Spela Call of Duty: Warzone 2.0

Robot
Spela Call of Duty: Warzone 2.0
Inaktiv

Mycket taggad på detta! Ska bli kul med mer WZ och inte minst få prova på DMZ-läget.

Medlem

Sen saknas bara Discord till Ps5...

Medlem
Skrivet av Sippil:

Sen saknas bara Discord till Ps5...

Tror det kommer tidigt 2023

Medlem

Hoppas morgondagens matiga uppdatering fixar CTDs, annars kommer DMZ och WZ2 bli katastrof.

Känner dock att om de suttit på en fix hade de släppt det som en hotfix vid det här laget


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser fram emot att testa detta och hoppas på en bättre upplevelse än vad Warzone gav mig. Ska också bli härligt med HC (Tier 1) som släpps iom W2.0.

Medlem

Fortfarande inget om hardcoremode.. de skrev på twitter att det skulle släppas när season 1 skulle köras igång. Nu, inte ett ord om det

My bad. Tier 1 heter det nu tydligen

Medlem

Är det inte jetpacks så hittar man på något annat som slide canelling. Hoppas vi inte får se mer av sånt skit nu wz2

Medlem

Tycker Loadouts är det tråkigaste som finns med Warzone, Blackout var så mycket roligare att man faktiskt var tvungen att springa runt på kartan för att hitta de bästa vapen på kartan.

Nu är det bara folk med sina "Broken" loadouts som springer runt med samma utrustning överallt.

Avstängd

Någon som har länken till Sveriges WarZone Discord?

Jag lämnade den för flera månader sedan när jag kände att spelet hade dött (vilket syndes främst på antalet spelare i Discord-servern) och så var jag inte så förtjust i den nya kartan.

Men jävlar vad gött & skoj WarZone 1.0 var när det först kom!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon som har länken till Sveriges WarZone Discord?

Jag lämnade den för flera månader sedan när jag kände att spelet hade dött (vilket syndes främst på antalet spelare i Discord-servern) och så var jag inte så förtjust i den nya kartan.

Men jävlar vad gött & skoj WarZone 1.0 var när det först kom!

Samma här, eller måste kolla om jag fortfarande är med i den..?
Caldara var en hädelse, körde bara Fortunes Keep och Rebirth Island.
Kommer bli tokig på att spela med Gulag igen, var ett roligt inslag när det kom. Men nu gillar jag det inte alls, då gillar jag rebirth mycket mer.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Tycker Loadouts är det tråkigaste som finns med Warzone, Blackout var så mycket roligare att man faktiskt var tvungen att springa runt på kartan för att hitta de bästa vapen på kartan.

Nu är det bara folk med sina "Broken" loadouts som springer runt med samma utrustning överallt.

Så länge det känns rättvist så funkar det tycker jag, men i Warzone känns det som att de som spelat länge eller de som betalar för sina olika loadouts har ett stort övertag gentemot nybörjarna. Tycker annars det inte är fel på loadoutboxar. Angående att hitta sina vapen i Blakout så tyckte jag det var kul att behöva vara strategisk och anpassa sina vapen med olika saker som man hittade på kartan istället för att bara plocka upp närmaste vapen med en "bra färg" som man gör i Warzone (det känns lite Fortnite över det senare). Men om man använde Blackouts lootsystem i Warzone skulle det finnas så sjukt mycket vapen och tillbehör tror jag, så det skulle kanske vara svårt att lära sig alla kombinationer. Kanske är det därför de förenklade lootsystemet

Medlem

Är WZ F2P?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör
Skrivet av Hymer:

Är WZ F2P?

Ja.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

TY då blir det att ladda ner. 👍


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Började spela WZ för det var bland de enda BR spelen som dels hade x-play och stöd för M/T på Playstation. Har aldrig gillat Fortnite så fick bli detta. Fick mina grabbar att spela oxå vilket gjorde det hela fantastiskt roligt i stunder när METAN inte var helt åt pipsvängen. Då 2042 inte har samma stöd så blev det ingen hitt för mig alls vilket jag tyckte var helt skruvat. Har inte spelat MW2 jättemycket (pga tidsbrist) men gillar det då det är en hel del långsammare gameplay än tidigare COD spel. Mer Battlefield måste jag säga. Det nya som visats gällande WZ 2,0 ser fantastiskt ut. Ny karta Caldera är inte i närheten lika bra som Verdansk vilket gjorde att spelet tappade fart. Visst Rebirth och Fortunes Keep är roliga kartor men för små i mitt tycke och inte alls så taktiska som de större kartorna. Ett annat spel helt enkelt.
Mer strategiskt då man inte kan glida runt kartan som en amfetamin speedad säl.
Loadoutsen är helt ändrad och full loadout ges 1 gång fritt och kan fås via Blacksites som bevakas av AI. Man kan enbart köpa sitt primära vapen och inte Pearks om jag har förstått det rätt. Begränsat antal saker man kan köpa.
Att Zonen kan splittas till fler zoner under spelet kan bidraga till en mer intensiv mellanakt då man måste rotera och ta strategiska beslut känns bra och kan motverka att folk slår upp tält och campar.
Prox Chat skall bli kul som attan så man måste tänka sig för
Ny Gulag 2 mot 2 och man kan teama mot en AI för att alla skall komma ut e en kul grej

Ikväll har jag förvarnat min bättre hälft att jag kommer spela

Ses i Al Mazra grabbar


signatur

Fd PC spelare som nästan enbart lirar Playstation idag

Medlem

Ska testa det, undrar om det är det pay-to-win?

Medlem

Alla servers är live nu, varit uppe i 2h ca verkar det som enligt twitter

Inaktiv

Kul att det är en 50 gb patch idag trotts att jag förladdat igår... Tur jag kom att tänka på det lite innan det var speldags men lär inte vara färdigt på en stund

Medlem

Finns det inget sätt att spela Battle Royale som solo? Har liksom inga vänner, haha

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kul att det är en 50 gb patch idag trotts att jag förladdat igår... Tur jag kom att tänka på det lite innan det var speldags men lär inte vara färdigt på en stund

Det är 21 GB stort och jag hade ingen patch på 50GB, vad har du lyckats hitta för något?

Skrivet av Chicobello:

Finns det inget sätt att spela Battle Royale som solo? Har liksom inga vänner, haha

Du trycker på play?

Medlem

Ser ut som Battlenet är lite överbelastat, nedladdningen är riktigt slö just nu. Pendlar mellan 700KBs-1.4MBs. :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Ser ut som Battlenet är lite överbelastat, nedladdningen är riktigt slö just nu. Pendlar mellan 700KBs-1.4MBs. :')

Samma här och har mer eller mindre fastnat med 30 gb kvar så får bli MW 2019 ikväll

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ser ut som Battlenet är lite överbelastat, nedladdningen är riktigt slö just nu. Pendlar mellan 700KBs-1.4MBs. :')

Lyx! Min har pendlat mellan 100-500kb.

Skrivet av Rydell1986:

Tycker Loadouts är det tråkigaste som finns med Warzone, Blackout var så mycket roligare att man faktiskt var tvungen att springa runt på kartan för att hitta de bästa vapen på kartan.

Nu är det bara folk med sina "Broken" loadouts som springer runt med samma utrustning överallt.

Det är det här jag aldrig riktigt fattade med WZ, och som delvis fick mig att avinstallera skiten.

Alla sprang ju ganska snabbt runt med sina egna skräddarsydda loadouts? Fan är poängen med BR då, kan jag lika gärna spela vanliga multiplayer.

Medlem
Skrivet av noreason:

Det är 21 GB stort och jag hade ingen patch på 50GB, vad har du lyckats hitta för något?

Du trycker på play?

Well, hamnade med nån jävla främling. Verkar inte vara så enkelt som du säger.

Medlem

Önskar att Warzone var stand alone.. Försöker komma in i MW2 för att köra lite Coop med en polare nu men går inte att ansluta... Hela världen skall väl köra Warzone. :'(


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

DMZ var ju riktigt kul. Hann testa en innan läggdags nu. Vår Exfil blev riktigt nervkittlande. Körde lastbil genom mängder av AI som pepprade oss från alla håll och kanter.
Polaren hittade en drönare han slängde upp och hela min skärm blev täckt av fiendemarkeringar.

Medlem

Jag är genuint överraskad hur bra optimerat det är jämfört med Warzone 1. Inga problem att hållas över 140 FPS i 1440p trots att det mesta är maxat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hur är dmz jämnfört med liknade spel som Tarkov och hunt? Dmz läget är nog det som lockar mig mest

12
Skriv svar