Menymusiken vi aldrig glömmer

Medlem

Eftersom Dukenukem3d redan är featured... det är en låt till som jag nynnar på ibland.

Men det kan ju också bero på att ett visst Luleåband gjorde en Cover på låten nån gång runt milleniumskiftet.

Medlem

De flesta av mina favoriter har nämnts, så jag slänger in en modernare:


signatur
Medlem

Den här kommer alltid vara högt upp på den listan. Solar Fields vart en favoritartist efter denna.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Den här kommer alltid vara högt upp på den listan. Solar Fields vart en favoritartist efter denna.

https://youtube.com/watch?v=rIaMxEjDHDw

Har en spellista med massa Solar Fields (Magnus Birgersson) som jag lyssnar på när jag spelar rymdstrategispel. : )

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Här kommer några om man får vara lite "tråkig", men det är otroligt trevlig musik i deras spel, sätter tonen perfekt:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mängder av fantastiska låtar men den här saknades.

Samt introt såklart

Medlem

Goldeneye
Är den bra? Ärligt talat kan jag inte svara på det, men nostalgin slår ju i taket.

Assassin's Creed Rogue
Återigen slår jag ett slag för AC Rogue här på FZ, men det måste göras! Seriens absolut bästa "main theme" i konkurrens med Jesper Kyds version i AC2. Så bra att jag haft den som ringsignal på telefonen.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Briljant och passar utmärkt med handlingen i spelet också tycker jag, det gifter sig!

World of Warcraft - Wrath of the Lich King
Går ju inte att ha en sådan här lista utan den här...

Medlem

EA Hockey på Sega Mega Drive.

Medlem
Medlem
Medlem

Många av mina favoriter har redan listats.

No One Lives Forever
Unreal Tournament
Max Payne (gillar 1an mest dock)
World of Warcraft (orginal loginskärmen)

Men lägger till Flashback (intro + menymusik)

Medlem

Star citizen First light.

Xenoblade Chronicles 3 menu theme

Xenoblade Chronciles X: THEME X (main menu theme) - Hiroyuki Sawano

Xenoblade Chronicles X: Melancholia (Squad menu Theme) - Hiroyuki Sawano
Ganska djupa lyrics för att vara ett spel. Speciellt för att vara en theme som bara spelas på en meny i spelet :).

Fire emblem: Thee houses menu theme.

Fire Emblem: Fates Theme

Hero Quest 2: Legacy of Sorasil menu theme. (amiga)

Midwinter 2: Flames of Freedom Menu theme. (amiga)

The last story menu theme.

The last story Main menu theme.

Lost Odyssey: Main menu theme. (Det riktiga Final Fantasy 13) Microsoft exklusivt fortfarande men något av det bästa i JRPG väg man kan hitta.

Baldurs gate 2: Shadows of Amn Menu theme.

Medlem

Metroid, som man fick lyssna på varenda gång man skulle skriva in sparkoden innan man började att spela. Gillar även Super Metroid och Metroid Dread, men denna ligger varmast om hjärtat. Melodin börjar runt 0:45, men jag föredrar den första halvminuten som är mörk och enslig.

Silver Surfer, också till Nintendo 8-bit, har kolossalt bra chipmusik i titelmenyn också, spelet förtjänar verkligen inte så bra titelmusik när resten av spelet är skräp.

En annan favorit är Advent Rising från 2005, som fick mig att utbrista "herrejävlar vad bra musik" första gången jag hörde den och gjorde mig tårögd. Tog mig helt ur sängen, hade aldrig förväntat mig så bra musik i en spelmeny.

Medlem

Hela soundtracket är riktigt mysigt fö.

Är nog den av alla AC spel som jag blev mest fäst vid.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Denna glömmer jag inte heller:

Medlem
Age of Empires

Som det märks i tråden så finns det många bra exempel men jag tror inte att någon har nämnt Age of Empires ännu. (Tror det är rätt låt i länken men har min sovande avkomma här nu så törs inte lyssna)

Medlem

Det här var det första som dök upp i skallen. Blev helt tagen första gången jag startade spelet. På den tiden var det inte många spel som nästan hade soundtracket till en Argento film i menyn.

Medlem

Har ofta dessa på låg volym på telefonen när jag ska sova.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Min favorit

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

.....

En annan favorit är Advent Rising från 2005, som fick mig att utbrista "herrejävlar vad bra musik" första gången jag hörde den och gjorde mig tårögd. Tog mig helt ur sängen, hade aldrig förväntat mig så bra musik i en spelmeny.
https://www.youtube.com/watch?v=DSbTviFhHI4

Advent rising! Det är goda minnen. Tyvärr fick de aldrig göra klart serien. Men för de som inte vet kan man säga att det är en mix av Forspoken och Mass Effect.

Den här låten var det som satte sig för mig i det spelet.

Geeks Gaming

Nog bästa meny musik någonsin

Medlem

Burnout 3 - Ozone, kanske inte var i menyn men iallafall i någon laddningssekvens när man startade upp spelet.

Medlem

min med <3. längtar så till 4 an

Medlem

Den första jag kom o tänka på!

Overall väldigt bra musik i spelet.

Den bästa av dem alla!


signatur

Snusar till varje pris!

Testpilot

Final Fantasy X-2 otroligt bra.

Ultima Online

Medlem

Gillar Heros of might and magics title musik

En annan goding


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Lost Patrol
123
Skriv svar