Gåva till min broders flickvän

Medlem
Gåva till min broders flickvän

Jag undrar vad man kan skicka till ens bror och hans flickvän. hon är en kinesiska (han bodde där ett tag, läste kinesiska, kom tillbaka för ett ex jobb, sedan hände covid) kom hit hyfsat nyligen och kör svenska för invandrare.
Antar att jag nämner det ovan så folk inte tror att det är en thai situation.
Hon ser fram emot en klassisk julafton, dom köpte t.o.m en gran, något vi inte kört på evigheter.
Vad kan vara en bra gåva?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Dumplings.

Finns inget som är så bra än känslan av hemma


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skrivet av YmerXE:

Jag undrar vad man kan skicka till ens bror och hans flickvän. hon är en kinesiska (han bodde där ett tag, läste kinesiska, kom tillbaka för ett ex jobb, sedan hände covid) kom hit hyfsat nyligen och kör svenska för invandrare.
Antar att jag nämner det ovan så folk inte tror att det är en thai situation.
Hon ser fram emot en klassisk julafton, dom köpte t.o.m en gran, något vi inte kört på evigheter.
Vad kan vara en bra gåva?

Vad är en s.k "thai-situation"? Förstår ärligt talat inte vad du menar eller syftar på?

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Jag undrar vad man kan skicka till ens bror och hans flickvän. hon är en kinesiska (han bodde där ett tag, läste kinesiska, kom tillbaka för ett ex jobb, sedan hände covid) kom hit hyfsat nyligen och kör svenska för invandrare.
Antar att jag nämner det ovan så folk inte tror att det är en thai situation.
Hon ser fram emot en klassisk julafton, dom köpte t.o.m en gran, något vi inte kört på evigheter.
Vad kan vara en bra gåva?

Om hon är inne på klassiskt svenskt så kanske raggsockor/handledsvärmare och en bok med nordiska sagor, nu hittade jag bara Egerkrantz (https://www.adlibris.com/se/bok/nordiska-vasen-9789132161438?...) Tänker att hon pluggar svenska så är det vettigt med och det är exotiskt för henne.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Vad är en s.k "thai-situation"? Förstår ärligt talat inte vad du menar eller syftar på?

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/BJGxaQ/svenska-man-da...


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kanske en bok om typiskt svenska saker och uttryck som t.ex fika? En lite smårolig samt praktisk present om man flyttat hit

Annars kan jag rekommendera Witcher 3 (haha nä, skämta bara. Men det är ett bra spel och nu är jag faktiskt på en spelhemsida).

Medlem

Trätofflor i nåt juligt mönster.

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Vad är en s.k "thai-situation"? Förstår ärligt talat inte vad du menar eller syftar på?

Det som syftas på är nog när man åker till utlandet och aktivt "hittar en fru"...

Medlem

Ordentliga hörlurar är en populär present om personen gillar musik och "nöjt" sig med nåt billigt plastigt skräp.

Brädspel som är lite mer avancerade än Monopol, t.ex 7 Wonders (7 wonders Duel för 2 man), TerraForming Mars, Settlers of Catan, Agricula, Dominion... m.fl.
Brädspel är ett bra sätt att interagera med en nyfamiljemedlem som man ännu inte riktigt känner och man vet inte riktigt vad man kan prata om. Då får man nåt gemensamt att göra och samtidigt ha kul.

Som sagts ovan, rejäla vinterkläder, tjocka varma strumpor, ordentliga handskar/vantar, mössa, halsduk.

Medlem

Raggsockor!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kanske en bild på Silvia.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kanske en bild på Silvia.

Vill förtydliga att drottningen och kungen inte är en så kallad thai-situation.

Medlem

När vi har aupairer hemma så har paket med sällskapsresan-filmerna svensk kultur som förklarar svenskar

Medlem

En verklig tack för alla förslag. får fundera på vad som kan passa henne bäst av förslagen 😁


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av brewitz:

Det som syftas på är nog när man åker till utlandet och aktivt "hittar en fru"...

yep.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Köp en enorm Dalahäst. Antingen blir det en uppskattad symbol för svensk kultur eller så blir det ”Den där jävla trähästen vi måste ställa fram varje gång YmerXE besöker”. Win-win.

Medlem

Vad är din budget? Jag hade kört på något så hon känner sig välkommen till familjen. Tex om ni i familjen brukar spela badminton tillsammans kan du köpa henne ett racket, så hon kan vara med nästa gång.

Medlem
Skrivet av eld:

Vill förtydliga att drottningen och kungen inte är en så kallad thai-situation.

Kan vi vara helt säkra på detta? 🤔 Hovet kanske döljer något för oss

Skribent

En ful jultröja. Förutsätter såklart att både du och din bror har en lika ful tröja på er och att ni förklarar att det här är tradition.

Att alla är finklädda och hon får en ful jultröja är nog ingen hit

Medlem

Bland tomtar och troll
https://www.adlibris.com/se/bok/bland-tomtar-och-troll-arg-11...

Släpps en varje år så kan ju bli en tradition att det blir en gåva från dig.

Medlem

Sådana här Bocciaklot...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar