Call of Duty: Modern Warfare II

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Känns ju som att ni borde sätta betyg på singleplayer och multiplayer delen var för sig. Vissa köper endast CoD för den ena eller andra. 🤔

Vi har valt att köra ett betyg eftersom det säljs som ett spel. Vilket gäller alla spel med både sp och mp, även om CoD är väldigt uppdelat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det syftar på att det är massproduktion, inte skräp. (Men du har en poäng, i alla fall för mig som inte heller gillar den burgaren.)

Okej
Och ja, Call of Duty om något är ju massproduktion i ett nötskal


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skribent
Skrivet av Dave Lister:

Okej
Och ja, Call of Duty om något är ju massproduktion i ett nötskal

haha, ja om du hatar Big Mac så kan man ju kanske ta det lite som att spelet är värdelöst. Men det var mer åt massproduktionshållet, plus att Soap heter MacTavish.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kampanjen var underhållande men inte lika bra som i MW19. Känslan är där i karaktärerna och gameplayet men något jag uppskattade i förra titeln var att det fanns en tydligare förankring till verkligheten. Bombningar av Piccadilly, terrorceller i Clean House, Ambassaduppdraget osv. Trots att det var Call of Duty så fanns det en mer allvarlig underton som i sin helhet visade på en mer autentisk upplevelse. I MW2 så upplevde i alla fall jag att man tog ett steg tillbaka här till förmån för en mer Hollywood-inspirerad kampanj. Absolut inget fel i det men jag gillade den nya inriktningen – kändes nytt och annorlunda.

Medlem

855kr för ett cod spel känns inte bra.

Medlem

Mexican special forces är mina nya favoriter! Äntligen fick vi se bad ass mexikaner som var jämlika med sina norra grannar.

Skribent
Skrivet av Monstertarzan:

Kampanjen var underhållande men inte lika bra som i MW19. Känslan är där i karaktärerna och gameplayet men något jag uppskattade i förra titeln var att det fanns en tydligare förankring till verkligheten. Bombningar av Piccadilly, terrorceller i Clean House, Ambassaduppdraget osv. Trots att det var Call of Duty så fanns det en mer allvarlig underton som i sin helhet visade på en mer autentisk upplevelse. I MW2 så upplevde i alla fall jag att man tog ett steg tillbaka här till förmån för en mer Hollywood-inspirerad kampanj. Absolut inget fel i det men jag gillade den nya inriktningen – kändes nytt och annorlunda.

Håller med, det är lite upp och ned här. Ena stunden känns det så där seriöst och krypande som i MW2019, men sen helt plötsligt hänger man upp och ned i ett rep från en helikopter över en motorväg och skjuter 1000 terrorister på lastbilar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

70 Euro, alltså 823 spänn för ett spel med 5-6 timmars playtid (multiplayer borträknat) känns alldeles för högt prissatt.
Ska jag betala den summan så får det bli ett spel som jag lägger avsevärt mycket tid på, jag tror att de kommer behöva sänka priset.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker de borde dela upp spelet så man kan köpa kampanjen och multi försig. Typ 200 kr för SP och 300 kr för MP kanske? (sen lite rabatt om man köper båda). Får bilden av att multiplayerspelarna skiter i kampanjen och kampanjspelarna har väldigt lite intresse för multiplayer.

ja håller med, hade definitivt kunnat tänka mig att välja sp lr mp, inte bara pröjsa skitmkt för allt


signatur

//monster

Medlem

Ingen som pratar om hur mycket spelet crashar i MP? Har haft 2-3 crashar nu under 1,5h och många verkar ha samma problem oavsett hårdvara.

https://www.reddit.com/r/ModernWarfareII/comments/yg7wue/the_...

Skribent
Skrivet av Solid_Snake13:

Ingen som pratar om hur mycket spelet crashar i MP? Har haft 2-3 crashar nu under 1,5h och många verkar ha samma problem oavsett hårdvara.

https://www.reddit.com/r/ModernWarfareII/comments/yg7wue/the_...

Jag har börjat spela MP idag (Xbox), men har inte stött på några crashar. Däremot så blir jag utloggad ibland och det tar evigheter att komma in igen.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Solid_Snake13:

Ingen som pratar om hur mycket spelet crashar i MP? Har haft 2-3 crashar nu under 1,5h och många verkar ha samma problem oavsett hårdvara.

https://www.reddit.com/r/ModernWarfareII/comments/yg7wue/the_...

Provat ställa ner video memory ett snäpp eller två?

Medlem

Spelar multiplayer sen igår kanske 6 timmar sammanlagt, haft kul tills jag blev shadow bannad helt utan anledning... nu måste man vänta 14 dagar tills dom unbannar mig... Känner mig så jävla besviken.... 800 kr på ett spel för att inte få spela..


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Ingen som pratar om hur mycket spelet crashar i MP? Har haft 2-3 crashar nu under 1,5h och många verkar ha samma problem oavsett hårdvara.

https://www.reddit.com/r/ModernWarfareII/comments/yg7wue/the_...

Har du senaste Nvidia drivrutinen? I så fall backa till 522.25 (om du nu har det). Många klagar på nya drivrutinen. (Jag var en av dom) Men fixade det med 522.25 istället. Sen får man crash om man är mer än 3 i lobby med kompisar


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Provat ställa ner video memory ett snäpp eller två?

Skrivet av Redmike:

Har du senaste Nvidia drivrutinen? I så fall backa till 522.25 (om du nu har det). Många klagar på nya drivrutinen. (Jag var en av dom) Men fixade det med 522.25 istället. Sen får man crash om man är mer än 3 i lobby med kompisar

Ska kika på detta, tack till er båda!

Inaktiv

Pinsamt hur dom kan släppa ett spel i detta skick. Det är ju en beta mer eller mindre? Det saknas massor med funktioner som utlovades till release.

Sen inte för att tala om hur dom totalförstört spelet igenom att ändra perks systemet, UAVs är så överjävligt nu att det är hopplöst. Antingen får man spendera hela matchen med att försöka skjuta ner dom med en launcher. Eller så försöker man röra sig och så vet andra laget precis vart man är, om inte så hör dom det om inte annat när fotstegen hörs över halva kartan.

Det hade potential detta spelet, själva gameplay:et är bra, vapnen känns bra och kartorna är för det mesta bra. Men allt annat är katastrof. Otroligt idiotiskt UI sist men inte minst.

Nackdelarna vinner över fördelarna med detta spel. Ni som funderat på att köpa det, gör det inte. Modern Warfare 2019 är överlägset detta. Ingen tvekan.

Medlem

Som nya eller gamla big mac? Viktigt att veta

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Pinsamt hur dom kan släppa ett spel i detta skick. Det är ju en beta mer eller mindre? Det saknas massor med funktioner som utlovades till release.

Sen inte för att tala om hur dom totalförstört spelet igenom att ändra perks systemet, UAVs är så överjävligt nu att det är hopplöst. Antingen får man spendera hela matchen med att försöka skjuta ner dom med en launcher. Eller så försöker man röra sig och så vet andra laget precis vart man är, om inte så hör dom det om inte annat när fotstegen hörs över halva kartan.

Det hade potential detta spelet, själva gameplay:et är bra, vapnen känns bra och kartorna är för det mesta bra. Men allt annat är katastrof. Otroligt idiotiskt UI sist men inte minst.

Nackdelarna vinner över fördelarna med detta spel. Ni som funderat på att köpa det, gör det inte. Modern Warfare 2019 är överlägset detta. Ingen tvekan.

Känns lite som Overwatch 2 över spelet.
Bra gameplay men mindre innehåll.

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Ska kika på detta, tack till er båda!

Gutt! Hör gärna av dig här i chatten med feedback om det faktiskt hjälpte. Det ska hjälpa, men sen kan saker o ting vara individuella självklart.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Som nya eller gamla big mac? Viktigt att veta

haha, jag såg att de just ändrat receptet! Så denna är baserad på gamla XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Vill också förtydliga att det är en svag 3:a.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som ett sömnpiller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Jag antar att det ska stå "kompott" och inte "komplott". Hahaha

Skribent
Skrivet av ChrizHawk:

Jag antar att det ska stå "kompott" och inte "komplott". Hahaha

haha, ja det ska vara "kompott" XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Verkar vara den typ av spel man skulle hitta i en övergiven reabox från ÖB för 40 kr som ingen vill köpa.

Och ja, cod har väl inte varit något att hänga i granen sedan början av 2000?

Köper hellre detta paket för under 30 kr
https://www.gog.com/game/medal_of_honor_allied_assault_war_ch...

Är säkert kul att köra igenom en gång, ”stänga av hjärnan”-underhållning men inte till fullpris. Hoppas affären med activision går igenom så kanske alla cod hamnar på game pass


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Verkar vara den typ av spel man skulle hitta i en övergiven reabox från ÖB för 40 kr som ingen vill köpa.

Och ja, cod har väl inte varit något att hänga i granen sedan början av 2000?

Köper hellre detta paket för under 30 kr
https://www.gog.com/game/medal_of_honor_allied_assault_war_ch...

Är säkert kul att köra igenom en gång, ”stänga av hjärnan”-underhållning men inte till fullpris. Hoppas affären med activision går igenom så kanske alla cod hamnar på game pass

Medal of honor, fina spelminnen där!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar vara den typ av spel man skulle hitta i en övergiven reabox från ÖB för 40 kr som ingen vill köpa.

Och ja, cod har väl inte varit något att hänga i granen sedan början av 2000?

Köper hellre detta paket för under 30 kr
https://www.gog.com/game/medal_of_honor_allied_assault_war_ch...

Är säkert kul att köra igenom en gång, ”stänga av hjärnan”-underhållning men inte till fullpris. Hoppas affären med activision går igenom så kanske alla cod hamnar på game pass

MoHaa mitt favorit spel, köpte faktiskt på origin häromdagen!


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

Tyvärr har första dagarna varit riktigt ostabila. I en grupp på 3-5pers, går det nästan inte en match utan att någon kraschar.
Mitt spel gör det ofta direkt när jag får en inbjudan, alternativt när man precis hittat match
Gillar att tempot är lägre än i MW 2019, men denna jävla kraschfest är en besvikelse.

Skribent
Skrivet av Molnet2013:

Tyvärr har första dagarna varit riktigt ostabila. I en grupp på 3-5pers, går det nästan inte en match utan att någon kraschar.
Mitt spel gör det ofta direkt när jag får en inbjudan, alternativt när man precis hittat match
Gillar att tempot är lägre än i MW 2019, men denna jävla kraschfest är en besvikelse.

Kör du på PC eller konsol?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det här med buggar och kraschar något som endast händer på PC? Kör på PS5 och har inte haft några problem ännu.

Skriv svar