Druckmann antyder The Last of Us 3: "Jag tror det finns mer att berätta"

Robot
Druckmann antyder The Last of Us 3: "Jag tror det finns mer att berätta"
Medlem

Klart det kommer göras mer TLOU, vore naivt att tro annat

Medlem

Så klart dom ska mjölka pengar. Efter haveriet med 2an så borde dom lagt ner serien.
(Men kul för er som tyckte om 2an)

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så klart dom ska mjölka pengar. Efter haveriet med 2an så borde dom lagt ner serien.
(Men kul för er som tyckte om 2an)

Ja, för oss blir det mumma med ännu mer misär. Frågan är om de i uppföljaren ska fortsätta med tjejen i Jackson eller de två på Catalina Island?

Medlem

Hoppas verkligen det. Älskade både part 1 och 2 av spelen.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så klart dom ska mjölka pengar. Efter haveriet med 2an så borde dom lagt ner serien.
(Men kul för er som tyckte om 2an)

2an har bäst gameplay.
Sen att storyn blir urflippad är på både gott och ont.

Jag hade velat ha mer öppna ytor i last of us spel. Det finns en sektion rätt tidigt i part 2 som är mer fri att utforska men efter det blir det ganska linjärt.

Om de gör en 3a så mer öppet, inte direkt open world men ja.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

2an har bäst gameplay.
Sen att storyn blir urflippad är på både gott och ont.

Jag hade velat ha mer öppna ytor i last of us spel. Det finns en sektion rätt tidigt i part 2 som är mer fri att utforska men efter det blir det ganska linjärt.

Om de gör en 3a så mer öppet, inte direkt open world men ja.

Ja visst 2an har bättre gameplay än 1an. Men det är ju inget att skryta med direkt. Ingen av dom har ju speciellt bra gameplay (enligt mig) The last och us handlar om storyn. Och där fallerade 2an totalt tyvärr.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Hoppas verkligen det. Älskade både part 1 och 2 av spelen.

Då hoppas jag att du får din 3a 😊

Jag älskade första.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ja visst 2an har bättre gameplay än 1an. Men det är ju inget att skryta med direkt. Ingen av dom har ju speciellt bra gameplay (enligt mig) The last och us handlar om storyn. Och där fallerade 2an totalt tyvärr.

Varför känner jag då större sug av att spela om 2an än 1an? Om man bortser från storyn så är helt enkelt 2an roligare (enligt mig).


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så klart dom ska mjölka pengar. Efter haveriet med 2an så borde dom lagt ner serien.
(Men kul för er som tyckte om 2an)

Vadå haveri med 2an? 2an var ju hur bra som helst.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av lonian:

2an har bäst gameplay.
Sen att storyn blir urflippad är på både gott och ont.

Jag hade velat ha mer öppna ytor i last of us spel. Det finns en sektion rätt tidigt i part 2 som är mer fri att utforska men efter det blir det ganska linjärt.

Om de gör en 3a så mer öppet, inte direkt open world men ja.

Jag gillade också den delen som var mer öppen och där man kunde utforska ett större område i sin egen takt.
Om det kommer ett tredje spel hoppas jag att ND väver in mer sånt och vidareutvecklar konceptet och sin formel på andra sätt så att det blir mer variation. Vore trevligt om det fanns fler valmöjligheter för att slutföra uppdrag, fler öppna områden, sidouppdrag, fler karaktärer och föremål att interagera med etc.

Jag älskar spelen men 20-30 timmar av en cutscene följt av en bana med lite fiender att slåss mot/smyga sig förbi med något pussel här och där börjar bli urvattnat. Uncharted följer ju nästan exakt samma princip. Det räcker att ett av spelen blir en miss när det kommer till storyn för att det ska tappa avsevärt.
Hur mycket jag än älskar båda delarna så kan jag tycka att ND var lite lata när det kommer till Part 2. 7 års väntan gav visserligen en väldigt polerad upplevelse med tight gameplay men hur mycket nytt tillförde det utöver storyn?

