Xtream esportarena byter namn till Länsförsäkringar E-Sport Arena

Robot
Xtream esportarena byter namn till Länsförsäkringar E-Sport Arena

Länsförsäkringar blir sponsor till esportarena i Göteborg.

#esport, #lansforsakringar


Medlem

Haha fy fan vilket vedervärdigt namn på en arena.

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Haha fy fan vilket vedervärdigt namn på en arena.

Skulle nog säga att alla arenor med sponsornamn har hemska namn. Mer eller mindre i alla fall...


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Falcon alkoholfri arena: Finally, a worthy opponent!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul att dom har en sponsor, men efter att ha kollat på bilden i nyheten med arenans nya namn så känns det hela som ett sent aprilskämt. Jag lovar att nån som faktiskt vill köpa en bilförsäkring kommer att gå in i fel byggnad nån dag.

Medlem

Ja fy fan! Värsta exemplet jag känner till är Crypto.com Arena i Los Angeles. Alla sponsornamn låter förjävliga, men när man använder en URL-adress som namn på en arena så har det gått väldigt långt. Vad kommer härnäst, OLW Ostbågsstadion?


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Bättre namn än Xtreme arena iallafall haha.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle nog säga att alla arenor med sponsornamn har hemska namn. Mer eller mindre i alla fall...

Håller med men tycker att friends arean är ett ganska bra namn. Låter bra plus att det är anti mobbning.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Håller med men tycker att friends arean är ett ganska bra namn. Låter bra plus att det är anti mobbning.

Så sant så!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av DAoG:

Bättre namn än Xtreme arena iallafall haha.

Tycker de skulle döpt den till "Xtreme Länsförsäkringar"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det finns ingen fingertoppskänsla när det gäller namn på arenor nu för tiden.
Men jag gissar att det är sponsorerna som är så kåta på att sitt "namn arena" så det är därför det blir så dåligt.
Detta har förpestat sportvärlden länge nu.
Ta tex Globen. Det har alltid hetat Globen oavsett "sponsor". Men sen ville väll Ericsson att det skulle ha det "perfekta" namnet Ericsson globe när man kastade in några kulor.
Nu heter det Atcjo arena eller nått sånt, vette fan vad som "sponsrar" nu. energidryck?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DAoG:

Bättre namn än Xtreme arena iallafall haha.

Exakt, det är absolut ingenting som är extremt med s.k. e-sport.

Medlem
Skrivet av skurk:

Exakt, det är absolut ingenting som är extremt med s.k. e-sport.

Om det är din uppfattning kan du inte ha sett mkt

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Om det är din uppfattning kan du inte ha sett mkt

https://youtu.be/4cNCa8PylLA

Bra gjort, men fortfarande inget som är extremt med det. Han sitter och drar i en spak. Förvisso drar han rätt bra, men extremt, njaaaaae.

Medlem

Jag menar.. Camp Nou som är en av världens största och mest kända arenor i hela värden heter "Spotify Camp Nou" från och med nästa månad.

Medlem
Skrivet av skurk:

Bra gjort, men fortfarande inget som är extremt med det. Han sitter och drar i en spak. Förvisso drar han rätt bra, men extremt, njaaaaae.

Utveckla vad som krävs för att det ska vara extremt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av skurk:

Exakt, det är absolut ingenting som är extremt med s.k. e-sport.

Ändå bra att vi vet vilken ställning du tar i frågan.

Medlem
Skrivet av skurk:

Bra gjort, men fortfarande inget som är extremt med det. Han sitter och drar i en spak. Förvisso drar han rätt bra, men extremt, njaaaaae.

jag tycker iaf det är ganska extremt att lyckas göras något som anses vara helt omöjligt. kanske inte riskera livet extremt, men ändå

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns ingen fingertoppskänsla när det gäller namn på arenor nu för tiden.
Men jag gissar att det är sponsorerna som är så kåta på att sitt "namn arena" så det är därför det blir så dåligt.
Detta har förpestat sportvärlden länge nu.
Ta tex Globen. Det har alltid hetat Globen oavsett "sponsor". Men sen ville väll Ericsson att det skulle ha det "perfekta" namnet Ericsson globe när man kastade in några kulor.
Nu heter det Atcjo arena eller nått sånt, vette fan vad som "sponsrar" nu. energidryck?

Avici. Psykiskt ohälsa. Eller motsatsen snarare.

Men håller med. Den kommer alltid heta globen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle nog säga att alla arenor med sponsornamn har hemska namn. Mer eller mindre i alla fall...

Saknar när vi hade "Cloetta Center" i Linköping faktiskt. "SAAB Arena" låter inte lika bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Utveckla vad som krävs för att det ska vara extremt

Att man gör något som anses extremt. Tex flyga wing suit kan väl anses som rätt extremt. Sitta på en stol och spela spel är inte extremt oavsett vad man gör i spelet.

Medlem
Skrivet av skurk:

Att man gör något som anses extremt. Tex flyga wing suit kan väl anses som rätt extremt. Sitta på en stol och spela spel är inte extremt oavsett vad man gör i spelet.

Även om det är extremt kul?

Medlem
Skrivet av skurk:

Sitta på en stol och spela spel är inte extremt oavsett vad man gör i spelet.

Är det bara tillräckligt med RGB och man sitter i en gamerstol så är det hur extremt som helst!

Medlem

Att man valt att stava det "E-sport" ger mig kväljningar...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Att man valt att stava det "E-sport" ger mig kväljningar...

Intresseklubben antecknar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Ja fy fan! Värsta exemplet jag känner till är Crypto.com Arena i Los Angeles. Alla sponsornamn låter förjävliga, men när man använder en URL-adress som namn på en arena så har det gått väldigt långt. Vad kommer härnäst, OLW Ostbågsstadion?

Sourcream & stadionion

Medlem
Skrivet av skurk:

Att man gör något som anses extremt. Tex flyga wing suit kan väl anses som rätt extremt. Sitta på en stol och spela spel är inte extremt oavsett vad man gör i spelet.

Haha fast beror ju även på hur man väljer att definiera det, man kan väl även prestera på extrem nivå sittandes i stol, you know what im sayin?

Skribent
Skrivet av Dumlen:

Saknar när vi hade "Cloetta Center" i Linköping faktiskt. "SAAB Arena" låter inte lika bra.

Hette den "Cloetta Center"? XD

Det var ju ändå rätt briljant måste jag säga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Även om det är extremt kul?

Skrivet av filbunke:

Är det bara tillräckligt med RGB och man sitter i en gamerstol så är det hur extremt som helst!

Sorry gamers, ni blir aldrig extrema.

Fast de där amerikanerna som spelade WoW så deras bäbis dog var lite extremt ändå.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hette den "Cloetta Center"? XD

Det var ju ändå rätt briljant måste jag säga.

Japp


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar