pengar, och betyder isåfall att vi inte lär se någon förbättring av läget inom överskådlig framtid.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kan det vara så att dom som tar dom besluten idag hos Rockstar helt enkelt prioriterar möjligheten till lite göttig monetisering över att behålla sin integritet och den etablerade uppfattningen kring dom som en studio som gör 'bra skit'?

Take2 har aldrig haft integritet, det är förmodligen det absolut sämsta spelbolaget som existerar. Värre än EA på alla sätt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag tror att GTA3 trilogin endå är spel som ska förpassas till ett bra minne.
Tror inte en simpel remaster gör det rättvisa. Speciellt inte som nu när man valde att remastra mobil-portarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte spelet till Switch i höstas o ångrar mig rejält. Garbage. De håller inte att lira 2023. De känns lastgamla. Grafik o unken gammal fysik o gameplay. As tråkig vapen feeling och fordonsfysik.

R* borde ha remastrat GTA 4 som kom till en modernare konsolgeneration vilket hade ragdoll fysik o fantastisk fordonsfysik o känsla. Inte 20 åriga reliker från PlayStation 2 generationen som skriker efter totala remakes för att bli spelbara..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror att GTA3 trilogin endå är spel som ska förpassas till ett bra minne.
Tror inte en simpel remaster gör det rättvisa. Speciellt inte som nu när man valde att remastra mobil-portarna.

Sen att dom lät en AI göra typ 50% av arbetet var nog inte smartaste heller

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Sen att dom lät en AI göra typ 50% av arbetet var nog inte smartaste heller

Nä det är väll därför runda objekt blev muttrar 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Intressant ändå att dom väljer att fortsätta pusha 'The Trilogy' kommersiellt, fast utan att addressera alla ökända tillkortakommanden, som ändå känns som dom borde vara högst addresserbara.

Kan det vara så att dom som tar dom besluten idag hos Rockstar helt enkelt prioriterar möjligheten till lite göttig monetisering över att behålla sin integritet och den etablerade uppfattningen kring dom som en studio som gör 'bra skit'?

Isåfall bådar det illa för framtida Rockstar-spel.
Det är väl ifs en prognos som man har kunnat gjort långt före det här kom och la ved på elden.

Another one bites the dust.

Onödigt att fixa, skiten säljer ju som smör och det kommer vara samma veva nästa gång. Ubisoft är sjuka av avund, tänk om de hade kunnat göra så med Prince of Persia,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Köpte den fysiska versionen till Switch. Som tur vad slapp jag behöva uppleva de värsta buggarna så just nu tycker jag att dessa versioner är bättre än originalen i mångt och mycket.

Medlem

Köper inte skiten ens om den säljs gratis.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nä det är väll därför runda objekt blev muttrar 😂

och felstavad text, massa collision buggar, flygande gräs osv.

dom kanske borde ha testa tekniken på någon mindre titel först innan dom bränner igenom 3spel av en av världens största spelserier som förtjänar bättre än resultatet. 😂

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nä det är väll därför runda objekt blev muttrar 😂

Tvärtom har jag för mig.
Edit
Om det var denna platsen du tänkte på.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tvärtom har jag för mig.
Edit
Om det var denna platsen du tänkte på.

https://cs4.gtaall.com/screenshots/4dc09/2021-11/original/7f3...

Ja där blev det väll rätt men jag har sett andra exempel där hjul hade samma form mm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Lilagröt:

Tvärtom har jag för mig.
Edit
Om det var denna platsen du tänkte på.

https://cs4.gtaall.com/screenshots/4dc09/2021-11/original/7f3...

Skrivet av Molotov:

Ja där blev det väll rätt men jag har sett andra exempel där hjul hade samma form mm

Skönt att de fixade det. Synd bara att det överhuvudtaget kunde hända. Som tur vad slapp jag allt sådant

1
Skriv svar