Jag tycker inte "Ankan" borde ha kontroll över spelets story och mekanik, men han är förmodligen högsta hönset nu och hans vilja är lag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Vadå haveri med 2an? 2an var ju hur bra som helst.

Storyn så klart.

Men du får tycka annorlunda. Det är helt okej

Medlem
Skrivet av lonian:

Varför känner jag då större sug av att spela om 2an än 1an? Om man bortser från storyn så är helt enkelt 2an roligare (enligt mig).

Varför du känner så kan jag ju inte svara på 😂

Men enligt mig så handlar spelen om storyn. Och där vinner första. 😊

2:an var ett riktigt sömnpiller med en story som haltade så mycket att det borde te sig omöjligt att göra en vettig trea. 1:an däremot - top notch!

Medlem

Det vore intressant att följa själva utbrottet. Vad hände bröderna då?

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Vadå haveri med 2an? 2an var ju hur bra som helst.

Lirade nyligen tvåan,

tycker bara de sabbade Ellie och potentialen med Abby. Abby borde dött eller haft ett annorlunda slut imo, men Cuckman älskar karaktären för mycket.

Hon hade hängt i minst 1 dag, blivit svält så mycket att hennes muskler försvunnit, man skär sönder hennes armar och nitar henne 30 gånger i nyllet och nästan dränker henne men nej bara sätta sig och hosta lite sen in i båten och hej då. Känns så extremt överdrivet.

Sen inte bara en utan TVÅ gravida kvinnor i storyn som går ut i strid, wtf? Det låter troligt, absolut.

Ellies motivation är också helt fucked och det är ingen logik alls i hur hon tänker. Ja man fattar att hon är grovt mentalt skadad men hon bokstavligt talat lämnade sitt barn och flickvän, sköt upp en hel jävla koloni, 10 min av konstant spöa skiten ur Abby men nej så klart så låter Ellie henne leva till slut. Hennes PTSD förvandlas till ett gulligt minne av Joel nu istället för att psykosa henne...

Vi låter bruden som du inte känner för övrigt, Ellie vet inte att Abby är en "god" person. Hon har inte sett det vi har sett, hon har bara sett det dåliga. Abby golfade Joel, mörda Ellies bästa vän och om det inte vore för Lev hade hon mördat en medvetet gravid kvinna som också är Ellies flickvän. Hur fan kan Ellie i någon jävla dimension tänka "Nej jag låter Abby komma undan med detta". Ännu mer korkat blir det för hela Ellies jävla story är att jaga Abby. Inte en gång utan TVÅ gånger ger hon sig iväg efter henne.

Och hela Team Abby och Lev är också så jävla wat?! "Hej mitt namn är Abby, Jag förråder hela min klan som jag växt upp med och mördar skiten av alla sidor för Lev är tydligen jätteviktig för hans mamma är transfob..." Precis som med Ellie är hennes motivation så jävla konstig.

Jag gillade spelet men herre gud Druckman var antingen hög eller inte tillräckligt hög när han skrev skiten för han är uppenbarligen duktig om man kollar på första spelet.

Aldrig suckat så många gånger när jag spelar ett spel som jag gjorde med tvåan. Men skådespelet och det visuella är 10/10 så därför kan jag ändå uppskatta spelet.

Tldr; Jag övertänker skiten ur saker

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ellies motivation är också helt fucked och det är ingen logik alls i hur hon tänker. Ja man fattar att hon är grovt mentalt skadad men hon bokstavligt talat lämnade sitt barn och flickvän, sköt upp en hel jävla koloni, 10 min av konstant spöa skiten ur Abby men nej så klart så låter Ellie henne leva till slut. Hennes PTSD förvandlas till ett gulligt minne av Joel nu istället för att psykosa henne...

Verkligen.

