Rösta fram Läsarnas årets spel 2022!

Medlem

Stod mellan Horizon och GoW för min del, Elden Ring är inte ens med på min topp 5.

Stray får ett litet hedersutnämnande för mest nyskapande, men det räcker inte till riktigt.

Medlem

Lätt val i år. Vampire survivors.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vem fan nominerade Diablo Immortal?!

lol 😀😀😃

Medlem

Avstod min röst då inget av spelen var någpt att hönga i julgranen i år... Av alla spel på listan så har jag spelat Vampyr Survivor mest och då snackar vi 3 timmar... Resten av tiden har jag typ spelat New World, FFXIV och Diablo 2.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vampire survivors för mig. Finns nog hemligheter kvar, har låst upp alla prylar och alla achievements men saknar 1 fiende?! DLC var rolig med trodde det skulle vara ett ok tidsfördriv på steamdecken men så här 80timmar senare tycker jag bara det är riktigt roligt att jaga olika kombon och hoppas att slumpen är på min sida.

Medlem

Kul att vi är så många som tar upp Vampire Survivors.
Helt sjukt vad underhållande spelet är.
Enda nackdelen jag ser är att man när man maxat alla passiva (och dessutom spelat över 50 timmar) så är spelet liiiite för lätt. Men det är nitpick.
Galet med timmar. Man kan slänga på ett spel närhelst och bara gamea lite avslappnande.

Och billigt!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Kul att vi är så många som tar upp Vampire Survivors.
Helt sjukt vad underhållande spelet är.
Enda nackdelen jag ser är att man när man maxat alla passiva (och dessutom spelat över 50 timmar) så är spelet liiiite för lätt. Men det är nitpick.
Galet med timmar. Man kan slänga på ett spel närhelst och bara gamea lite avslappnande.

Och billigt!

Precis oväntat mycket spelglädje för vad som kan beskrivas som ett simpelt mobilspel och med priset i åtanke riktigt outstanding!

OT: Finns riktigt OP karaktärer att låsa upp (kolla in dlcn) får se hur länge jag orkar spela utan guide för att identifiera de hemliga karaktärerna, när man gjort ”allt”.

Tips läs vad som står mot slutet… Det finns lite mer efter slutbossen

Medlem
Skrivet av Nerox:

Vad i huna, jag följde nomeneringstråden och var nästan säker på att The quarry redan var nominerat så jsg nominerade det inte. Hade blivit TQ ifall det fanns med, nu föll min röst på Stray.

Ja, väldigt synd faktiskt! Skulle velat nominera The Quarry vid sidan av Pokémon Scarlet / Violet. Tycker definitivt att det förtjänar att vara med på listan iallafall.

Medlem
Skrivet av Arceion:

Ja, väldigt synd faktiskt! Skulle velat nominera The Quarry vid sidan av Pokémon Scarlet / Violet. Tycker definitivt att det förtjänar att vara med på listan iallafall.

Var ju inte jättelätt att följa vad som var nominerat och inte eftersom alla spammade Elden Ring, kanske en lärdom till nästa gång, att rensa inlägg eller göra nån slags röstning av nomineringarna också. Kanske t o m ska göra om nomineringen?

Medlem
Skrivet av laban005:

Var ju inte jättelätt att följa vad som var nominerat och inte eftersom alla spammade Elden Ring, kanske en lärdom till nästa gång, att rensa inlägg eller göra nån slags röstning av nomineringarna också. Kanske t o m ska göra om nomineringen?

Enklast är att inte ha en Läsarnas lista. Då slipper vi onödigt tjafs.
Det räcker att FZ utser årets spel.
Tjafs blir det ändå i forumet.

Medlem
Skrivet av laban005:

Var ju inte jättelätt att följa vad som var nominerat och inte eftersom alla spammade Elden Ring, kanske en lärdom till nästa gång, att rensa inlägg eller göra nån slags röstning av nomineringarna också. Kanske t o m ska göra om nomineringen?

Ja, jag håller helt klart med dig. Tror faktiskt att många missade att det bara var en nomineringstråd och inte en röstningstråd, för egentligen fanns det ju ingen som helst anledning till att nominera ett spel som redan var nominerat!

Skrivet av scaryfoot:

Enklast är att inte ha en Läsarnas lista. Då slipper vi onödigt tjafs.
Det räcker att FZ utser årets spel.
Tjafs blir det ändå i forumet.

Personligen kan jag ändå tycka det är roligt att ha en Läsarnas lista, bland annat för att se om/hur resultatet skiljer sig åt från redaktionens lista. Men som sagt, nomineringsprocessen skulle behöva ses över till nästa år.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enklast är att inte ha en Läsarnas lista. Då slipper vi onödigt tjafs.
Det räcker att FZ utser årets spel.
Tjafs blir det ändå i forumet.

Är ju dock rätt trevligt kan jag tycka att vi användare får vara med och påverka, stärker till viss del commmunityn även ifall inte alla har samma åsikt.

Redaktör
Skrivet av Nerox:

Vad i huna, jag följde nomeneringstråden och var nästan säker på att The quarry redan var nominerat så jsg nominerade det inte. Hade blivit TQ ifall det fanns med, nu föll min röst på Stray.

Skrivet av Arceion:

Ja, väldigt synd faktiskt! Skulle velat nominera The Quarry vid sidan av Pokémon Scarlet / Violet. Tycker definitivt att det förtjänar att vara med på listan iallafall.

