Playstation VR2 kan kosta 7 390 kronor i Sverige

Robot
Playstation VR2 kan kosta 7 390 kronor i Sverige

Preliminära prislappar hos flera butiker.

#playstation-5, #playstation-vr2, #psvr2, #sony


Medlem

Som hittat! Fast jag kommer vänta ändå för jag har andra utlägg på gång.

Medlem

Det blev en beställning. Är så otroligt taggad på detta! Holy guacamole!

Medlem

Kommer garanterat inte kosta så mycket när det släpps i sverige... jag gissar på runt 5k kanske... Tror Sony vill nå ut till så många som möjligt med sitt headset och även om det är mycket bättre än föregångaren tror jag det är svårt för dom att ta lika mycket som en hel PS5:a


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Kommer garanterat inte kosta så mycket när det släpps i sverige... jag gissar på runt 5k kanske... Tror Sony vill nå ut till så många som möjligt med sitt headset och även om det är mycket bättre än föregångaren tror jag det är svårt för dom att ta lika mycket som en hel PS5:a

Priset är redan satt till 600€ i Europa, så jo den lär landa runt 7000kr i Sverige.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Priset är redan satt till 600€ i Europa, så jo den lär landa runt 7000kr i Sverige.

Då får du väl köpa den för euro då, 600 euro = 5700:-


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Då får du väl köpa den för euro då, 600 euro = 5700:-

Betalar du moms på 25% blir det 7 125kr. Sen är det säkert kemikalieskatt på vr headset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Då får du väl köpa den för euro då, 600 euro = 5700:-

1 Euro ligger väl en bra bit över 10 Sek nu?
Får det till närmare 6500 Sek

Medlem

Beställde bundlingen med Horizon - Call of the mountain.
Galet taggad på PSVR2.

Medlem
Skrivet av robbis:

Då får du väl köpa den för euro då, 600 euro = 5700:-

Öh? Dagens kurs: 600 Euro equals 6 487,52 Swedish Krona

Medlem
Skrivet av maq777:

Öh? Dagens kurs: 600 Euro equals 6 487,52 Swedish Krona

öh sorry jag räknade åt andra hållet


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Någonstans man kan förhandsboka utan att behöva ligga ute med hela summan?
Känns spontant rätt så onödigt att ligga ute med pengarna i onödan.

EDIT: Äsh, tog det på faktura. Vem behöver bra kreditvärdighet i detta läget oavsett.

Medlem
Skrivet av robbis:

öh sorry jag räknade åt andra hållet

Ööh, lugnt. T.o.m. med gråimport blir det dyrt. Just nu är det jobbigt att vara gamer i Sverige...

Medlem

@robbis Som andra nämnt redan ligger Euron strax över 10 nu vilket betyder runt 6400kr i runda slängar. Sen har du moms och andra skatter/avgifter på det.

Man man kan ju alltid drömma att det blir så billigt som möjligt iallafall

Medlem

Det är ju i teorin möjligt att komma undan några kronor billigare genom att beställa någonstans från utlandet. Men det är också i teorin mer än möjligt att åka på tullavgifter, moms och kemikalieskatt (120kr per kilo).

Medlem

Bokad, sjukt taggad!

Hoppas att dem inte tar slut :/

Blir nog en väldigt bra launch, typ 50 spel är bekräftade.
RE8, Walking dead, No mans sky, Moss 1-2 ligger högt. Hoppas på Alyx och sedan så finns det rätt många PSVR spel som jag hoppas på portar ifrån.

Medlem

Jag är sugen men också inte. Har ju vant mig vid smidigheten med Quest 2, friheten man har med Sidequest samt möjligheter med PC. PSVR 2 kommer ju bli så jävla najs men jag avvaktar nog till de utannonserar nåt spel som jag inte kan leva utan.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

@robbis Som andra nämnt redan ligger Euron strax över 10 nu vilket betyder runt 6400kr i runda slängar. Sen har du moms och andra skatter/avgifter på det.

Man man kan ju alltid drömma att det blir så billigt som möjligt iallafall

Skatten är redan med i priset när du beställer från ett annat EU-land. Frakt tillkommer dock.

Medlem

Bokad inkl laddstationen!!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Någonstans man kan förhandsboka utan att behöva ligga ute med hela summan?
Känns spontant rätt så onödigt att ligga ute med pengarna i onödan.

EDIT: Äsh, tog det på faktura. Vem behöver bra kreditvärdighet i detta läget oavsett.

Man kan välja betala i butik hos Webhallen

Medlem

Var faktiskt inte så farligt som jag trodde.

Medlem

Beställde med Horizon 10 min ifrån släpp, satt o uppdaterade sidan. Tagga som fan nu.

Medlem

Köpte PSVR till min PS4 Pro, tror jag gav runt 3000 nytt

Ska bli intressant och se hur nya generationen presterar

Medlem

Beställde också med Horizon bundle
Men måste verkligen säga att det är Premiumpris och inget "Mainstream pris". Men Sony verkar vilja gå mot att vara "ett dyrt märke"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Beställde också med Horizon bundle
Men måste verkligen säga att det är Premiumpris och inget "Mainstream pris". Men Sony verkar vilja gå mot att vara "ett dyrt märke"

Min Quest 2 känns rätt "meh" kvalitetsmässigt.
Betalar gärna mer för en bättre upplevelse 🙂

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Någonstans man kan förhandsboka utan att behöva ligga ute med hela summan?
Känns spontant rätt så onödigt att ligga ute med pengarna i onödan.

EDIT: Äsh, tog det på faktura. Vem behöver bra kreditvärdighet i detta läget oavsett.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-vr2-ho... MM har 10 månader ränte/avgifts-fritt just nu

Medlem
Skrivet av xverminator:

Köpte PSVR till min PS4 Pro, tror jag gav runt 3000 nytt

Ska bli intressant och se hur nya generationen presterar

Hur långt efter släp var det? Och var det med kontroller och kamera? Jag gav 4 790:- vid lansering. Och då ingick varken kamera eller kontroller.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Min Quest 2 känns rätt "meh" kvalitetsmässigt.
Betalar gärna mer för en bättre upplevelse 🙂

Ja Quest 2 är ju minst en 1000kr extra för att göra det till ett fullgott VR-headset.
Att köra den mot PC gör dock känslan lite mindre "meh" men jag förstår vad du menar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anarfox:

Hur långt efter släp var det? Och var det med kontroller och kamera? Jag gav 4 790:- vid lansering. Och då ingick varken kamera eller kontroller.

Bra poäng. Jag köpte 2st Move för runt 1000kr vid release 2010 (från någon utländsk sida.. 6 månaders leveranstid på den ena....) men här hemma hade de väl kostat 1500kr + kamera för ~500kr?
Priset på PSVR 2 är ju inte orimligt om man jämför. Fan också nu blev jag lite mer sugen. Bara kontrollerna verkar ju riktigt feta.

Minns att jag fick hem mitt PSVR 3-4 dagar innan release. Det kändes riktigt stort haha

Medlem

Alldeles för dyr!

Skriv svar