Vilket av dessa RTX 3070?

Medlem
Vilket av dessa RTX 3070?

Nu då mitt nuvarande asus gtx 1070 är på sista versen så är jag inne på ett RTX 3070, står mellan dessa 2 modeller (länkar nedan)
de kortens priser är ca budgeten

ASUS GEFORCE RTX 3070 TUF OC

MSI GEFORCE RTX 3070 GAMING Z TRIO 8Gb
MSI GeForce RTX 3070 GAMING Z TRIO 8GB LHR

Medlem

Spelar ingen roll. Du kommer inte märka någon skillnad. Ta det du tycker är snyggast och erbjuder bästa garanti. Båda är tysta.

Medlem
Skrivet av Bensinspade:

Nu då mitt nuvarande asus gtx 1070 är på sista versen så är jag inne på ett RTX 3070, står mellan dessa 2 modeller (länkar nedan)
de kortens priser är ca budgeten

ASUS GEFORCE RTX 3070 TUF OC

MSI GEFORCE RTX 3070 GAMING Z TRIO 8Gb
MSI GeForce RTX 3070 GAMING Z TRIO 8GB LHR

Köp ett begagnat 3080 istället för mindre pengar. Ex mitt.

Medlem

Eller så slår du till på detta som är 14% snabbare
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/g...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Eller så slår du till på detta som är 14% snabbare
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/g...

Amd har väl inget motsvarande för Nvidias dlss?

Hur är AMDs mjukvara?

Även att AMDs kort har "sämre färg" jämfört Nvidia? Är de bara en hoax?

Gnällkuk
Skrivet av Bensinspade:

Amd har väl inget motsvarande för Nvidias dlss?

Hur är AMDs mjukvara?

Även att AMDs kort har "sämre färg" jämfört Nvidia? Är de bara en hoax?

Ja, det låter som någon som inte vad man talar om. Du kan möjligtvis ladda ner en profil och applicera den för färgåtergivning där någon tillverkare kanske har en som är bättre än den andres dito eller default men det kommer handla om din egen monitors egenskaper och är du inte cineast eller jobbar med foto så hade du nog knappst märkt av det, då hade du ändå kalibrerat din monitor.

Jo, AMD har en egen variant som heter FidelityFX men är inte lika vass som Nvidias propertiära lösning, DLSS. Däremot kan du kanvända AMDs dito med Nvidia-kort då det är öppen källkod och inte låst till hårdvaran.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, AMD har en egen variant som heter FidelityFX men är inte lika vass som Nvidias propertiära lösning, DLSS. Däremot kan du kanvända AMDs dito med Nvidia-kort då det är öppen källkod och inte låst till hårdvaran.

Tillägg till detta - AMDs relativt nylanserade FSR 2.0 tar definitivt upp kampen med DLSS 2.0, finns flera jämförelsevideor om saken.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Köp ett begagnat 3080 istället för mindre pengar. Ex mitt.

Håller med ovan talare, håll utkik på Tradera så kommer du att hitta bättre kort för samma pris.

1
Skriv svar