Suikoden 1 och 2 blir HD-remastrade

Robot
Suikoden 1 och 2 blir HD-remastrade
Medlem

Lätt värt för folk som inte har spelat igenom dem och gillar den här typen av spel. Enda jag inte riktigt gillade med ettan var att det låste dig alldeles för ofta med vilka karaktärer du hade i ditt party. 2:an har också en bra replayability, av de absolut mest smärtsamma anledningarna dvs. Men det är kul att försöka hitta alla stjärnor och fylla din bas med alla 108 (eller nästan 108 då vissa inte går att ha i slutet).

Medlem

Ettan är bra och tvåan är ett mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas på ny översättning

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HURRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


signatur

New life, New hope

Medlem

Ser fram emot det, men lite orolig över att det såg ut som att frameraten tankade rätt hårt när de knallade runt på kartan i S1 där. Förhoppningsvis bara videotrubbel eller ooptimiserat.

Medlem

Take my cash, all of em !!! Fan va trevligt


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Fakk Yea! Dags att samla alla 108 igen!....för säkert 6e gången!!! Bästa nyheten sedan Final Fantasy VII Remake

Tor
Medlem

Fantastiskt, Suikoden var mitt första jrpg och jag spelar om det med jämna mellanrum. Tvåan är ett bättre spel rent objektivt men jag har ändå en speciell plats i hjärtat för det första.

Skrivet av Esri:

Enda jag inte riktigt gillade med ettan var att det låste dig alldeles för ofta med vilka karaktärer du hade i ditt party.

De tråkigaste med ettan är väll att man måste ha med två karaktärer i slutet förutom huvudkaraktären och båda har S i range vilket tar ner valen ganska mycket. Jag kan hålla med om att halva partyt är låst lite för ofta, finns dock många kul karaktärer att experimentera med.

Medlem
Skrivet av Tor:

Fantastiskt, Suikoden var mitt första jrpg och jag spelar om det med jämna mellanrum. Tvåan är ett bättre spel rent objektivt men jag har ändå en speciell plats i hjärtat för det första.

De tråkigaste med ettan är väll att man måste ha med två karaktärer i slutet förutom huvudkaraktären och båda har S i range vilket tar ner valen ganska mycket. Jag kan hålla med om att halva partyt är låst lite för ofta, finns dock många kul karaktärer att experimentera med.

Ja, eftersom att du är låst som du vill ha combo attacker på sista fighten så är du väldigt låst med vem du kan i partyt, hade det inte varit så hade det varit mycket bättre. Eftersom att du måste ha med

Flik och Viktor så blir Alen och Grenseal

nästan krav, vilket är lite tråkigt, men det gör egentligen ingenting för de är ändå starka nog att ha med sig.

Du behöver dem inte, men deras attacker är så pass starka att man vill. Men det är själva charmen med spelet att kunna bygga partyt på olika sätt och få olika perks.

Skribent

Nice!

Tagit mig igenom ettan fem gånger och tvåan tre gånger. Aldrig spelat Suikoden 3 eller mer dock, så de får gärna fortsätta göra remasters så man kan spela vidare med sparfilerna och få det där lilla extra man får när man samlar alla 108.

Medlem

Nice.
Spelade både ettan och tvåan en gång var back in the day.
Körde om ettan för typ 3-4 år sen på PS3... och det har åldrats rejält. Kändes som någon byggt ett eget spel i RPG maker emellanåt.

Så ett nytt lager färg. Lite quality of life improvments. Ska nog bli finfint.

Avstängd
Medlem

Det här är så otroligt goda nyheter. Suikoden 1 var mitt första japanska rollspel (eftersom jag inte hade någon Multi X Super Nintendo och därmed aldrig kunde spela rollspelen till SNES) och Suikoden 2 är tillsammans med Final Fantasy VII och IX mitt absoluta favoritspel någonsin. Det är evigheter sedan jag spelade spelen senast, närmare 20 år sedan säkert, så det här ska bli så underbart. Dessutom kommer det att göras förbättringar som autosave, snyggare grafik, bättre ljud och möjlighet att snabba upp striderna och även en auto battle-möjlighet.

Medlem

Väldigt trevliga nyheter, jag hoppas dom fortsätter med 3-5.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Dessutom kommer det att göras förbättringar som autosave, snyggare grafik, bättre ljud och möjlighet att snabba upp striderna och även en auto battle-möjlighet.

Just auto battle fanns väl dock redan i originalspelen?

Medlem

Äger redan originalen på skivor till PSX och digitalt på Vita men vad fan, det är väl klart man köper dessa återigen. Kan aldrig få nog av Suikoden. Köpte en amerikansk PS2 när det begav sig bara för att jag skulle kunna spela Suikoden III (fortfarande den senste delen i kronologin förresten). Har såklart fyran, femman, Tactics och Tierkreis också.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Just auto battle fanns väl dock redan i originalspelen?

Var det så? Det var det kanske, jag minns inte. Men IGN lyfte fram det som en nyhet.

Medlem

Trevligheter! Kommer lätt skaffa till Switch! Hoppas bara de släpper båda fysiskt och inget trams med att första är på kassett och andra är nedladdningsbart bara. Men de kan väl inte vara stora nog för platsproblem å andra sidan?

Tor
Medlem
Skrivet av Esri:

Ja, eftersom att du är låst som du vill ha combo attacker på sista fighten så är du väldigt låst med vem du kan i partyt, hade det inte varit så hade det varit mycket bättre. Eftersom att du måste ha med

Flik och Viktor så blir Alen och Grenseal

nästan krav, vilket är lite tråkigt, men det gör egentligen ingenting för de är ändå starka nog att ha med sig.

Du behöver dem inte, men deras attacker är så pass starka att man vill. Men det är själva charmen med spelet att kunna bygga partyt på olika sätt och få olika perks.

Körde den varianten första gången också. Blir löjligare om man tar Ronnie bell och Valeria med deras runes, skadan blir mer än Alen, Grenseal och Fliks unite. Fyll i sista platsen med en kompetent magiker för magikombos, byt runa på Flik sen är det typ så söndrigt det går. Annars gillar jag Varkas och Sydonias unite som gör fet skada.

Medlem

Ser ifram emot suikoden 1o2 . Hoppas 3-5 kommer med. En annat spel jag ser ifram emot är Tales of symphonia remastered . Har inte sett nån nyhet om det. Ska komma nästa år 🙂

Medlem

Säger bara

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Älskar dom spelen

Medlem

Blir perfekt som mys-spel på steam decken

Suikoden 1 och 2 är några av mina favoritspel när det gäller JRPG, dock var det vääldigt länge sen jag spelade. Har aldrig spelat sen man ägde PSX


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tjoho, skitkul! Mitt första försök med Suikoden 2 var med en Japan import. .heeelt omöjligt ,nåt år senare blev det en Usa import istället. Hahaha som jag och polaren försökte med japan-importen, jösses;-))

1
Skriv svar