Activision Blizzard heltidsanställer alla sina QA-testare i USA

Robot
Activision Blizzard heltidsanställer alla sina QA-testare i USA

Ska inte ha med strejken hos Raven att göra.

#activision-blizzard, #raven-software


Medlem

Haha anställer de alla QA-testare i USA? Att det sen också visar sig att det bara finns 1100 som jobbar med QA-testning i USA förklarar väl en del 🤔😉

Redaktör
Skrivet av Pettor:

Haha anställer de alla QA-testare i USA? Att det sen också visar sig att det bara finns 1100 som jobbar med QA-testning i USA förklarar väl en del 🤔😉

Det här gällde 1 100 temp-anställda QA-testare, det kan ju finnas fler totalt.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Det här gällde 1 100 temp-anställda QA-testare, det kan ju finnas fler totalt.

...som dessutom jobbade specifikt för Acti-Blizz? 1100 speltestare räcker inte långt med alla stortitlar de har skulle jag tippa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Enligt vad jag hört gäller detta enbart anställda på Blizzard och inte nödvändigtvis spelstudios som Blizzard äger.

QA anställda på Raven som bildat fackförening undantas om jag fattat det rätt och blir alltså inte heltidsanställda eller får någon löneökning.
På detta sätt vill de visa att det lönar sig att lyda Blizzard och varna andra anställda från att följa i Ravens fotspår.

Amerikanska företags sätt att hindra bildandet av fackföreningar brukar vara rätt smutsiga historier.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Haha anställer de alla QA-testare i USA? Att det sen också visar sig att det bara finns 1100 som jobbar med QA-testning i USA förklarar väl en del 🤔😉

Försökte göra mig lustig över titeln men misslyckades visst 😅

Medlem

Jaha så nu kan inte några andra amerikanska bolag få tag på några QA testare. Får se hur detta påverkar spelen i framtiden.

Gnällkuk
Skrivet av Pettor:

Försökte göra mig lustig över titeln men misslyckades visst 😅

Haha, woosh på den!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Pettor:

Försökte göra mig lustig över titeln men misslyckades visst 😅

Ouch, missade! Fixat.

FZ behöver en QA.


signatur
Medlem

Hoppas att det hela går bra. Dom förtjanar bra arbets vilkor


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent
Skrivet av johnlennonx:

Enligt vad jag hört gäller detta enbart anställda på Blizzard och inte nödvändigtvis spelstudios som Blizzard äger.

QA anställda på Raven som bildat fackförening undantas om jag fattat det rätt och blir alltså inte heltidsanställda eller får någon löneökning.
På detta sätt vill de visa att det lönar sig att lyda Blizzard och varna andra anställda från att följa i Ravens fotspår.

Amerikanska företags sätt att hindra bildandet av fackföreningar brukar vara rätt smutsiga historier.

Det där lät ju sjukt rövigt, måste kolla upp detta mer tror jag? Det blir ju som att de som startade detta upprop blir undantagen....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Enligt vad jag hört gäller detta enbart anställda på Blizzard och inte nödvändigtvis spelstudios som Blizzard äger.

QA anställda på Raven som bildat fackförening undantas om jag fattat det rätt och blir alltså inte heltidsanställda eller får någon löneökning.
På detta sätt vill de visa att det lönar sig att lyda Blizzard och varna andra anställda från att följa i Ravens fotspår.

Amerikanska företags sätt att hindra bildandet av fackföreningar brukar vara rätt smutsiga historier.

Aldrig. Med all denna negativa publicitet som varit kring Blizzard redan, tror du Activision-Blizzard verkligen skulle lämna just Ravenanställda utanför? Det tror jag inte ett dugg på.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ouch, missade! Fixat.

FZ behöver en QA.

På deltid?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där lät ju sjukt rövigt, måste kolla upp detta mer tror jag? Det blir ju som att de som startade detta upprop blir undantagen....

Verkar absolut vara en grej, men att anledningen bakom det är mer komplex än att Blizzard är rövhattar.

https://twitter.com/gamedevdotcom/status/1512178380887654434

https://www.gamedeveloper.com/culture/activision-blizzard-is-...

"It does seem likely that Activision Blizzard's legal argument here would hold water. The company is citing a Supreme Court decision that ruled compensation increases can be interpreted as undue influence in the unionizing process"

Det betyder vad jag kan förstå, att ABK avstår från att ge löneökningar och fasta anställningar under pågående facklig organisering för att det skulle kunna ses som ett sätt att locka de som ingår i processen att inte gå med i facket. Istället blir det förhandlingar mellan facket och ABK när den processen är genomförd.
De personer som alltså inte får någon löneökning och fasta anställningar nu, får förhoppningsvis det via fackets förhandlingar i ett senare skede.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Aldrig. Med all denna negativa publicitet som varit kring Blizzard redan, tror du Activision-Blizzard verkligen skulle lämna just Ravenanställda utanför? Det tror jag inte ett dugg på.

Verkar inte bättre.

Nyheten är uppdaterad nu också om detta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns väl lite bakvänt. Blizzards spel har väl haft ganska dålig kvalitet de senaste åren? Och om folket som sitter och jobbar med QA (quality assurance?) har satt deras QA-stämpel på produkterna, så bådar väl inte det gott? Bort med dem.

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Känns väl lite bakvänt. Blizzards spel har väl haft ganska dålig kvalitet de senaste åren? Och om folket som sitter och jobbar med QA (quality assurance?) har satt deras QA-stämpel på produkterna, så bådar väl inte det gott? Bort med dem.

QA ska se till att det som byggs inte släpps ut fullt med buggar. Speldesignens kvalite ligger inte på QAs bord.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

"Activision Blizzard har haft ett par tunga år, med anklagelser om dålig personalpolitik, sexuella trakasserier och chefer som inte tar tag i problemen."

Är det bara anklagelser?

Skrivet av Hanzo:

QA ska se till att det som byggs inte släpps ut fullt med buggar. Speldesignens kvalite ligger inte på QAs bord.

Nja, deras jobb är väl bara att upplysa om detta, ifall de fixas eller inte har väl inte QA något ansvar över?
Jag tänker kanske bara på speltestare i sig, QA avdelningen kanske fixar buggar och performance också?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

"Activision Blizzard har haft ett par tunga år, med anklagelser om dålig personalpolitik, sexuella trakasserier och chefer som inte tar tag i problemen."

Är det bara anklagelser?

Nja, deras jobb är väl bara att upplysa om detta, ifall de fixas eller inte har väl inte QA något ansvar över?
Jag tänker kanske bara på speltestare i sig, QA avdelningen kanske fixar buggar och performance också?

Ärligt talat vet jag inte exakt hur QA jobbar. Jag har aldrig jobbat som QA själv. Jag tror det är som du säger: QA hittar och rapporterar buggar, de ändrar inget. Möjligen rättar de missade semikolon eller någon felstavning.

Det enda jag vet med säkerhet är att QA inte har ansvar för kvaliteten på speldesignen. Dvs. spelets tema, mekanik, regler och mål.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar