Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Man får INTE tillbaka pengar på Cyberpunk 2077. Så där försvann 629.-

I mitt fall hade jag deal att få handkontroll i paketet vilket kanske är orsaken men jag såg fram emot pengarna tillbaka. Jag kommer ju faktiskt behöva köpa spelet igen snart för egna pengar.

Vad menar du att man inte får pengarna tillbaka? Dom skriver att man får tillbaka pengar på det mesta, inte prenumerationsavgift dock.

"Google erbjuder återbetalning till Stadia-användare för köp av Stadia-produkter (Stadia handkontroll, Stadia Founder's Edition, Stadia Premiere Edition eller Spela och titta med Google TV-paketet) som gjorts i Google Store och köp av spel och extra innehåll som gjorts i Stadia Store."

Köpte du inte Cyberpunk via Stadia Store?

Medlem
Skrivet av piddau:

Vad menar du att man inte får pengarna tillbaka?
Köpte du inte Cyberpunk via Stadia Store?

Jag köpte det via stadia store / stadia.com och JAG får inte pengarna tillbaka.

Medlem

Kan man använda stadia kontrollen som en vanlig kontroll på pc?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Najkan:

Man får INTE tillbaka pengar på Cyberpunk 2077. Så där försvann 629.-

I mitt fall hade jag deal att få handkontroll i paketet vilket kanske är orsaken men jag såg fram emot pengarna tillbaka. Jag kommer ju faktiskt behöva köpa spelet igen snart för egna pengar.

Varför skulle du inte få tillbaka pengar för det? Vart har du läst det?


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan man använda stadia kontrollen som en vanlig kontroll på pc?

jag har inte fått det att fungera! Men det skall fungera säger vissa. Måste köra USB kabel och i Steam ska den hittas, funkar dock inte på pc xbox o xcloud


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför skulle du inte få tillbaka pengar för det? Vart har du läst det?

Jag ska givetvis ge det ett försök via jobbig support, men refund-knappen finns ej där och enligt google så... "If the Request Refund button is not present, then the item that you purchased is not eligible for a refund."

På ett köp där jag betalade 629 och har för mig jag fick en chromecast, kontroll plus spelet. (eller så var det kontroll + spel, på kvittot står bara spel för 629.-)

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag ska givetvis ge det ett försök via jobbig support, men refund-knappen finns ej där och enligt google så... "If the Request Refund button is not present, then the item that you purchased is not eligible for a refund."

På ett köp där jag betalade 629 och har för mig jag fick en chromecast, kontroll plus spelet. (eller så var det kontroll + spel, på kvittot står bara spel för 629.-)

Fick mail idag och där stod de,

Citat:

Vi räknar med att kunna utfärda automatiska återbetalningar för de flesta transaktionerna i form av saldo till den betalningsmetod som användes vid köpet. För köp som vi inte kan utfärda automatiska återbetalningar för skickar vi ett e-postmeddelande till dig om hur du gör för att få din återbetalning.

Så jag tror man bara behöver vänta å se.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Så jag tror man bara behöver vänta å se.

Kanske! Jag avvaktar en månad sen kommer jag tillbaka och gnäller igen, eller inte!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Kanske! Jag avvaktar en månad sen kommer jag tillbaka och gnäller igen, eller inte!

Den refund du har försökt göra är den vanliga refund, dvs du får max spela vad är det.. 4 timmar?

Så den har inget att göra med den återbetalning dom ska göra senare.

Medlem

Låter rimligt, tackar.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag ska givetvis ge det ett försök via jobbig support, men refund-knappen finns ej där och enligt google så... "If the Request Refund button is not present, then the item that you purchased is not eligible for a refund."

På ett köp där jag betalade 629 och har för mig jag fick en chromecast, kontroll plus spelet. (eller så var det kontroll + spel, på kvittot står bara spel för 629.-)

Men vart är du inne och försöker refunda? Alla köp kommer betalas ut automatiskt! Du behöver inte själv göra någonting. Dom har mailat ut information IDAG faktiskt om hur det kommer gå tillväga. Alla spel, kontroller, köp i spel kommer betalas ut senast 18 januari. Enda du inte får tillbaka är pro-sub pengarna.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Google har börjat betala ut nu. Men det kan ta ända till 18 januari innan man får sina pengar, så man ska nog inte hålla andan än. Igår stod det att de räknade med 10-15 dagar att få det klart men det ser ut att vara borttaget nu.

https://support.google.com/stadia/answer/12790109

ZF
Medlem

Det stod i ett utskick att återbetalnimg görs till samma kort som man köpte med. Har man bytt eller betalt på annat vis så krävs det en ansökan. Vilket de tydlgen kommer skicka information om senare.

Skrivet av robbis:

jag har inte fått det att fungera! Men det skall fungera säger vissa. Måste köra USB kabel och i Steam ska den hittas, funkar dock inte på pc xbox o xcloud

Den uppfattas åtminstone av mitt system (Ubuntu) som en vad det verkar hyfsat generisk kontroll.

Heter bara "Google LLC Stadia controller rev A"

Alla knappar fungerar, inkl själva Stadia-loggan, även utan Steams inblandning.

