Menymusiken vi aldrig glömmer

Medlem

Den här pärlan från NFS 4 glömmer man aldrig. Transporteras omedelbart tillbaka till millennieskiftet när jag hör den. <3


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Lite förvånad att den inte tagits upp

Medlem

Både Mass Effect

och Mass Effect 3

har helt fantastisk meny-musik som genast skvallrar om att det väntas ett ordentligt äventyr runt hörnet.

Sedan har vi ju en av de bästa main themes som någonsin skrivits i Max Payne 2: The Fall Of Max Payne


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Många fina minnen från detta spel. (och tvåan). Älskade denna låten, brukade låta Tv'n stå på ibland bara för att lyssna.

Medlem

VR spel brukar inte ha särskilt minnesvärd musik i själva menyn men detta ganska gamla spelet har en svängig låt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Storfavoriten är helt klart Final Fantasy IX.

https://youtu.be/aZMLpUTram0

Underbart val. Den musiken sätter stämningen för hela spelet.

Medlem
Medlem
Medlem

HOW DO YOU TURN THIS ON

Medlem

Kul med spelmusik, finns många guldkorn. Imponeras fortfarande i hur de lyckades trycka in musik samt grafik osv i de tidigare spelen där begränsningarna var så bisarra mot dagens.

Hur många poäng får ni?

Medlem

Two Worlds hade en episk menymusik med landskapet i bakgrunden, man ville bara ge sig ut på äventyr!

Medlem

Trots så många var inte min favorit Mafia 2 med

Medlem

Metroid prime. Prrrrshsh blip...blipp...bloppp etc.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Glömmer aldrig menyljuden från Warcraft 3 när jag och en kompis hade Lan. Plötsligt konstaterade vi att det åskade. Vi ryckte ut datorerna och gick utomhus. Wtf? Det var ju sol och inte ett moln. Gick in igen.. startade WC3.. fan, det åskar igen. Drar upp persiennerna och mycket riktigt inte ett moln. Det tar ett tag sen fattade vi.. det var bakgrundsljudet i menyn som var åskan. (Tur att ingen filmade oss)

Medlem

Metroid prime på cuben

Skribent

Många av mina favoriter har redan länkats här, WoW, Warcraft 2, Cannon Fodder etc.. Bidrar med denna gamla goding!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Menymusiken i Halo ligger även mig varmt om hjärtat.

Inaktiv

World Cup 98 till PS1

Medlem

Homeworld Cataclysm

123
Skriv svar