Sega sägs utveckla reboots av Crazy Taxi och Jet Set Radio

Robot
Sega sägs utveckla reboots av Crazy Taxi och Jet Set Radio

Med hög budget och siktet inställt på ett Fortnite-liknande fenomen.

#Crazy-taxi, #Jet-set-radio, #Sega


It's not a lake, it's an ocean

Gött! I synnerhet ett nytt Jet Set Radio ser jag fram emot. Hoppas de behandlar spelens arv med varsamhet och kärlek.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

JäjäjäjäJä


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Minns att det fanns en monter med Crazy Taxi i en av de lokala spelbutikerna när jag var knodd. Tyckte inte det var speciellt kul då och förmodligen inget för mig nu heller.

Medlem

Crazy taxi ser jag fram emot!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av gorbatjov:

Minns att det fanns en monter med Crazy Taxi i en av de lokala spelbutikerna när jag var knodd. Tyckte inte det var speciellt kul då och förmodligen inget för mig nu heller.

Det var kul då, men har väl inte åldrats så jättebra. En remake skulle kunna fixa en del av problemen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Två riktigt roliga spel, och riktigt skoj om Sega rebootar dem!

Skribent

Ett rebootat Crazy Taxi med någon form av onlineupplevelse? Ja tack!

Skrivet av gorbatjov:

Minns att det fanns en monter med Crazy Taxi i en av de lokala spelbutikerna när jag var knodd. Tyckte inte det var speciellt kul då och förmodligen inget för mig nu heller.

Hade också en monter i en leksaksbutik i stan. Men tvärtemot din upplevelse tyckte jag Crazy Taxi (och Ready 2 Rumble Boxing) var riktigt häftiga. Så pass att jag faktiskt sparade ihop till och skaffade en Dreamcast.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skrivet av gorbatjov:

Minns att det fanns en monter med Crazy Taxi i en av de lokala spelbutikerna när jag var knodd. Tyckte inte det var speciellt kul då och förmodligen inget för mig nu heller.

Precis spelade ett "race" och gick därifrån nöjd och med tanken att -Det här spelet behöver jag aldrig spela igen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det var kul då, men har väl inte åldrats så jättebra. En remake skulle kunna fixa en del av problemen.

Håller inte med.
Tvärtom så älskar jag SEGAs arkadracers fortfarande.
Crazy Taxi håller lika bra som OutRun, Daytona och SEGA rally enligt mig.
Det är riktigt roligt än idag speciellt på arkad.
Enda nackdelen är att det är ett upright och att jag idag får ont iryggen av längre sessioner. Börjar bli gammal.
Hoppas att det nya kan leva upp till Crazy Taxis storhet.

Medlem

Crazy taxi gick varmt på dreamcasten hade varit supernice!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ZakAntreaz:

Håller inte med.
Tvärtom så älskar jag SEGAs arkadracers fortfarande.
Crazy Taxi håller lika bra som OutRun, Daytona och SEGA rally enligt mig.
Det är riktigt roligt än idag speciellt på arkad.
Enda nackdelen är att det är ett upright och att jag idag får ont iryggen av längre sessioner. Börjar bli gammal.
Hoppas att det nya kan leva upp till Crazy Taxis storhet.

Nu är det visserligen några år sedan jag spelade Crazy Taxi, men det jag har svårast för i det såväl som i Sega Rally är kontrollen. Den reagerade jag inte för när det begav sig. OutRun är ett lite annat slags spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mattias Frost:

Ett rebootat Crazy Taxi med någon form av onlineupplevelse? Ja tack!

Hade också en monter i en leksaksbutik i stan. Men tvärtemot din upplevelse tyckte jag Crazy Taxi (och Ready 2 Rumble Boxing) var riktigt häftiga. Så pass att jag faktiskt sparade ihop till och skaffade en Dreamcast.

Let's get ready to rumbleeeeeee!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar