Frostpunk 2-folk förnekar Steam-datum: "Lögnare ska straffas"

Robot
Frostpunk 2-folk förnekar Steam-datum: "Lögnare ska straffas"
Medlem

Längtar så!

Medlem

Ord och inga visor, det passar helt klart spelets narrativ i alla fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Var ettan bra? Och isåfall varför?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Var ettan bra? Och isåfall varför?

Skulle säga att det är bra! Har inte spelar överdrivet många timmar men inget beslut jag ställs inför har ett ”rätt” eller ”fel” svar. Barnarbete? Ja det är tråkigt för barnen men staden får mer kol

Kul att de svarar "on theme"


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av krislevin:

Var ettan bra? Och isåfall varför?

Från min erfarenhet är det ett fruktansvärt uppslukande spel i väldigt många aspekter.
Först och främst är premissen och berättelsen för spelet väldigt fängslande,
"Kan du överleva en kommande istid med livet i behåll utan att förlora din etik och humanitet".

Utöver det hjälper gränssnittet också en hel del till att väcka inlevelse med alla frys- och is-effekter.
Självklart är också spelmekaniken väldigt bra. För mig själv har jag ofta svårt för alltför friformande stadsbyggsspel, men Frostpunk begränsar tillräckligt mycket i ramar och spelmekanik att jag kan ta mig an det utan att ha en blekaste aning var jag skall börja.
DLC:erna för spelet är också mycket bra gjorda och bygger på och expanderar huvudkampanjens berättelse på ett bra sätt.

Ser mycket fram emot uppföljaren!

Medlem

Väntar fortfarande på en Switch version. Det här är ett pc/enkel kontroll liknande spel. Så switch i sängen är tyvärr enda platsen jag har för att lägga tid på den.

1
Skriv svar