The Last of Us-serien får fina men inte översvallande kritikerbetyg

Robot
The Last of Us-serien får fina men inte översvallande kritikerbetyg

Kritikerna gillar serien - men spelen fick mer beröm.

#the-last-of-us, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Taggad till tusen!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Gnällkuk

Är nog ingen som förväntar sig att det är samma klass som spelen, men når den "bra" så tror jag de allra flesta är mer än nöjda


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"den bästa speltolkningen någonsin"

Inte direkt svårt att nå upp till kanske?

Medlem

När den släpps kommer det vara många "Joel i spelet hade handen i 90 graders vinkel men i serien hade han den i 85 grader därför är det den sämsta serien jag någonsin har sett"

Medlem

"Man menar att spelbakgrunden lyser igenom för mycket, som om sekvenserna hämtats direkt från spelet" detta låter väl oroande. Men får väl se.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jehuty:

När den släpps kommer det vara många "Joel i spelet hade handen i 90 graders vinkel men i serien hade han den i 85 grader därför är det den sämsta serien jag någonsin har sett"

Ungefär som alla "så var det inte i boken"-nissar som dyker upp vid varje filmatisering.

Medlem

Väntar nu på att användarröster är hörda, många av alla kritiker är inte mycket att hänga i granen längre.

Medlem
Skrivet av gonace:

Väntar nu på att användarröster är hörda, många av alla kritiker är inte mycket att hänga i granen längre.

"Användare" ja. 0 eller 10, fanboys och triggat internetfolk åt alla håll låll


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tycker det är väldigt konstigt att ge betyg på en serie efter ett avsnitt. Man får ju ändå skilja på avsnitt och serie efter ett avsnitt.

Medlem
Skrivet av ryeshack:

Tycker det är väldigt konstigt att ge betyg på en serie efter ett avsnitt. Man får ju ändå skilja på avsnitt och serie efter ett avsnitt.

De flesta som recenserar (alla?) har sett alla avsnitt vilket är lite ovanligt så HBO verkar ha gott självförtroende kring denna serie.

Redaktör
Skrivet av ryeshack:

Tycker det är väldigt konstigt att ge betyg på en serie efter ett avsnitt. Man får ju ändå skilja på avsnitt och serie efter ett avsnitt.

Vi (och alla som fått se serien tidigt) har sett alla nio avsnitt, så det är hela serien som bedöms. Annars håller jag med dig - känns konstigt med recensioner per avsnitt.


signatur
Medlem

Sett första avsnittet på förhandsvisningen och herrejävlar va bra det var! Coolt hur dom hade gjort lokalerna på bion som en karantän. HBO går all in på denna serie

Medlem

Riktigt bra avsnitt! Älskar spelen så mkt. Kanske inte helnöjd med castingen på alla håll, medan vissa är klockrena. Spännande avsnitt trots att jag visste vad som skulle hända xD

1
Skriv svar