Jag gör allt detta mot henne jag hatar som har mördat Joel förstört Tommy mm. Henne får jag äntligen tag i spöar skiten ur och sen när hon biter av mig fingret så kommer jag på att, det är skitsamma....

Jag tror tvåan hade varit bättre om man bara spelade som Abby. Alltså följt henne igenom detta spel och fått "bry" sig om hennes story. Och sen får hon tag i Joel i 3an och man ska hämnas honom som Ellie typ. Då hade det kunnat vara bra. Då hade man känt för Abby om Ellie mördade henne eller om Abby mördade Ellie så kunde man kanske känt för henne.

Nu blev allt bara ett antiklimax. Någon man skiter i mördar någon man tycker om. Spelet går ut på att hämnas och det gillar man. Sen ska man spela med henne man hatar och få hennes skitstory som man inte bryr sig om. Sen får man äntligen hämnas men så fick man inte det.

Japp typ nått sånt är väl min sammanfattning

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Lirade nyligen tvåan,

tycker bara de sabbade Ellie och potentialen med Abby. Abby borde dött eller haft ett annorlunda slut imo, men Cuckman älskar karaktären för mycket.

Hon hade hängt i minst 1 dag, blivit svält så mycket att hennes muskler försvunnit, man skär sönder hennes armar och nitar henne 30 gånger i nyllet och nästan dränker henne men nej bara sätta sig och hosta lite sen in i båten och hej då. Känns så extremt överdrivet.

Sen inte bara en utan TVÅ gravida kvinnor i storyn som går ut i strid, wtf? Det låter troligt, absolut.

Ellies motivation är också helt fucked och det är ingen logik alls i hur hon tänker. Ja man fattar att hon är grovt mentalt skadad men hon bokstavligt talat lämnade sitt barn och flickvän, sköt upp en hel jävla koloni, 10 min av konstant spöa skiten ur Abby men nej så klart så låter Ellie henne leva till slut. Hennes PTSD förvandlas till ett gulligt minne av Joel nu istället för att psykosa henne...

Vi låter bruden som du inte känner för övrigt, Ellie vet inte att Abby är en "god" person. Hon har inte sett det vi har sett, hon har bara sett det dåliga. Abby golfade Joel, mörda Ellies bästa vän och om det inte vore för Lev hade hon mördat en medvetet gravid kvinna som också är Ellies flickvän. Hur fan kan Ellie i någon jävla dimension tänka "Nej jag låter Abby komma undan med detta". Ännu mer korkat blir det för hela Ellies jävla story är att jaga Abby. Inte en gång utan TVÅ gånger ger hon sig iväg efter henne.

Och hela Team Abby och Lev är också så jävla wat?! "Hej mitt namn är Abby, Jag förråder hela min klan som jag växt upp med och mördar skiten av alla sidor för Lev är tydligen jätteviktig för hans mamma är transfob..." Precis som med Ellie är hennes motivation så jävla konstig.

Jag gillade spelet men herre gud Druckman var antingen hög eller inte tillräckligt hög när han skrev skiten för han är uppenbarligen duktig om man kollar på första spelet.

Aldrig suckat så många gånger när jag spelar ett spel som jag gjorde med tvåan. Men skådespelet och det visuella är 10/10 så därför kan jag ändå uppskatta spelet.

Tldr; Jag övertänker skiten ur saker

Wow, ja du har nog tänkt på detta en hel del 😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Wow, ja du har nog tänkt på detta en hel del 😉

Spelar jag ett story drivet spel så vill jag ha immersion. Jag förstår att det är fiction och ännu svårare blir det med spel för man måste implementera gameplay.

Däremot tycker jag verkligen inte att man behöver tänka mycket för att se de grova bristerna i spelets manus. Jag upplever ju spelet när jag spelar det, inte så att jag vaknar mitt i natten och ba;

"Två gravida kvinnor! Näe fan vad dåligt gjort!"

Jag lägger märke till det när jag spelar med
hjälp av bla mängder av suckar.

1
Skriv svar