Netflix Resident Evil-serie läggs ned efter en säsong

Robot
Netflix Resident Evil-serie läggs ned efter en säsong

Inga döda återupplivas för en andra säsong.

#Resident-evil, #netflix


Medlem

Hade jag velat sen en ny säsong?
Erhhmm... Nej.

Medlem

Nej. Jag hade inte velat ha en säsong till. Men frågan är snarare hur Netflix kunde släppa fram det här manuset. De hade nog tjänat mer på att omvandla serien till ett skatteavdrag än att sända den. Som Discovery gjort med vissa HBO filmer/Serier efter köpet.

Medlem

Låt oss hoppas att den styggelse som är Rings of Power är går samma öde till mötes.

Medlem

Jag vet inte om vi lyckades ta oss igenom första avsnittet. Minns inget av det så kan inte varit så fängslande...

CFW
Medlem

Hade jag velat se ...ett helt avsnitt? Nej, 4, nästan 5 minuter fick räcka av det. Synd på en så talangfull skådespelare som Lance Reddick men inte hans fel att producenter/manusförfattare/regisörer/själlösa-storbolag till absolut största del inte förstår sig på [valfritt populärkulturellt fenomen, gärna med historia som de inte bryr sig om eller ens gillar, Star Wars, Resident Evil, LOTR, WoT, etc].

Antar att de inte vill ha mina pengar menmen, jag ska inte truga dem...

Medlem

Jag förstår inte.
Med scener som dessa, borde det har blivit förnyat!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

"Åh nej."


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

phi
Medlem

Vilken skräll.

Medlem
Skrivet av stege99:

Låt oss hoppas att den styggelse som är Rings of Power är går samma öde till mötes.

Jag är heller inte särskilt optimistisk, men kan vi inte i alla fall vänta tills serien har börjat innan vi dömer den ut och önskar den nedlagd? Åtminstone så vi inte tappar all trovärdighet 😆

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag förstår inte.
Med scener som dessa, borde det har blivit förnyat!
https://www.youtube.com/watch?v=_lJokGf-obY&ab_channel=Unutul...

Wat, är det där verkligen från serien? Vad tänkte de... 🤦‍♂️


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

Finns de ens några Netflix serier som har fler än typ 1-2 säsonger? Därför jag aldrig kollar en serie som netflix tagit fram.

Medlem
Skrivet av stege99:

Låt oss hoppas att den styggelse som är Rings of Power är går samma öde till mötes.

"One by one".

Go woke, go broke.

Innan Resident Evil så fick Batgirl smaka på go broke-hammaren också med 900 miljoner rakt ned i soptunnan 😂

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Finns de ens några Netflix serier som har fler än typ 1-2 säsonger?

Jodå. De är inte så vanliga, men de finns.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av MacNille:

Jag förstår inte.
Med scener som dessa, borde det har blivit förnyat!
https://www.youtube.com/watch?v=_lJokGf-obY&ab_channel=Unutul...

Det där var den bästa scenen i serien XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Ejziponken:

Finns de ens några Netflix serier som har fler än typ 1-2 säsonger? Därför jag aldrig kollar en serie som netflix tagit fram.

Castlevania, Arcane och Witcher tickar ju på och verkar inte stanna av. Så de har ändå rätt bra trackrecord vad gällande serier baserade på spel (även om Witcher mer är baserat på böckerna).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Castlevania, Arcane och Witcher tickar ju på och verkar inte stanna av. Så de har ändå rätt bra trackrecord vad gällande serier baserade på spel (även om Witcher mer är baserat på böckerna).

Tycker att Witcher inte följer böckerna så mycket. De har gjort stora detours här och där.
Blev så trött att jag slutade kolla vid episode 8 i säsong två.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tycker att Witcher inte följer böckerna så mycket. De har gjort stora detours här och där.
Blev så trött att jag slutade kolla vid episode 8 i säsong två.

Precis. Har precis läst klart bokserien och känner väl att utöver att karaktärerna delar namn, så har tv-serien och böckerna nästan ingenting gemensamt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skribent
Skrivet av MacNille:

Tycker att Witcher inte följer böckerna så mycket. De har gjort stora detours här och där.
Blev så trött att jag slutade kolla vid episode 8 i säsong två.

Jo det jag menar är att serien ändå mer följer böckerna än spelen. Är väl egentligen bara Geralt som ser ut som i spelen? Men point is, serien är populär och har inte lagts ned.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming
Skrivet av Ejziponken:

Finns de ens några Netflix serier som har fler än typ 1-2 säsonger? Därför jag aldrig kollar en serie som netflix tagit fram.

3 säsonger eller mer:

Umbrella company
Stranger things
Witcher
The crown
Virgin river(??)
Sex Education
Never Have I Ever
Family Reunion
Big Mouth
Disenchantment
Paradise PD
Love death robots

Plus en massa obskyra anime/barn/utländska serier som jag inte vet något om

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inga döda återupplivas för en andra säsong.

#Resident-evil, #netflix


Kan inte säga att det för mig är ett problem. Orkade inte se två avsnitt av serien, allt kändes så väldigt fel


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tycker att Witcher inte följer böckerna så mycket. De har gjort stora detours här och där.
Blev så trött att jag slutade kolla vid episode 8 i säsong två.

Det är bara 8 avsnitt av säsong två så du såg alla avsnitt och slutade kolla sen eller såg du alla avsnitt utom sista? 😂

Medlem
Skrivet av NordhNet:

3 säsonger eller mer:

Umbrella company
Stranger things
Witcher
The crown
Virgin river(??)
Sex Education
Never Have I Ever
Family Reunion
Big Mouth
Disenchantment
Paradise PD
Love death robots

Plus en massa obskyra anime/barn/utländska serier som jag inte vet något om

https://www.insider.com/shows-netflix-canceled-after-one-seas...

Geeks Gaming

Okej?
Du frågade om det fanns några serier som in lagts ner efter 1-2 säsonger, jag svarade

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Okej?
Du frågade om det fanns några serier som in lagts ner efter 1-2 säsonger, jag svarade

Jaha trodde de framgick att jag frågade lite med glimten i ögat då jag vet att Netflix lagt ner en massa serier efter bara 1-3 säsonger. Det är ju lite allmänt känt att dom är typ värst på just det. Sarkasm och ironi framgår inte alltid som man tror

Men för att klargöra då, jag vet såklart att Netflix har serier som pågått i mer än två säsonger.

Geeks Gaming
Skrivet av Ejziponken:

Jaha trodde de framgick att jag frågade lite med glimten i ögat då jag vet att Netflix lagt ner en massa serier efter bara 1-3 säsonger. Det är ju lite allmänt känt att dom är typ värst på just det.

Men för att klargöra då, jag vet såklart att Netflix har serier som pågått i mer än två säsonger.

Aha, då var det jag som inte läste ordentligt
Men ja, de är nog världsledande i felsatsningar

Medlem

Synd, jag gillade den.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag förstår inte.
Med scener som dessa, borde det har blivit förnyat!
https://www.youtube.com/watch?v=_lJokGf-obY&ab_channel=Unutul...

Jag har inte sett serien. Tack för att jag slipper fundera på om jag ska.

Skriv svar