Skrivet av laban005:

Var ju inte jättelätt att följa vad som var nominerat och inte eftersom alla spammade Elden Ring, kanske en lärdom till nästa gång, att rensa inlägg eller göra nån slags röstning av nomineringarna också. Kanske t o m ska göra om nomineringen?

Bra feedback - tack! Nästa gång får vi låta alla nominera fritt, blir nog enklare för er del så. Vet inte om det är nån tröst, men om ett spel får noll nomineringar hade det inte fått särskilt många röster heller.


signatur
Redaktör
Skrivet av scaryfoot:

Enklast är att inte ha en Läsarnas lista. Då slipper vi onödigt tjafs.
Det räcker att FZ utser årets spel.
Tjafs blir det ändå i forumet.

Jag gillar Läsarnas årets spel, det visar likheter och skillnader mellan redaktion och läsare. Och tjafs är ju lite det som internet bygger på... Nä, men så länge tjafset är schysst så funkar det, och det tycker jag många här är bra på.


signatur
Medlem

Bara spelat ett spel på listan (Monkey island) så det blir väl att rösta på det.

Och nej jag klagar inte på att min favorit inte fanns med, har typ bara spelat 2 eller 3 spel som släppts i år.
Vem har tid att spela nya spel när det finns en så enorm backlog på bra spel, håller på att arbeta mig igenom Yakuza spelen förnärvarande.

Medlem
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Enklast är att inte ha en Läsarnas lista. Då slipper vi onödigt tjafs.
Det räcker att FZ utser årets spel.
Tjafs blir det ändå i forumet.

Tjafs är kul.

Medlem

Är nog första gången som jag inte lirat ett enda spel på listan.... säger något om backloggen!

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Är nog första gången som jag inte lirat ett enda spel på listan... Säger något om backloggen!

Fel! Lirat sniper elite 5, men det är inte värt en röst

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Bannerlord för min del, ett av få spel på listan jag faktiskt spelat.
M&B har en speciell plats i mitt hjärta dock, otroligt många timmar i Warband och Bannerlord lär få sin beskärda del också.

Det skulle kunna vara Mount & Blade: Bannerlord för mig också om inte Elden Ring hade släppts, men jag undrar hur de kommer redovisa resultatet på fredag.

Om det bara är vinnaren vi får veta så finns ju ingen poäng rösta något annat än Elden Ring eller God of War, för uppenbarligen står det mellan dem.

Det skulle vara kul få veta topp 10 får då finns det värde i att rösta även på andra spel än dessa två.


signatur

Memento Mori

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Det skulle kunna vara Mount & Blade: Bannerlord för mig också om inte Elden Ring hade släppts, men jag undrar hur de kommer redovisa resultatet på fredag.

Om det bara är vinnaren vi får veta så finns ju ingen poäng rösta något annat än Elden Ring eller God of War, för uppenbarligen står det mellan dem.

Det skulle vara kul få veta topp 10 får då finns det värde i att rösta även på andra spel än dessa två.

Du får placeringar för alla spel ni kan rösta på, och procent röster för topp 10. Så gjorde vi både
2020 och 2021 .

Rösta på det DU tycker är årets bästa spel.

Det är fredag den 29:e resultatet redovisas. Bara för att vara tydlig.


signatur
Medlem

En sak, av flera, som jag tycker är bra med Läsarnas lista är att man kan få upp ögonen för ett eller flera spel som man helt har missat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Den här listan fick mig att inse hur deprimerande spelåret (utöver året i övrigt, det vill säga) varit för mig personligen.
Ser fram emot en rad titlar nästa år dock, så vi håller tummarna för att 2023 blir bättre!

Knappt 1-2 titlar på listan i år som lockat något egentligt intresse härifrån - Citizen Sleeper är en mysig bubblare som var kul att se fick en plats i nomineringen i alla fall!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Svagt år, i år igen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Fel! Lirat sniper elite 5, men det är inte värt en röst

Då är det ju ditt goty vare sig du vill eller inte 😉

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra feedback - tack! Nästa gång får vi låta alla nominera fritt, blir nog enklare för er del så. Vet inte om det är nån tröst, men om ett spel får noll nomineringar hade det inte fått särskilt många röster heller.

Jag tycker att det fungerar bra med nomineringar. Orkar man inte läsa igenom två sidor med ett par ord per inlägg så är nog inte spelet värd en nominering.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Svagt år, i år igen.

Det har ju varit ett superbra år! Vad e det för sorters titlar du saknar?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det har ju varit ett superbra år! Vad e det för sorters titlar du saknar?

Stalker 2, Starfield, Atomic heart bara för att ta några titlar man väntat på. Håller med om att det varit ett svagt år.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Stalker 2, Starfield, Atomic heart bara för att ta några titlar man väntat på. Håller med om att det varit ett svagt år.

Smaken är tydligen som baken. Med tanke på hur 2021 var så tycker jag det har varit ett mycket starkt 2022. Det finns riktigt många grymma spel (indie och småspel däribland) som släppts detta året.

Kolla denna listan om du vill ha tips

Medlem
Skrivet av laban005:

Då är det ju ditt goty vare sig du vill eller inte 😉

Faaaaaan!!
Måste panik lira något annat från listan!!

123
Skriv svar