Rare lovar att fixa orättvis PVP i Sea of Thieves

Robot
Rare lovar att fixa orättvis PVP i Sea of Thieves

Man kan inte ens lita på pirater längre.

#Rare, #Sea-of-thieves


Medlem
Medlem

Nu kanske inte detta fungerar så bra precis som det beskrivs här, men idén av att man tar mindre risk på sjön att bli mördad av pirater ifall man är flera låter ju som intressant feature.
Blanda in lite falska flaggor med mera i mixen så kan det bli riktigt kul.

Gnällkuk

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?

Håller med till hundra. Sea of Thieves är ett spel jag tycker om att spela med snarare än mot andra.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?

Medhåll här med. Mycket är så jäkla bra med det här spelet, och det hade lyft rejält om det funnits bra ai-motstånd och genomtänkta co-op-uppdrag utan risk att bli skövlad.


signatur
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?

Skulle köpt det direkt om de lagt in ett pve läge

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med till hundra. Sea of Thieves är ett spel jag tycker om att spela med snarare än mot andra.

Tycker det skulle funnits något mittemellan tex att Outpost är neutrala så man kan sälja grejer i lugn och ro och möta andra pirater. Sen om man gör nått längre uppdrag kan man inte bli attackerad heller.

Men Rare är rätt skumma så jag tror inte det lär hända.

Visste ni att man kan stänga av introt i menyn och kapa laddtiden från 3 min (Series S) till ca 1 min?

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med till hundra. Sea of Thieves är ett spel jag tycker om att spela med snarare än mot andra.

Skrivet av Tomas Helenius:

Medhåll här med. Mycket är så jäkla bra med det här spelet, och det hade lyft rejält om det funnits bra ai-motstånd och genomtänkta co-op-uppdrag utan risk att bli skövlad.

Skrivet av Karmak:

Skulle köpt det direkt om de lagt in ett pve läge

Undrar vad anledning är? Är vi vara en minoritet som vill ha detta? Tror inte jag hört någon som inte tyckt att SoT var fantastiskt... tills de blev ambushade av någon annan spelare, eller gankade. Frågan måste ju ställts åtminstone, någon som vet vad Rare svarat?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

På pappret låter väl ändå bakhåll och orättvisa strider precis som något pirater borde hålla på med! Sen fattar jag att det kanske inte är en särskilt givande spelmekanik i praktiken så som det funkar nu.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Håller med till hundra. Sea of Thieves är ett spel jag tycker om att spela med snarare än mot andra.

Skrivet av Tomas Helenius:

Medhåll här med. Mycket är så jäkla bra med det här spelet, och det hade lyft rejält om det funnits bra ai-motstånd och genomtänkta co-op-uppdrag utan risk att bli skövlad.

Alltså, när jag nyss hade börjat spela tänkte jag likadant. Men hur länge hade det varit intressant att gräva upp skatter och plundra spökfort utan någon social aspekt alls? Jag och min besättning är världssämst på sjöslag, men upplevelsen hade snabbt blivit stel om vi inte varit tvungna att hålla ett öga efter faror på horisonten. I bästa fall är det en vänligt sinnad besättning man möter och kan bilda allians med.

Hela grejen med spelet är ju att stjäla skatter, så fast skeppet är lastat till brädden är skatten inte din förrän du lyckats ta dig i land och sälja den. Sen kan man ju alltid göra Tall Tales om man vill ha en garanterad vinst utan risk att bli antastad. Men kom ihåg: det heter Sea of Thieves, inte Sea of Friends.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låt spelet vara som det är,lite piratelife måste vara ok och det är kul med lite motstånd.
De flesta av piraterna är trevliga i spelet upplever jag.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

2023 kränkta pirater talar ut.

Vill minnas att ingen klagade när man blev gankad av lvl ?? I STV när det begav sig. Man försökte göra så gott man kunde ändå. Men det var förr. Det var bättre förr helt enkelt.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Hela grejen med spelet är ju att stjäla skatter, så fast skeppet är lastat till brädden är skatten inte din förrän du lyckats ta dig i land och sälja den.

Medlem
Skrivet av Leverantören:

2023 kränkta pirater talar ut.

Vill minnas att ingen klagade när man blev gankad av lvl ?? I STV när det begav sig. Man försökte göra så gott man kunde ändå. Men det var förr. Det var bättre förr helt enkelt.

Va, det whinade vi väl alla på?? Fanns ju inget värre än en rogue som dyker upp precis när man ska heala. Men det tillhörde spelet. Precis som PvP i SoT. Som nämnts ovan hade det inte varit i närheten lika intressant om inte hotet från andra pirater funnits.

Medlem

Hoppas på PvE-läge en dag så man kan komma tillbaks till spelet. Var riktigt roligt att segla runt på diverse Tall Tales och skattjakter, det enda som drog ned spelupplevelsen var att tvingas ha och göra med andra spelare.

När PvP är såpass tråkigt att man hellre kör med principen ”segla aldrig med mer än du är villig att förlora” och kör en snabb scuttle+serverbyte så fort någon idiot börjar jaga så är det ju någonting som är fel.

Gnällkuk
Skrivet av Pjotor:

Alltså, när jag nyss hade börjat spela tänkte jag likadant. Men hur länge hade det varit intressant att gräva upp skatter och plundra spökfort utan någon social aspekt alls? Jag och min besättning är världssämst på sjöslag, men upplevelsen hade snabbt blivit stel om vi inte varit tvungna att hålla ett öga efter faror på horisonten. I bästa fall är det en vänligt sinnad besättning man möter och kan bilda allians med.

Hela grejen med spelet är ju att stjäla skatter, så fast skeppet är lastat till brädden är skatten inte din förrän du lyckats ta dig i land och sälja den. Sen kan man ju alltid göra Tall Tales om man vill ha en garanterad vinst utan risk att bli antastad. Men kom ihåg: det heter Sea of Thieves, inte Sea of Friends.

Det finns ju massvis med bra spel som löser detta med ai utan att det är ett problem. Den sociala aspekten för mig är att ha kul och samarbete med mina vänner och spela rätt relaxed. Ett alternativ är det enda jag är intresserad av.

Skrivet av Leverantören:

2023 kränkta pirater talar ut.

Vill minnas att ingen klagade när man blev gankad av lvl ?? I STV när det begav sig. Man försökte göra så gott man kunde ändå. Men det var förr. Det var bättre förr helt enkelt.

Lite märkligt att kalla folk för kränkta för att de vill ha alternativ. Samma som att du har valet att välja kön eller utstyrsel på din karaktär. Ju äldre man blir, desto mindre hänger man med i mer tävlingsinriktade spel. Jag föredrar spel när man spelar tillsammans mot ai, har mycket mer kul i sådana spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det finns ju massvis med bra spel som löser detta med ai utan att det är ett problem. Den sociala aspekten för mig är att ha kul och samarbete med mina vänner och spela rätt relaxed. Ett alternativ är det enda jag är intresserad av.

Lite märkligt att kalla folk för kränkta för att de vill ha alternativ. Samma som att du har valet att välja kön eller utstyrsel på din karaktär. Ju äldre man blir, desto mindre hänger man med i mer tävlingsinriktade spel. Jag föredrar spel när man spelar tillsammans mot ai, har mycket mer kul i sådana spel.

Håller fullt med. Har haft många tankar på att testa Seat of Thieves men varje gång har det varit pvpn som fått mig att skippa det. Genom alla de år jag kört MMOs och liknande har jag ogillad pvp och väljer alla gånger att jobba MED folk och inte utan, likaså stänger jag alltid av invasioner och liknande i soulsbornespel, Dying Light osv. Pvp modes och Pvp servrar betackar jag mig för.

Att det sen kommer kränkta pvpare och gnäller får stå för dem.

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

Alltså, när jag nyss hade börjat spela tänkte jag likadant. Men hur länge hade det varit intressant att gräva upp skatter och plundra spökfort utan någon social aspekt alls? Jag och min besättning är världssämst på sjöslag, men upplevelsen hade snabbt blivit stel om vi inte varit tvungna att hålla ett öga efter faror på horisonten. I bästa fall är det en vänligt sinnad besättning man möter och kan bilda allians med.

Hela grejen med spelet är ju att stjäla skatter, så fast skeppet är lastat till brädden är skatten inte din förrän du lyckats ta dig i land och sälja den. Sen kan man ju alltid göra Tall Tales om man vill ha en garanterad vinst utan risk att bli antastad. Men kom ihåg: det heter Sea of Thieves, inte Sea of Friends.

Går ju att ha både en pvp- och en pve-del. Och sen tycker jag hela uppdragsdelen borde ha varit större redan från start, med mer variation i fiender och uppdrag. Jag och vänner eller familjen casual-kör nån gång ibland, men det lockar allt mindre, trots att många saker har tillkommit och uppdaterats sen releasen.


signatur
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

När ska vi äntligen få ett PvE-läge så vi kan slippa detta?

Enda skälet att jag inte lirar det. Älskar pvp normalt, men det känns som om det borde lösts med pvp flagg på skeppen - en flagg som inte gick att plocka bort snabbt då den väl aktiverats.

Kombinera med högre rewards om du kör med pvp flagg- done.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Nu har jag inte spelat det men är det inte lite så att en del av charmen och nerven också är att se upp för andra pirater?

Detta samt att spelet handlar om pirater så jag gissar att en avsevärd andel spelare tycker det är roligt att faktiskt agera som pirater, en pvp match mot andra är inte samma sak som att jaga ett "byte" göra ett överfall och lyckas stjäla det.

En modell liknande den i EvE online kanske hade varit att föredra där man har begränsade säkra områden men om man ger sig iväg längre så kan man bli en måltavla? Risk/Reward.

Gnällkuk
Skrivet av Korken:

Nu har jag inte spelat det men är det inte lite så att en del av charmen och nerven också är att se upp för andra pirater?

Detta samt att spelet handlar om pirater så jag gissar att en avsevärd andel spelare tycker det är roligt att faktiskt agera som pirater, en pvp match mot andra är inte samma sak som att jaga ett "byte" göra ett överfall och lyckas stjäla det.

En modell liknande den i EvE online kanske hade varit att föredra där man har begränsade säkra områden men om man ger sig iväg längre så kan man bli en måltavla? Risk/Reward.

Det finns redan piratskepp som seglar ute på haven, utöver diverse olika havsmonster osv. Fulldugligt och hade fungerat att bara ha kvar dessa och kanske skruva upp det hela lite om man så vill.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Enda skälet att jag inte lirar det. Älskar pvp normalt, men det känns som om det borde lösts med pvp flagg på skeppen - en flagg som inte gick att plocka bort snabbt då den väl aktiverats.

Kombinera med högre rewards om du kör med pvp flagg- done.

Finns i princip med emissary flaggor. Du får mer belöningar men blir en mer attraktiv måltavla för pirater.

Jag förstår att vissa inte gillar pvp, jag blir själv frustrerad ibland, och slår aldrig på invasioner i spel som egentligen är singelplayer. Men jag tror att många skulle tröttna fort på Sea of Thieves om man inte behövde vara lite nervös för att förlora sina skatter, och känslan när man lyckas sälja dem, eller försvara dem, skulle inte vara lika stark.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Finns i princip med emissary flaggor. Du får mer belöningar men blir en mer attraktiv måltavla för pirater.

Jag förstår att vissa inte gillar pvp, jag blir själv frustrerad ibland, och slår aldrig på invasioner i spel som egentligen är singelplayer. Men jag tror att många skulle tröttna fort på Sea of Thieves om man inte behövde vara lite nervös för att förlora sina skatter, och känslan när man lyckas sälja dem, eller försvara dem, skulle inte vara lika stark.

Med tsnke på hur många som uttryckt annorlunda så tror jag spelet hade tjänat på ”säkra zoner”, t.ex. patrullerade av episkt mäktiga ai skepp.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag och mina vänner var inte värst mycket för PvP och spelade (så gott det gick) på PvE premisser i SoT när vi var ute och lekte på det blå. Vi hade dock mer problem med fuskare än med själva PvP delen. Skulle föredragit ett PvE alternativ för man kan verkligen trötta på folk som inte kan släppa att de åkt på stryk eller redan delat ut stryk (28 gånger), för den delen.

1
Skriv svar