Death Stranding har nått tio miljoner spelare

Robot
Death Stranding har nått tio miljoner spelare
Medlem

Positivt att fler har bra smak, och vill spela nåt nytt, istället för remakes

Medlem

Har inte spelat det. Det verkar så mysigt att vandra genom vildmark!

Synd bara att Kojima gillar att göra sin konst så bisarr och urflippad, vilket jag är helt allergisk mot.


signatur

Memento Mori

Medlem

Man tröttnade rätt snabbt på denna walking simulator men det är kul att han vågar dra ut svängarna med såna här spel även det inte riktigt föll mig i smaken.

Medlem

Mycket bra och unikt spel. Ser fram emot en uppföljare.

Skrivet av SWEBarb:

Man tröttnade rätt snabbt på denna walking simulator men det är kul att han vågar dra ut svängarna med såna här spel även det inte riktigt föll mig i smaken.

Vill inte kalla det för walking simulator men det simulerade verkligen vandra i ödemark på ett unikt sätt.

Spelet var segstartad plus att man inte fattade mycket vad fan som händer och vad allt handlar om så förståeligt att många tröttnade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helt klart sämsta spel jag testat sedan Werewolf på 8bits Nintendo, hade inte vidrört det om det inte hade vart för att Kojima gjort spelet. Antar man tänjde lite på filtreringen när man köpte spelet då Kojima för mig lever lite på sitt goda omdöme sedan Metal Gear serien som jag uppskattat.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Helt klart sämsta spel jag testat sedan Werewolf på 8bits Nintendo, hade inte vidrört det om det inte hade vart för att Kojima gjort spelet. Antar man tänjde lite på filtreringen när man köpte spelet då Kojima för mig lever lite på sitt goda omdöme sedan Metal Gear serien som jag uppskattat.

Finns nog ingen mer överhypad person än Kojima

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Finns nog ingen mer överhypad person än Kojima

Exakt. Hade det här spelet släppts utan Kojima-hypen kan jag lova att det varit ett typiskt 2-3/5 betyg och och få hade brytt sig.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ett mästerverk, 10/10.

Var länge sen ett spel kändes så värdigt. Såna här spel görs fan annars inte längre.

Årets spel 2019. Ingen hade ens kommit på att göra nåt liknande.
Kojima är unik.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Exakt. Hade det här spelet släppts utan Kojima-hypen kan jag lova att det varit ett typiskt 2-3/5 betyg och och få hade brytt sig.

Så du menar att dom flesta som gillar spelet inte hade gillat det medans dom som inte gillar spelet "har mer rätt"?
Eller hur tänker du egentligen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helt klart ett intressant spel men jag hade lite svårt att läsa all text. Jag hade önskat att man kunde förstora typsnittet för att göra menyer och sånt tydligare.

Medlem

DS är för mig personligen ett av de bästa spelen de senaste åren. Fastnade helt för det när pandemin var igång som värst och lade över 100 timmar. Det var ju nästan kusligt aktuellt och det fanns mycket med det som tilltalade mig där och då och hjälpte mig att ta mig igenom en svår period i livet.
Ett spel som verkligen inte är för alla och det vore intressant att se hur många av de 10 miljonerna som faktiskt spelat klart det. En imponerande siffra är det i varje fall.

Medlem

Har typ precis börjat spela det. Gillade inte alls det de första timmarna men tänkte att jag måste pusha på då spelet fått så bra recensioner. Nu efter 5 staden jag kopplat till UCA så börjar det bli spännande! Dynamiken och det här med att bära runt på en massa grejor känns unikt.

Medlem

Fick Collection Edition den 8.e och min son föddes den 9.de. Så det var inte mycket till spel det första året. Men nu när han växt till sig lite så har jag hunnit köra klart det. I mitt tycke så är det en Unik resa man gör. Allt är inte bara pang pang och följa ett o samma spår. Välj din egna väg. 10/10


signatur

Protect ya neck

Medlem

Bra det, mer bensin till att göra en 2:a.

Medlem

Vem bryr sig om bilar, motorcyklar & linbanor? Eller att kunna bygga vägar, broar & ramper. Det är en långsam walking simulator!

Jag gillar RDR2 där man kan rida på en häst.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Har typ precis börjat spela det. Gillade inte alls det de första timmarna men tänkte att jag måste pusha på då spelet fått så bra recensioner. Nu efter 5 staden jag kopplat till UCA så börjar det bli spännande! Dynamiken och det här med att bära runt på en massa grejor känns unikt.

Vad tycker du om story och karaktärer? Är det mycket som känns crazy och overkligt?


signatur

Memento Mori

phi
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Har typ precis börjat spela det. Gillade inte alls det de första timmarna men tänkte att jag måste pusha på då spelet fått så bra recensioner. Nu efter 5 staden jag kopplat till UCA så börjar det bli spännande! Dynamiken och det här med att bära runt på en massa grejor känns unikt.

Keep on keeping on! 👍

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad tycker du om story och karaktärer? Är det mycket som känns crazy och overkligt?

Overkligt i allra högsta grad. Känns väl rätt crazy också. Men tycker att kraktärerna och storyn känns unik och då jag inte sett några spoilers alls så vet jag knappt vad spelet går ut på. Det har hjälpt mycket eftersom allt (uppdragen, striderna, alla signs, etc.) känns bara helt knäppt. Man måste spela vidare för att förstå mera.

Medlem

Första Kojima-spelet för mig och visste typ inte vem han var innan detta. Seg start men utvecklades till en 10/10 för mig, närmare 100h innan jag la ner handkontrollen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det här spelet borde inte vara så roligt som det faktiskt är. Ett av dom spel som överraskat mig mest och det är utan tvekan ett mästerverk.

Medlem

Rekommenderar verkligen att ge detta en ärlig chans och inte ha för bråttom.
Första gången jag startade spelet var på release och jag hade nämligen för bråttom. Gav upp efter typ tre timmar.
Tror jag hade en förutfattad mening om att det skulle vara ett annat sorts spel.

Tidigare i år gav jag det en ny chans och lät mig bara dras med. Verkligen en av de bättre spelupplevelser jag någonsin haft.

Medlem
Skrivet av 0skar:

Rekommenderar verkligen att ge detta en ärlig chans och inte ha för bråttom.
Första gången jag startade spelet var på release och jag hade nämligen för bråttom. Gav upp efter typ tre timmar.
Tror jag hade en förutfattad mening om att det skulle vara ett annat sorts spel.

Tidigare i år gav jag det en ny chans och lät mig bara dras med. Verkligen en av de bättre spelupplevelser jag någonsin haft.

Ungefär likadant för mig. Jag började på min ps4 pro men la ner jag också efter några timmar, hade inte riktigt rätt sinnesstämning för att fortsätta heller. Sen började ryktena ta fart om en ps5-version och det blev inte förrän den kom ut som jag gav det en ärlig chans. Helt magisk upplevelse! Lätt 10/10.

Skrivet av plasmapudding:

Helt klart ett intressant spel men jag hade lite svårt att läsa all text. Jag hade önskat att man kunde förstora typsnittet för att göra menyer och sånt tydligare.

Har för mig att många klagade på det i början men kom väl en uppdatering sen? Annars funkar ju zoomfunktionen ypperligt på Playstation om man nu spelar på en sån.

Medlem

Inte konstigt Konami är desperata nu och återupplivar Silent Hill som en sista utväg.
Och att flera vill köpa Kojima och styra honom.
Haha, lycka till

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Har för mig att många klagade på det i början men kom väl en uppdatering sen? Annars funkar ju zoomfunktionen ypperligt på Playstation om man nu spelar på en sån.

Det vore jättebra om det har kommit en uppdatering! Tänkte oavsett skaffa spelet igen till Pc nu när den är uppgraderad ^^

Medlem

Instämmer med flera av kommentarerna ovan. 10/10. MÄSTERVERK !!!

Medlem
Skrivet av plasmapudding:

Det vore jättebra om det har kommit en uppdatering! Tänkte oavsett skaffa spelet igen till Pc nu när den är uppgraderad ^^

Det gör du ju helt rätt i👍👍.

Medlem

Lite trist att det markeras 10 milj 'spelare' (inte köpare) först nu - lär ju ha rätt mycket att göra med att det finns på gratistjänsterna.

Jag tyckte Death Stranding var toppen - jag tror (vet) att det inte sålde så bra som dom hoppats på.
Att dom släpper konkreta siffror först när det blivit gratis för massor med människor att ladda ner talar väl för sig själv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Att dom släpper konkreta siffror först när det blivit gratis för massor med människor att ladda ner talar väl för sig själv.

Det passerade fem miljoner sålda ex redan innan det kom PS5- och Director's Cut-versioner vilket är väldigt bra siffror för en ny IP som bara finns på ett konsolformat.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det passerade fem miljoner sålda ex redan innan det kom PS5- och Director's Cut-versioner vilket är väldigt bra siffror för en ny IP som bara finns på ett konsolformat.

Absolut.

Fortf under förväntan/förhoppning.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar