Xbox Games with Gold - Januari 2023

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Januari 2023

Ny månad och nya spel att hämta hem utan extra kostnad för alla med Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate-prenumeration.

Januari bjuder på pusselspel med Iris Fall och ett sim-spel med Autonauts.

GwG Januari:

Iris Fall (1-31 jan)

Om spelet:"Fusing gameplay with light & shadow. The concept of light and shadow runs throughout the design of the game’s story, art and puzzles. Switch between light and shadow and pass through the two realities as you experience unique interlacing of black and white, as well as both 2D and 3D."

Utvecklare: PM Studios
Utgivare: PM Studios
Release: 2021-07-01
Metacritic 73

Autonauts (16 jan-15 feb)

Om spelet:"Travel the universe creating settlements on uninhabited planets with the sole goal of setting worlds in motion through the power of automation.
Fresh from your spaceship you must harvest stick and stone and begin your settlement building efforts. Create rudimentary crafting items from blueprints and slowly build a number of workerbots to aid in your efforts. Teach and shape their artificial intelligence with a visual programming language, then instruct them to begin the formation of your settlement. Marvel as a planet you’ve shaped becomes home to a civilisation of workerbots, happy to do your bidding!
Expand further with the creation of Folk; beings that require your assistance to survive. Push your workerbots further by introducing fishing, cooking, housing, and tailoring and help the Folk into a state of transcendence."

Utvecklare: Denki
Utgivare: Curve Games
Release: 2022-06-16
Metacritic 80

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Gold, länge sen jag började strunta i de, gamepass är det som gäller! Tycker de kan lägga ner gold


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ja, nu är det så illa att kunderna t.o.m. ber MS om att sluta ge dem gratis stuff...

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Gold, länge sen jag började strunta i de, gamepass är det som gäller! Tycker de kan lägga ner gold

Ja det har mestadels bara varit skit med Gold sen Game Pass släpptes. De kan lika gärna skippa det och satsa mer på Game Pass-titlar.

Medlem

Var inne på Xbox appen tidigare idag, de behöver verkligen anlita någon som arbetar med användbarhetsupplevelsen, den har blivit sämre och är så dålig att jag beslutade att inte prenumerera 1 månad.
PS+ är inte mycket bättre plus att där kan man inte kan lägga så många spel i favoriter/spela senare listan. Gör om gör rätt.

Fragtjuv
Skrivet av Bojkott:

Ja det har mestadels bara varit skit med Gold sen Game Pass släpptes. De kan lika gärna skippa det och satsa mer på Game Pass-titlar.

Jag vet fan knappt vad Gold är


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag undrar ju varför ett spel som autonauts kommer till "gold" och inte gamepass bara?
Det är ju ett äkta indiespel

1
Skriv svar