I dag släpps Battlefield 2042:s andra säsong – spana in nya kartan

Medlem

Köpte spelet för 3 veckor sedan igen efter att ha refundat vid release och efter att ha nött betan. Har hur kul som helst nu. Kommer från tidigare warzone nötande och liknande spel. Vissa grejer är fortfarande störande och dice har alldeles för stor förkärlek till fordon vilket är grovt störande då det ofta blir alldeles för mycket.ex breakthrough 64 spelare så möter man som försvarare på iblan 4 tanks och 2-3 helikoptrar vilket förstår upplevelsen helt som infanterist. Och speciellt den dumma idén med stealth helin som kan gå stealth > flares på repeat. Tror den är nerfad i denna säsong nu dock. Men annars förutom dessa detaljer så har jag riktigt kul i spelet. Kan varmt rekommendera köpa det via deals.gg eller allkeyshop för billigt pris. Över 450 skulle jag inte säga är värt än så länge.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Thane:

Sundances kön specificeras precis på samma sätt som Boris. Det står aldrig att hen är transexuell utan de har bara valt att använda ”they” på hemsidan. På Boris står det ”he”.

På hemsidan, ja. Men jag tror flera här refererar till de intervjuer och andra sociala medier där dem var noga med att understrycka Sundance köns-identitet, något som de aldrig gjort tidigare för någon annans bakgrund.

Känslan då, var väl snarare ett PR-trick än att försöka vara mer inkluderande. Sen hur detta har speglats hos tittare är nog väldigt individuellt som man märker av i tråden.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En genuin fråga, varför är det jobbigt att en soldat är transexuell?

Någonstans känns det som att hade karaktärerna haft en backstory och det sas något om att en man hade en fru hemma som tar hand om barnen (eller tvärtom) så hade du aldrig skrivit en sådan här sarkastisk kommentar på samma sätt om när det nu handlar om en soldat som är trans.

På samma sätt som att folk säger att de blir påtvingade "gay agendan" för att två män kysser varandra i en film kontra att en man och en kvinna skulle göra det. Väldigt lustigt tycker jag att man stör sig på en sådan liten detalj.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Min poäng var att jag inte tror många av er hade skrivit och reagerat om bakgrundshistorien var annorlunda.

Då det är karaktärer man spelar som denna gången (och inte random soldater) så har de skrivit lite om dem för de som tycker om sådant. Tycker man om att få lite bakgrundsinfo om karaktärer man spelar så finns det att läsa för de som vill.

En del av er skriver att det känns "påklistrat", men jag kan nog med nästan all säkerhet säga att det där hade inte ens varit en tanke om det bara stod något som anses vara "vanligt", typ "Maria Falck gillar att spela shack med sin man Henrik". I en sådan situation skulle ni inte tänkt "ah det känns påklistrat med backstory", utan ni hade läst det och gått vidare - eller inte läst alls.

Därav tycker jag det skiner igenom vad folk är för typ av personer när de börjar säga att "Enligt mig är det jobbiga är inte ATT den är trans, det är att det läggs fokus på det i ett krigsspel där det inte har någon som helst relevans.". Det är bara en liten utfylld text som inte är viktig, men som du gör viktig på grund av något du.. Ser ut att störa dig på.

Får rysningar när jag läser dina kommentarer. Ska FZ, en sida jag besökt dagligen dom senaste 20 åren, också politiseras och bli en trång konsensuskorridor där endast dom "rätta" åsikterna får finnas? Ditt sätt att argumentera och vantolka är skrämmande med tanke på att du är en auktoritet här på FZ.

Snälla, kan inte vi gamers få ha någonting kvar där man inte måste välja sida eller tänka rätt för att få yttra sig?

Nästa gång du blir provocerad av någon som inte delar din "rätta" syn gällande så pass komplexa saker som HBTQ-frågor så tycker jag du ska skriva under ett annat namn. Du företräder FZ när du använder din moderator-profil och om FZ anser att jag måste tänka och tycka på ett visst sätt för att inte utmålas som trångsynt, sexistisk eller anti-trans så börjar nog min långa relation till FZ närma sig sitt slut.

Jag vill läsa om spel, inte behöva ta ställning politiskt. Då kan jag lika gärna läsa om spel på Aftonbladet eller SVT.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Abominable:

Får rysningar när jag läser dina kommentarer. Ska FZ, en sida jag besökt dagligen dom senaste 20 åren, också politiseras och bli en trång konsensuskorridor där endast dom "rätta" åsikterna får finnas? Ditt sätt att argumentera och vantolka är skrämmande med tanke på att du är en auktoritet här på FZ.

Snälla, kan inte vi gamers få ha någonting kvar där man inte måste välja sida eller tänka rätt för att få yttra sig?

Nästa gång du blir provocerad av någon som inte delar din "rätta" syn gällande så pass komplexa saker som HBTQ-frågor så tycker jag du ska skriva under ett annat namn. Du företräder FZ när du använder din moderator-profil och om FZ anser att jag måste tänka och tycka på ett visst sätt för att inte utmålas som trångsynt, sexistisk eller anti-trans så börjar nog min långa relation till FZ närma sig sitt slut.

Jag vill läsa om spel, inte behöva ta ställning politiskt. Då kan jag lika gärna läsa om spel på Aftonbladet eller SVT.

Inte någonstans i mitt inlägg menar jag att min syn på det hela är "den rätta", utan jag pratar brett och generellt. Inte heller skriver jag att du måste tycka på ett visst sätt, eller att man blir målad som någon typ av person. Det var en genuin fråga, och hur det ser ut från mitt perspektiv. Sätt gärna inte ord i min mun är du snäll.

Det har blivit mer politiskt laddat på senaste med allt som händer i världen och det tar sig även hit - på gott och ont. Och någon måste försöka ifrågasätta och säga ifrån då och då.

Calle, Jocke och även Tomas har genom åren gjort samma sak, med skillnad att vi gör det på lite olika sätt - men inget jag gör är nytt eller sticker utanför ramarna för vad som skulle tyckas vara okej. Vi snackar inbördes om sajten och all dess innehåll dagligen och är på samma noter om vad som är okej och inte.

Sajten är till för spel och vi snackar i huvudsak spel. Skriver folk om politik kan det hända att visa av oss svarar och säger ifrån. På senaste har det tyvärr funnits mycket folk här på sajten som delat med sig av sina transfobiska- och rastistiska åsikter som skiner igenom något ordentligt, men på sätt och viss tackar jag dem bara för det. Gör det lättare att hitta dessa personer och svinga ban-hammaren.

---

Med allt det sagt, återgå till att snacka om Battlefield 2042 och dess nya säsong.

Då folk inte känner för att fortsätta snacka om nyheten så låser jag tråden istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar