Bad Company 2 buggstädat

RP
Medlem

Jag har alltid gillat DICE, spelen dom gör har alltid varit bra... det finns alltid buggar till alla spel men BC2 har varit otroligt buggigt. Hur kan man släppa ett spel som är gjort för multiplayer men där server browser är så OTROLIGT dålig! Sen att dom ljuger om att dom inte visste att det var ett sånt tryck på spelet?!?!? Att ljuga till users är nog det sämsta man kan göra, håller med bloggarn helt! Man vet aldrig hur många spel som kommer att köpas men man vet hur många kopior som kommer att tryckas. Därefter kan man ordna med serverkapacitet. Skäms DICE/EA.

Medlem

kom ju en patch till ps3 med, vad är nytt i den?

Medlem

Tja det var ju lägligt att det kom en patch idag, då jag fick spelet i eftermiddags. Kan inte påstå att jag märkt några buggar direkt, men som väntat var det lite segt att bläddra servrar. Första intrycket:"Det äger!", som eleverna brukar säga. Flyter som en flod och ser mycket trevligt ut. Personligt plus är det också att det finns en hel del att låsa upp, vilket jag gillar.

Inaktiv

Om något ska nerfas så är det ju 40mmg

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Den kommentaren var ju rent av bara idiotisk. Va fan har det för koppling överhuvudtaget?

Han sa att det finns personer som har färgdefekter eller är färgblinda och därför har svårt att se skillnad på ikonerna i spelet just pga att de är så nära varandra i färgskalan.

Han ber Inte om att de skall slänga in Teli-Tubbies eller Barbapappa istället för människor och vattengevär istället för prickskyttegevär..

Herregud...

Min poäng var att han tillhör en minoritet av spelarna. Färgerna till ikonerna är en del av och passar till spelets presentation. Ändrar man färgerna för att en minoritet av spelarna stör sig på dem så kan man lika gärna anpassa sig efter andra minoriteter..

Medlem
Medlem
Skrivet av kebbe:

Min poäng var att han tillhör en minoritet av spelarna. Färgerna till ikonerna är en del av och passar till spelets presentation. Ändrar man färgerna för att en minoritet av spelarna stör sig på dem så kan man lika gärna anpassa sig efter andra minoriteter..

Har nog inte så mycket med att störa sig på färgerna att göra. Förmodligen så är det som så att dom använder färger som ser likadana ut för vissa färgblinda och då blir det helt omöjligt att se skillnad helt enkelt.

Medlem

SecuROM ändringen gäller bara steamversionen..

"STEAM
Change: The STEAM version of Battlefield Bad Company 2 will no longer have SecuROM on the exe file. Instead it will use Valves own DRM instead."


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skrivet av tankare:
Skrivet av Hymer:

Nerfa Sniper gevären och ge dem mera sving samt att de inte ska kunna gå och skjuta i scope samt mycket längre cooldown på mortar strike.

Varför? För att du inte gillar recon klassen?
Hittils har alla som skrikit nerf sniper hatat recon för att det är "snipers".

Du vill väl kanske öka bulletdrop med så att du som medic kan leka rambojesus och kötta sönder alla med din full auto sniper med 200 kulor?

Nej recon behöver inte nerfas något, man är redan sårbar som det är som recon.

Ja verkligen recon är ju skit. Skjuter med ett m24 sniper mot en fiendes huvud och vad händer?????? Jo han såras!!!!!!!!!!!!! ANTI nerf


signatur
Medlem

[quote=EmBra]

Skrivet av Jozo:

Man kan undra varför de inte kör rött och blått för fiender/vänner och vitt eller grönt för neutralt. Känns som det borde vara en självklarhet.

Flaggikonerna har åtminstone olika form så det är lätt att se skillnad mellan egna och fientliga.

... Är det inte så på PC-versionen? Kör själv på 360 och där står fiendenamnen i rött och ens lagmedlemmar i blått... Sen squad grönt.

Medlem

De får fan ta och fixa hitboxen en del med. Som senast igår körde jag som Recon på en HC server. En snubbe stårt ca 500 meter bort lite halvt dold bakom en sten. Jag ser halva överdelen av hans kropp medans har står still i minst 10 sekunder..Drar av 5 skott med min magnum rifle och får inte in en enda träff..väldigt frustrerande.


signatur

<3

Medlem

Tycker snipers är alldeles för bra. Lätt att spela som, sen har dom en mortar strike med nästan ingen cooldown. Är ju nästan ingen sving alls när man zoomar heller, är lite som awp i cs. Bara att det är lättare att döda nån i bad company.

Medlem

roham, många av oss köpte digitalt som brukligt i detta årtionde. Det är svårt att gissa sig till hur många som kommer göra det.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av EmBra:

Man kan undra varför de inte kör rött och blått för fiender/vänner och vitt eller grönt för neutralt. Känns som det borde vara en självklarhet.

Flaggikonerna har åtminstone olika form så det är lätt att se skillnad mellan egna och fientliga.

... Är det inte så på PC-versionen? Kör själv på 360 och där står fiendenamnen i rött och ens lagmedlemmar i blått... Sen squad grönt.

Gruppmedlemmar: Grönt
Lagmedlemmar: Blått
Fiender: Rött/orange

Det blåa smälter in i bakgrunden väldigt ofta så att det inte syns. Gruppmedlemmar och fienders färger är i stort sett identiska så allt som oftast så låter man bli att skjuta för att man tror att det är en kompis man siktar på...

Medlem

Men hmm, jag är vad man kan kalla en erfaren spelare, jag kan med sanning säga att jag inte märkt av några vidare buggar, serverbrowsern var väl dock inte den bästa, men vi fick en åtminstånde! och nu efter patchen så funkar den klockrent för mig.
Själva spelandet, ptja..vad ska jag säga..kanske någon inställning som inte sparades i början, aldrig fått någon krash, inte i betan heller, ljudet funkar klockrent. Serverkapacitet, nu lirar jag ju på pc (självklart val), och jag lirar mestadels på Gotlandsservrarna, ibland TV2 (norska), aningens högre ping på de norska, men fortfarande inget man märker av alls.
Kvickt går det att komma in på servrarna ock.

Enda momentet jag egentligen stör mig lite på är väl magnumuppgraderingen till recon, men men, handlar ju bara om mindre justeringar, spelet kom ju nyss, och det skall få tid att mogna, riktigt skoj är det


signatur

Retro.

En ny patch och det känns fortfarande som att spelet är i beta stadiet med random krascher, man kan inte se info om servern när den laddas eller i server browsen, text som täcker över annan text, unlock progress får fnatt och inte visar hur långt till och vad nästa unlock är, man måste starta i admin läge för kunna se ping i server browsen.

Medlem

Tycker spelet håller ihop jättebra. Inte mycket buggar om man jämför med annat. Dice är dessutom väldigt engagerade och lyssnar på användare genom twitter/feedback/forum. Dom har redan fixat grejjer efter bara ett par veckor. På sådant komplext spel är det fantastiskt bra jobbat av Dice!

Go Dice!

Medlem

Den enda buggen som jag riktigt stör mig på är att jag fortfarande inte kan använda min M1 Garand trots att den har varit upplåst i en vecka.

Medlem

underbart spel... fint med lite städning, nu tillbaks online på ps3 med BBC2.

Medlem

Jag gillar inte att spelet krashar ingame ibland, oftast för flera spelare samtidigt. Jag gillar inte heller att där inte finns Autobalance för oftast är ena laget 3-5 spelare fler än det andra vilket bara är löjligt.

Håller även med om serverbrowsern, tar ju flera minuter för servrarna att komma fram om de äns gör det.

Medlem

Har inte märkt av några buggar (iof inte spelat så jättemycket) Det enda jag stör mig på är när jag fastnar i saker, men det gör jag irl också så det känns bara naturligt

kör 360-versionen den kanske är välsignad med färre buggar än PC-versionen, vad vet jag. Riktigt najs hittills iaf! Ettan var askul, tvåan nu känns minst lika kul WOHO! \o/ Jag vill åka hem o spela meeeeer!

en kopp nybryggt kaffe + bad company 2 i soffan = naaaaajs :] (bättre än o sitta i fake-skinstolen vid pc:n o få rövsvett hahahaha! ) sen är det lättare att i spelilska sula ut trådlösa handkontrollen genom fönstret än tangentbord o mus. Är det fler än jag som får tourettes av o spela onlinespel?

Medlem
Skrivet av Jabuba:

BC2 är vidrigt buggigt. Patchen ändrade på min spelupplevelse på ett sätt:

Innan patchen hade jag problem med att spelet hård-hänger sig efter ca 1 timmes spelande och kräver manuell omstart av datorn.

Efter patchen så slängs jag ut i serverbrowsern med "Connection to the server has been lost" efter 30 minuters spelande.

EA's forum har trådar på över 80 sidor, ÅTTIO SIDOR, med arga kunder från massa olika PC-konfigurationer med precis samma fel.

Brukade bli utkastad från servern med samma meddelande innan patchen. Inte provat hur det är nu efteråt, vem vet, kanske tvärt om mot vad du har. Får hoppas skiten inte hård-hänger sig och att disconnected-problemet är ordnat. Tvivlar på det..

Men tycker spelet är skitroligt för övrigt.

Medlem

Kan inte komma ihåg när jag köpte ett spel senast som inte behövde uppdateras... Sen förstår jag att folk blir sura när det krashar. Var det inte något spel som inte lirade med ATI korten för inte så länge sedan direkt vid leverans?

Det finns olika klasser i spelet, hitta den du gillar så kan man nog ta hand om campande snipers. Dock skulle dem behöva göra något åt spawnkillsen... för övrigt mycket bra DICE

Lej
Medlem

Jag kan förstå att folk tycker Recons är jobbiga i HC eftersom det räcker med ett, istället för två som på normal, skott mot kroppen med snipers för att döda. Dock tycker jag inte Recon är för bra på normal.

På normal är det snarare Assaults med 40mm granater vid sina ammolådor och rambo Medic med m60 som känns lite väl bra ibland.

Själv spelar man mest Engineer och jag kan förstå att en del folk klagar på att man använder Carl Gustaven lite väl mycket som anti infantry vapen. Beror väl till största del på att folk tål rätt många vanliga kulor på normal.

Medlem

Så jäkla många buggar fanns det inte inte i själva spelet, problemet var menyerna och inloggningen som var ett rent helvete.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Kan inte komma ihåg när jag köpte ett spel senast som inte behövde uppdateras... Sen förstår jag att folk blir sura när det krashar. Var det inte något spel som inte lirade med ATI korten för inte så länge sedan direkt vid leverans?

Det finns olika klasser i spelet, hitta den du gillar så kan man nog ta hand om campande snipers. Dock skulle dem behöva göra något åt spawnkillsen... för övrigt mycket bra DICE

Jo det var The Saboteur som var sönder buggat och inte alls funkade med ati under de första veckorna


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sharpblade:

Den kommentaren var ju rent av bara idiotisk. Va fan har det för koppling överhuvudtaget?

Han sa att det finns personer som har färgdefekter eller är färgblinda och därför har svårt att se skillnad på ikonerna i spelet just pga att de är så nära varandra i färgskalan.

Han ber Inte om att de skall slänga in Teli-Tubbies eller Barbapappa istället för människor och vattengevär istället för prickskyttegevär..

Herregud...

Min poäng var att han tillhör en minoritet av spelarna. Färgerna till ikonerna är en del av och passar till spelets presentation. Ändrar man färgerna för att en minoritet av spelarna stör sig på dem så kan man lika gärna anpassa sig efter andra minoriteter..

Ibland måste man tänka på minoriteterna också. Att göra ett färgschema för färgblinda som ett alternativ är inte svårt men lätt att förbise om man inte själv lider av det. Jag antar att ingen på DICE som varit inblandad i speldesignen själv är färgblind

Medlem

Jag tycker Dice gör ett skitbra jobb. När browsern och friendssystem är fixat är det inte mycket att klaga på.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja verkligen recon är ju skit. Skjuter med ett m24 sniper mot en fiendes huvud och vad händer?????? Jo han såras!!!!!!!!!!!!! ANTI nerf

Måste bara fråga men är du säker på att du verkligen träffar huvudet och inte bröstkorgen? Jag har träffat på mycket folk som inte är medveten om att kulan faller på större avstånd.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Lej
Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja verkligen recon är ju skit. Skjuter med ett m24 sniper mot en fiendes huvud och vad händer?????? Jo han såras!!!!!!!!!!!!! ANTI nerf

Måste bara fråga men är du säker på att du verkligen träffar huvudet och inte bröstkorgen? Jag har träffat på mycket folk som inte är medveten om att kulan faller på större avstånd.

M24 gör minst 75 skada per skott (beroende på distans) och har 3.25x headshot multiplier så ett headshot gör minst 243.75 skada. Soldater har 100hp, eller 125 med body armor, på normal och ännu mindre på HC.

källa: http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

123
Skriv svar