Medlem

Har mitt stadia konto kopplat till mitt klarnakort och då tar det 5-7 extra dagar för Klarna att betala ut till bankkontot som är kopplat till klarnakortet...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg att Google betalade tillbaka till mitt kort igår, trevligt

Medlem

Jag har fått 1 återbetalning av typ 8. Så det rullar på iaf 😄

Medlem

Jag fick mail under natten om att återbetalningarna är på väg tillbaka.
Jag tycker det är tråkigt att Stadia stänger ned, men Google/Alphabet sköter detta med återbetalningar på ett snyggt sätt.

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Jag fick mail under natten om att återbetalningarna är på väg tillbaka.
Jag tycker det är tråkigt att Stadia stänger ned, men Google/Alphabet sköter detta med återbetalningar på ett snyggt sätt.

Håller med, har kört mycket med Stadia. Har bara haft positiv upplevelse. Har haft en på grabbens rum med istället för en konsoll, tycker det var en smidig lösning.

Medlem

Har ni fått mejl/besked om återbatalning av hårdvara? Jag har fått två mejl om återbetalning av olika spel, men inget mejl om mitt köp av en founders edition (1399 kr via google store).

Medlem

Hårdvara ska komma i sista batchen om jag förstått allt rätt

Medlem

Fått alla återbetalningar... En liten nätt summa på 9k...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Fått alla återbetalningar... En liten nätt summa på 9k...

Återbetalades hela founders/premiere edition? Dvs inklusive Chromecasten, eller räknar de bort värdet på den?

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Återbetalades hela founders/premiere edition? Dvs inklusive Chromecasten, eller räknar de bort värdet på den?

Tror inte att jag fick tillbaka min founders, men annan hårdvara relaterad till Stadia har jag fått tillbaka för.

Medlem
Skrivet av piddau:

Tror inte att jag fick tillbaka min founders, men annan hårdvara relaterad till Stadia har jag fått tillbaka för.

Kontrollen skulle ju återbetalas, och den är en del av både founders och premiere. Men en Chromecast Ultra följde ju också med, därav frågan. Beroende på hur man resonerar så är den ju antingen nödvändig för Stadia (alla kanske inte har en kompatibel dator, mobiltelefon eller platta, plus att stödet utökades ett par månader/år in i livscykeln), men samtidigt kan ju Chromecasten användas till så mycket annat, även efter att Stadia stängts ner.

Jag antar att vi får se. Men om robbis nu redan har fått allt återbetalat så vore det intressant att veta i förväg.

ZF
Medlem

Har fått tillbaka för alla spel nu. Inget ännu för hårdvara utanför paket vid spelköp. Det uttrycktes dock ganska tydligt i de första utskicken att även hårdvaran kommer återbetalas.

Men man får, ganska självförklarande, tycker jag, "bara" återbetalning för det man faktiskt betalt. Det är alltså det som står på kvittot som returneras.

Fast skulle man få ersättning både för butiksvärde på erbjudande och förlorad tid så hade det ju blivit ett rätt bra inflöde i kassan från alla möjliga håll vid det här laget..

Medlem

Jag fick mail att de satt in pengarna på ett kort som jag inte har kvar och som inte är kopplat till något konto. Vet någon vad man skall göra??


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag fick mail att de satt in pengarna på ett kort som jag inte har kvar och som inte är kopplat till något konto. Vet någon vad man skall göra??

Vill inte vilseleda nu, men jag fick mail om alla återbetalningar som SKA göras (dvs inte de som har gjorts), av dessa har 1st återbetalats än så länge och jag har inte fått något mer mail efteråt att det blivit utfört.

Är inte kortet aktivt längre, och i synnerhet om det inte är kopplat till något konto längre så borde (!) återbetalningen misslyckas, och i så fall skulle Google återkoppla med att de behöver mer info/ny info för att kunna genomföra återbetalningen.

Har du kollat om det står något på https://pay.google.com ? Där kan man åtminstone se alla sina köp och jag inbillar mig att det är dit man blir hänvisad för att uppdatera sin betalningsmetod när det blir dags.

Medlem
Skrivet av Swe_Downhill:

Vill inte vilseleda nu, men jag fick mail om alla återbetalningar som SKA göras (dvs inte de som har gjorts), av dessa har 1st återbetalats än så länge och jag har inte fått något mer mail efteråt att det blivit utfört.

Är inte kortet aktivt längre, och i synnerhet om det inte är kopplat till något konto längre så borde (!) återbetalningen misslyckas, och i så fall skulle Google återkoppla med att de behöver mer info/ny info för att kunna genomföra återbetalningen.

Har du kollat om det står något på https://pay.google.com ? Där kan man åtminstone se alla sina köp och jag inbillar mig att det är dit man blir hänvisad för att uppdatera sin betalningsmetod när det blir dags.

Tackar! Ska se ifall jag hittar något där.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fick mail om återbetalningar igår och idag dök de upp på kontot.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag fick mail att de satt in pengarna på ett kort som jag inte har kvar och som inte är kopplat till något konto. Vet någon vad man skall göra??

Jag hade samma problem, konstigt nog dök dom in på kontot iaf.

Skriv svar