VR-versionen av Cities: Skylines släpps i april

Robot
VR-versionen av Cities: Skylines släpps i april

Stockholmsstudio låter dig bygga dina drömmars stad.

#cities-skylines, #cities-vr, #meta, #quest


Medlem

Ganska peppad på detta ändå men jag tycker tyvärr att det ser lite halvtaskigt ut grafiskt? Men jag reserverar mitt bedömande tills jag själv kan testa det i VR.

Medlem

Detta skulle gå hem som ett sorts demo om vad man kan ha VR till men ett helt spel som är en gimpad, nervattnat version av ett redan existerande spel för att ge oss en handfull "wooow" och "oooohhh" även med sämre kontroller känns så dära.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Medlem

Lätt första dags köp

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Ganska peppad på detta ändå men jag tycker tyvärr att det ser lite halvtaskigt ut grafiskt? Men jag reserverar mitt bedömande tills jag själv kan testa det i VR.

Värt att tänka på är att spelet kommer först ut till Quest.
Ganska säkert att det kommer komma en PCVR (säkert PSVR2 också) version senare och då kommer det nog ha lite bättre grafik.

Sen känns det som ett svårt spel att få VR att se bra ut på plattskärm.
Det som visas på film är också lite oroande om Quest 2 verkligen orkar med allt, man ser popins hela tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Snavz:

April April

https://www.youtube.com/watch?v=uS3s0iE-5VY

Nope

Medlem

Synd det är aprilskämt, hade ju faktiskt vart lite småkul att kunna gå runt och kika inne i sin stad.

Medlem
Skrivet av The_Holo:

Synd det är aprilskämt, hade ju faktiskt vart lite småkul att kunna gå runt och kika inne i sin stad.

Det är inte ett aprilskämt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Cities Skylines är ett av mina favoritspel genom alla tider, men jag har lite svårt att gå igång på detta. Utöver det som kommer naturligt med VR (närvaron etc) så känns det mest ut som originalspelet med krångligare kontroller.

Nä, jag hoppas att detta främst är ett sätt att hålla spelet aktuellt i väntan på CS2.

Medlem

Även om spelet ser dåligt ut så applåderar jag (större) utgivare som åtminstone försöker ge sig in på VR-marknaden.

Det enda riktiga spelet jag spelat på VR är half life alyx och det var fantastiskt. Headsetet var värt varenda krona för den upplevelsen.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Även om spelet ser dåligt ut så applåderar jag (större) utgivare som åtminstone försöker ge sig in på VR-marknaden.

Det enda riktiga spelet jag spelat på VR är half life alyx och det var fantastiskt. Headsetet var värt varenda krona för den upplevelsen.

Håller med dig på båda punkter. Framförallt om Alyx - vilket jäkla bra spelet det är!


signatur
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Även om spelet ser dåligt ut så applåderar jag (större) utgivare som åtminstone försöker ge sig in på VR-marknaden.

Det enda riktiga spelet jag spelat på VR är half life alyx och det var fantastiskt. Headsetet var värt varenda krona för den upplevelsen.

Ja, det finns många sådana och flertalet madiokra, Känns så dära att ens nämna Alyx när man pratar om en väldigt medioker citybuilder som denna. Så vart hör ens nämna Alyx i detta samanhang. Jag förstår
inte.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Ja, det finns många sådana och flertalet madiokra, Känns så dära att ens nämna Alyx när man pratar om en väldigt medioker citybuilder som denna. Så vart hör ens nämna Alyx i detta samanhang. Jag förstår
inte.

För mig känns det billigt och trivialt att name droppa storspel i VR flr att sälja ett koncept som redans haltar och känns gravt överflödigt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

För mig känns det billigt och trivialt att name droppa storspel i VR flr att sälja ett koncept som redans haltar och känns gravt överflödigt.

Om fler vills missbruak storspel som Alyx, be my guess vad mad fasen leder det till?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Om fler vills missbruak storspel som Alyx, be my guess vad mad fasen leder det till?

PS/ Eat ny shorts!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Även om spelet ser dåligt ut så applåderar jag (större) utgivare som åtminstone försöker ge sig in på VR-marknaden.

Det enda riktiga spelet jag spelat på VR är half life alyx och det var fantastiskt. Headsetet var värt varenda krona för den upplevelsen.

Finns mer som ör värt att spela än bara Alyx.
Även fast kanske inget kommit upp i riktigt samma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Google Earth är rätt kul i VR, speciellt städer och gator man varit på i verkligheten.

Tråkigt dock att det är Facebook exklusivt...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns mer som ör värt att spela än bara Alyx.
Även fast kanske inget kommit upp i riktigt samma

Det finns det säkert. Men ett problem jag stött på med spelen jag testat är att man inte kan interagera med miljön på ett sätt som känns lika naturligt som det gör i alyx.

Du kanske har något bra tips?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det finns det säkert. Men ett problem jag stött på med spelen jag testat är att man inte kan interagera med miljön på ett sätt som känns lika naturligt som det gör i alyx.

Du kanske har något bra tips?

Nej Alyx fixade mycket väldigt bra.
Men annars testa Boneworks, walking dead saints and sinners, Wanderer, Vertigo Remastered.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar