GTA 25 år - Sätt DITT betyg på alla spel!

Robot
GTA 25 år - Sätt DITT betyg på alla spel!

Kolla in alla våra GTA-recensioner - från 1999.

#grand-theft-auto, #gta, #rockstar


Geeks Gaming

1. San Andreas
2. Vice city
3. IV
4. 5an
5. 2an
6. 1an
7. 3an

Medlem

Vice city 3.5 🙀😂

Recensenten verkar också ha lämnat FZ. Skrev senast 2008 men gjorde tydligen ett besök 2018


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Läste recensionen av GTA II och slogs av att det kändes som en taskig skoluppsats från mellanstadiet. Den redaktionella och språkliga nivån har sannerligen höjts med åren!

Medlem

14 år mellan GTA 1 och GTA5. 9 år sedan senaste släppet. Måtte det komma GTA6 snart.

Medlem

Jag tycker nog 5an var lite tjatig likt vice city/san andreas även om alla har sina ljusglimtar och bra story/karaktärer. Men det går inte att komma ifrån att 1an och 2an var en klass för sig för att sedan komma till liv på ett helt nytt sätt och 4an även den ett fint inlägg med 5an som lite mer upprepning även om det är större, och då pratar kag bara om single player.

Medlem

1: GTA 2
2: GTA 1
3: GTA San Andreas
...
Resten.

(Som synes älskade jag de arkadiga originalspelen, samtidigt som jag har svårt för de svulstiga spelen fr.o.m. GTA 3)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

1. Vice City
2. San Andreas
3. GTA V
4. GTA 2
5. GTA 3
6. GTA
7. GTA IV

GTA IV är nog det enda rentav dåliga spelet i serien (bortsett från sidospåren). Horribel story, karaktärer skrivna på en kafferast, hemska kontroller, stentrist spelvärld och ett checkpointsystem som bitvis gjorde spelet ospelbart.

phi
Medlem

Jag hade alla rätt!

Medlem

Spelade aldrig 1:an och 2:an, men "tittade på" hos vänner som hade PS1, var inte det minsta imponerad över fågelperspektivet... 1/5

Sen kom 3an i 3D, men minns att jag föredrog Driver 2 på den tiden av oförklarlig anledning. Vill minnas att GTA 3 enbart hade markdrivna fordon, men att något flygplan var körbart (men inte flygbart?) I alla fulla fall: 2/5

Vice City var magiskt.. Spelade flitigt under högstadiet i smyg p.g.a. föräldrar med moralpanik. Älskade 80-talsviben, neonljusen, soundtracksen och Open World i klass jag inte hade upplevt tidigare i spel, att jag bara kunde åka omkring på en moppe eller flyga omkring i en helikopter medelst egna små rollspel i mitt huvud. Spelade knappt uppdragen, gled omkring i fordon och lyssnade på musik enbart haha. Var inte ett dugg intresserad av att skjuta folk eller poliser. 5/5

San Andreas var lite favorit i repris fast större och otroligt imponerande med fler städer. Var otroligt besatt av att stunta med motorcyklar och fallskärmshoppning initialt.. Men spelade så småningom igenom storyn och blev ordentligt hooked. 5/5

IV hade sina för- och nackdelar. Den överdrivna ragdoll-fysiken var till en början störig, bilen gled som hockeypuckar på is över vägarna, men att köra över NPCs och orsaka olyckor som larmade räddningsfordon var fruktansvärt tillfredsställande... Befann mig i en sadistisk svacka där. Använde spelet och NPCs på promenad genom Algonquin som min boxningssäck.. Storyn var ganska enformig och inte särskilt tilltalande, men online-lägena, i synnerhet cops 'n crooks var mycket underhållande. Stuntande med motorcyklar tillsammans med andra motorcykel-entusiaster vid flygplatsens hopp likaså. Hamnade i ett skönt gäng med stunters. 4/5

V hade hands down GTA:s bästa story. Har spelat igenom den 4-5 gånger. Protagonisternas olika liv och hur de förenades i Los Santos med side quests som gav djupare inblick.. Ett mästerverk. GTA Online var inledningsvis skoj likväl. Grindade rooftop rumble tillsammans med mc-gänget som etablerades i GTA IV. Vi blev stenrika och gled runt på våra motorcyklar och gjorde upp mellan olika online-gäng. Kändes som GTA äntligen hade hittat hem. Sedan började R* strypa "friheten" mer och mer genom att minska rewardsen från uppdrag och öka priserna på prylar.. Och då började vi tröttna sakta men säkert. Till slut splittrades vårt gäng och ja. Men det var underbart så länge det varade. 3/5 (2 minuspoäng för Rockstars tråkiga omvandling).

Helt ärligt inte särskilt sugen på att spela VI ö.h.t. när det kommer, det måste vara ordentligt revolutionerande i så fall.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Otaliga timmar med GTA 1. Det blir det bästa för mig pga hur nytt och fräscht det kändes när det kom. Första gången är oftast den bästa…

http:// https://youtu.be/ahOIJNLLtkI

Medlem

Tycker GTA London borde vara med. Det spelet kändes inte som en expansion, utan kändes mer som ett helt eget spel!

Medlem

Förvånad att först GTA har så låga betyg? Mästerverk ju! Precis som de flesta GTA spel (bortsett från 4 och 2).

1. GTA Vice City
2. GTA San Andreas
3. GTA 5
4. GTA 3
5. GTA 1
6. GTA 4
7. GTA 2

Medlem

Vice City helt klart bäst i serien, skulle gärna vilja ha ett nytt spel med 80-tals tema.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

1. GTA
2. GTA 2 (multiplayer var riktigt roligt här)
3. Vice City
4. San Andreas
5. GTA 3

Medlem

1. GTA 4
2. Delad tvåa (fusk, jag vet): GTA, och GTA 3.
3. Vice City

Det enda som aldrig kändes mer eller mindre banbrytande för mig var GTA 2.
Min uppfattning av det när jag spelade det var att det var GTA fast med några nya bilar, typ.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gav 5/5 till samtliga förutom GTA 2 som fick 4/5. Mästerverk allihopa och GTA IV är det ABSOLUT bästa i serien. Kan fortfarande sakna onlineracingen med seriens bästa bilfysik. I femman blev allt fördummat (även bilfysiken) och Rockstar återgick till den tröttsamma barnsliga humorn.

Medlem

Gta 4 är nog det spel när man ser tillbaka som ändå är bäst. Om det bara hade funnits mer att göra i spelet och t. Ex flygplan att flyga. Synd att dom verkligen tog flera stek tillbaka gällande gta 5. Så som den grymma fysiken och körkänslan på bilarna.

Hoppas dom återgår i kommande spel.

(Har spelat alla spelen. Första spelen var bra för sin tid men håller inte riktigt nu)

Medlem

Gta IV måste nog ändå ses som seriens bästa.
Alldeles för många mechanics gick förlorade med femman i favör för grafik och storlek.
Förhoppningsvis blir sexan en mix av de båda.
Eller förmodligen ännu bättre med tanke på vad dom lyckades med iom rdr2

Medlem

Vart e Chinatown Wars på listan?

Medlem

GTA IV var ett extremt enformigt spel jämfört med alla andra. Copy-paste railshooter-uppdrag utan som nån helst variation.

GTA I-III har verkligen inte åldrats väl. Är inte så kul att spela idag.

GTA VC-SA. VC har heller inte åldrats väl, men går väl att spela. SA har väldigt många varierande uppdrag och var ett av mina favoritspel när det släpptes, men efter att ha blivit bortskämd med femman så spelar jag hellre det.

GTA V. Helt klart bäst. Variation i uppdrag, något som 4an saknade, och en ganska härlig detaljrikedom.

Medlem

1. Gta 2
2. Gta 1 + London
3. Gta Vice City
4. Gta 5
5. Gta China town wars
6, Gta 3
7. Gta 4 + expansioner
8. Gta San Andreas

Redaktör
Skrivet av robbis:

Vart e Chinatown Wars på listan?

Bara de ordinarie storspelen är med.


signatur
Medlem

Vill minnas att jag spelade 2:an hemma hos en kompis men då engelskan var lite dålig och förståelsen för spelet i sig saknades så körde mest omkring och försökte meja ner fotgängare.

3:an spelades aldrig.

Vice City gick hett. har klarat ut det flera gånger om. Blev lite av ett flygess och fick gå hem till alla kompisar för att klara uppdraget med mini-helikoptern som ska in och spränga ett bygge för alla fastnade där.

San Andreas var skittråkigt.

4:an: Spelade igenom hälften typ sen tröttnade jag,.

5:an: Aldrig spelat.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Gilla bara upp till trean sen sluta jag spela. Inte för att det var mycket annorlunda utan spelstilen var inte roligt för mig längre

6an ser jag fram emot pga jag vill se vad de kan göra med dagens hårdvara. Gillar och gå runt i öppna världar med bra grafik, behöver inte ens gilla att spela spelet

Medlem

1. GTA / GTA 2 (Minns ej vilket av de jag spelat faktiskt, jag var inte så gammal). Men jäklar va kul när man får läsa om alla versioner som kommer genom åren. Telefonkiosken man ringde upp för att få missions, bazzookan, och känslan av när jag och polarna försökte få ihop 5 stjärnor så att pansarvagnarna dök upp. NOSTALGI!!! Sätter detta högst upp på listan bara pga nostalgin och känslan.
2. GTA San Andreas Spelat detta sviiiiiinmycket med polarna. Även ett MP mod där rollspelade mer tillsammans i staden. Man fick gå med i klaner, gäng, eller polisen för den delen. Sjukt roligt var det då!
2. GTA IV Bra spel. Men inget jag nu i efterhand minns jättemycket om jag ska vara helt ärlig.
3. GTA V Bra spel. Samma som ovan.

Medlem

alla gta har varit bra, men san andreas och 5an klart bäst. har spelat skiten ur varenda spel i serien enda sen barndomen


signatur

//monster

Medlem

GTA 4 och GTA 5 är bäst i klassen och strax under det kommer San Andreas och GTA 1🔥

Medlem

GTA 4 @PlayStation 3, @Xbox360, @Steam/PC
______________________________________________________________________________________________________
Personligen röstar jag på mästerverket GTA 4 från 2008 @PlayStation 3, @Xbox 360, @PC/Steam. Fruktansvärt kompetent spelutveckling som verkligen tog mig o massor av andra gamers by storm.. Den mörkaste mognare storyn med immigranten Niko Bellic o hans avdankade kusin o taxiförare Roman Bellic., djupa intressanta karaktärer att få träffa i den stora metropolen av Liberty City.
MEN..... Framförallt är det just den underbara perfektionisten av fysiken i spelet där bilar och motorcyklar verkligen uppträdde som the real deal med en rejäl tyngd i fordonen. Att sladda runt med en muscle car o bara försöka teijma all dess HORSEPOWER är en ren fröjd. Detta spel rankar jag som det absoluta perfektion inom spelbranschen som ännu inte har toppats då R* fördummade fysiken i uppföljaren GTA 5 från 2013 där kidsen skulle ha lättare att ta sig an spelet på ett annat vis. As trist approach, iM0...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Körde 1:an lite grand och 4:an några timmar. Igår började jag på gta china town wars till DS, och det verkar kul så här långt

12
Skriv svar