Avstängd
Xbox Keystone

https://feber.se/spel/xbox-chef-visar-upp-vad-som-kan-vara-st...

Någon som ska köpa Keystone när den släpps?

Själv är jag riktigt sugen spela på min TV.

Medlem

Troligen skitbillig, så jag kommer nog köpa och testa den. Kommer det bli min primära spelmaskin? Nope Nope Nope. Minsta lilla latency gör mig åksjuk om jag spelar fps.

Geeks Gaming

Mja, kanskeantagligen men det beror ju såklart på priset.
Ligger den på 500-900 och fungerar bra så blir det nog att testa.
Annars kommer jag försöka fortsätta hoppas på att man löser mjukvaran till chromecast/androidlådor etc

Medlem
Skrivet av maq777:

Troligen skitbillig, så jag kommer nog köpa och testa den. Kommer det bli min primära spelmaskin? Nope Nope Nope. Minsta lilla latency gör mig åksjuk om jag spelar fps.

https://acegif.com/wp-content/uploads/gifs/nope-18.gif

Varför i Gabes namn spelar du FPS på en konsol och TV då, haha! Like really dude... xD


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skägg.
10 Chambers

Jag tror att de kommer att kränga den främst tillsammans med ett årsabonnemang Game Pass Ultimate. Finns ingen större mening att sälja den löst.


signatur
Medlem

Beror lite på vilka typer av funktioner den har. Kan man streama gamla 360 spel ( som är bakåt-kompatibla) så blir det med största sannolikhet ett köp, får avvakta och se lite.

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Varför i Gabes namn spelar du FPS på en konsol och TV då, haha! Like really dude... xD

Gratis fylla!?!?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Beror lite på vilka typer av funktioner den har. Kan man streama gamla 360 spel ( som är bakåt-kompatibla) så blir det med största sannolikhet ett köp, får avvakta och se lite.

Du kommer väl kunna streama exakt samma innehåll som du redan kan streama till telefonen. Finns på https://www.xbox.com/sv-SE/play

Jag tror också den kommer bundlas med prenumerationen, men vi som redan har några år kvar på den kanske också ska kunna köpa löst. Den borde kosta typ max 499 för att det ska gå att sälja dock tror jag. Om de inte nästan rakt av skänker bort dem, deras business är ju ändå att få in folk på Game pass.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror att de kommer att kränga den främst tillsammans med ett årsabonnemang Game Pass Ultimate. Finns ingen större mening att sälja den löst.

Kommer ju säljas löst med Xbox handkontroll så kan gå till Eligaten m.fl och köpa den för 1000kr. Vore bra om dom hade någon deal att dom bjöd typ 3mån gratis Game Pass Ultimate ingår.

Är redan så billigt endå ju. Det jag hoppas på är att Microsoft löser så spelen blir billigare att köpa till Keystone när vi kan köpa mot att köpa till Xbox konsolen.

Avstängd

Lär ju bli med en xbox dosa till så priset landar på 1000kr

Sedan om det ingår 1år på någon lär det ju plussa på det så vi får 1år och 4mån t.ex

För mig går det spela Forza Farcry m.m champain. Kör 1440P med AI Upscaling som Samsung appen. Dessutom kommer den köra codec snabbare mot appen som finns idag så kommer fungera mycket bra. För mig är Xcloud prio 1 då jag valt att inte köpa Xbox konsol.

ZF
Medlem

Gör de en Stadia så kommer till och med jag fundera på en för att spela Flights imulator.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jontebula:

Kommer ju säljas löst med Xbox handkontroll så kan gå till Eligaten m.fl och köpa den för 1000kr. Vore bra om dom hade någon deal att dom bjöd typ 3mån gratis Game Pass Ultimate ingår.

Är redan så billigt endå ju. Det jag hoppas på är att Microsoft löser så spelen blir billigare att köpa till Keystone när vi kan köpa mot att köpa till Xbox konsolen.

Om jag får killgissa är de inte intresserade av att sälja Keystone löst, utan att du samtidigt löser en Xbox Gamepass-prenumeration. Det är tjänsten de vill pusha. Du kommer såklart kunna göra det om du verkligen vill men det kommer nog inte vara fokus.


signatur
Avstängd

Tror mer på att den säljs löst eftersom Microsoft då skulle få höja Xbox Game Pass Ultimate för mycket för att täcka kostnaden och vi istället får max 3mån gratis Xbox Pass Ultimate om vi köper en Keystone med Xbox handkontroll

Avstängd

De kommer dom göra. Är bara att det tar längre tid för Microsoft så om 2-4år kanske det är som Stadia. Microsoft har ju som mål att i framtiden lansera 4K vilket Google Stadia aldrig haft utan någon uppskalning i sämre upplösning mot 4K.

ZF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om jag får killgissa är de inte intresserade av att sälja Keystone löst, utan att du samtidigt löser en Xbox Gamepass-prenumeration. Det är tjänsten de vill pusha. Du kommer såklart kunna göra det om du verkligen vill men det kommer nog inte vara fokus.

Så är det garanterat. Men den kommer nästan lika garanterat säljas separat för att verka billig.

"Från 999kr!" låter ju ganska mycket bättre än "Lägsta totalkostnad 9999."

Det är så XB S funkar. Elgiganten kör ju rätt hårt med det, dom måste få nån provision av MS.

ZF
Medlem
Skrivet av jontebula:

De kommer dom göra. Är bara att det tar längre tid för Microsoft så om 2-4år kanske det är som Stadia. Microsoft har ju som mål att i framtiden lansera 4K vilket Google Stadia aldrig haft utan någon uppskalning i sämre upplösning mot 4K.

Njae. Finns liksom inte på kartana tt det skulle bli "riktig" 4K på allting "bara för att".

Särskilt inte nu när uppskalning börjat bli standardrutiner på det mesta, även av det bästa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ZF:

Så är det garanterat. Men den kommer nästan lika garanterat säljas separat för att verka billig.

"Från 999kr!" låter ju ganska mycket bättre än "Lägsta totalkostnad 9999."

Det är så XB S funkar. Elgiganten kör ju rätt hårt med det, dom måste få nån provision av MS.

Elgiganten är deras officiella partner i Norden för just upplägget "få" konsol när du tecknar Game Pass i två år. Samma system som telecomföretagen.


signatur
ZF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Elgiganten är deras officiella partner i Norden för just upplägget "få" konsol när du tecknar Game Pass i två år. Samma system som telecomföretagen.

Aha, trodde det fanns överallt bara att EG hade nått extra incitament, men verkar inte så.

Avstängd

Nu har dom lagt Keystone på Pause. Men inväntar Samsung Gaming Hub till min 2021 Samsung smart TV så inga problem då man där kan spela i 1080P och 60fps utan större problem. Så om 4-5år lär dom ta upp Keystone igen då 4K är redo för Microsoft och Xbox Cloud.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det är så XB S funkar. Elgiganten kör ju rätt hårt med det, dom måste få nån provision av MS.

Det är inte så XB S funkar. Det är däremot så GamePass all access funkar. Men man får den ju inte gratis, kostnaden läggs på månadsavgiften (oavsett om man väljer en series s eller series x), så det blir ju dyrare per månad än att bara köpa gamepass. Har för mig att totalkostnaden blir samma som att köpa konsol löst och sen gamepass två år.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nu har dom lagt Keystone på Pause. Men inväntar Samsung Gaming Hub till min 2021 Samsung smart TV så inga problem då man där kan spela i 1080P och 60fps utan större problem. Så om 4-5år lär dom ta upp Keystone igen då 4K är redo för Microsoft och Xbox Cloud.

Misstänker att det blir till nästa generation som en del av utbudet från start. Då kanske de har X, S och C där C är Cloudstreaming enbart. Alternativt att S blir nedknuffad till Streaming-låda.

Edit: Och vet du att du kommer få gaming hub till din 2021a? På deras sida skriver de "The Samsung Gaming Hub is supported on 2022 Samsung Smart TVs."

Avstängd

https://twitter.com/SamsungGaming/status/1556419525196845058?...

Står så på Samsung Gaming på Twitter så kommer till QN90A som är från 2021 och är den TV som jag har.

👍🏻❤️

1
Skriv svar