Ska spelandet förgyllas av tilltugg vid sidan av?

Medeltidsman 🧔

Jag vill besvara hela tråden med en enda video:


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

Medlem

Äter aldrig något, dricker kanske när jag spelar men även väldigt sällan just för att man måste pausa för att inta något. Därmed funkar dricka typ när man kör fast travel och får loading time men tar man sig en näve chips/godis så måste man antagligen pausa spela spel med nån form av enformig travel alternativt vara med på att droppa allt för att använda båda händerna.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vingummin, gröna kulor, nobless eller lakrits är ju givet...

Gröna kulor?
Jag trodde att det var åldersgräns på dom, minst 86 år för inköp. Är farbror eller tant möjligen över den åldern? 😉
Skämt åsido, det åt jag hos mormor när jag var ung, finns ännu alltså?

Medlem

Som någon tidigare skrev, lördagmorgon, kaffe och playstation. Det är grejjer det

Chefredaktör
Skrivet av uberpwnage2.0:

Innan Februari det här året åt jag inte bara något som chips och godis när jag spelade, utan jämt och ständigt. Nu är det inget alls, och det känns skönt! Bara någon Zero-produkt knappt en gång i veckan.

Det enda tilltugg jag har är frukt och att jag dricker vatten numera. Kändes konstigt i början, men ack så bra det blivit!

Men OM du skulle äta något så skulle det bli ostKROKAR, eller hur?

Avstängd

Är traumatiserad från födelsedagskalas hemma hos mig när det bjöds på chips och läsk och de andra barnen spelade på min N64/Xbox med chipshänder.

Nu när jag spelar hamnar jag i ett trans där ämnesomsättningen och kroppstemperaturen går ner, lite som att gå i ide. Jag kryper ihop till en boll på min stol för att behålla värme och andas bara när det behövs. Jag äter och dricker ingenting och går heller inte på toa. Detta pågår ibland i 10 timmar. När transen är över är jag vrålhungrig och törstig och håller på att kissa på mig.

Medlem

Slutade snusa för massa år sen, men måste ändå ha någonting under läppen när jag spelar.
Så det brukar bli Onico och Pepsi Max för min del!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Är alldeles för upptagen med att spela för att äta något. Det är extremt ovanligt att jag äter något medan jag spelar, men om det sker så blir det en liten godispåse, typ Malaco Fruxo.

Skrivet av ChalleT:

Gröna kulor?
Jag trodde att det var åldersgräns på dom, minst 86 år för inköp. Är farbror eller tant möjligen över den åldern? 😉
Skämt åsido, det åt jag hos mormor när jag var ung, finns ännu alltså?

Jo, dom brukar gå att köpa runt julen då Fazer släpper olika godislådor. Dom släppte även en vanlig gröna kulor-påse ganska så nyligen. Gott.

Medlem

Nej! Hatar klistriga och kletiga styrdon.

Ibland blir det snacks vid serier men då käkar jag i 20 minuter eller så och sanerar sedan händerna innan jag rör något.

Medlem

De få gånger jag käkar något när jag lirar, så brukar det mest vara dessa.

Medlem

En kopp te. Ibland en macka. En packe våtservetter samt en liten handduk på fåtöljens armstöd används till att se till att händerna är rena innan de åter tar i handkontroll eller datormus.

Medlem

Jag tar gärna en öl till mitt spelande, avstår snacks, föredrar isåfall snus för att komma i rätt stämning.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Gröna kulor?
Jag trodde att det var åldersgräns på dom, minst 86 år för inköp. Är farbror eller tant möjligen över den åldern? 😉
Skämt åsido, det åt jag hos mormor när jag var ung, finns ännu alltså?

haha minns när morsan köpte gröna kulor till min farmor på finlandsbåten på väg till finland
men dom är goda men lite väl söta för min smak
Riktig finsk salmiak ska det vara

Medlem

Snus är det enda rätta "snasket" till spelande. Att jag slutade snusa hänger kanske ihop med min dalande spelglädje när jag tänker efter...

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Snus är det enda rätta "snasket" till spelande. Att jag slutade snusa hänger kanske ihop med min dalande spelglädje när jag tänker efter...

Ska jag spela nutidens spel med kilometer långa mellansekvenser så krävs det en bira eller 2

Medlem

Om jag vet att jag kommer spela ett spel med många filmsekvenser så tar jag gärna lite chips till, annars har jag bara någon dryck med mig vid spelandet.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Eller så häller man det i en stor skål och sen bara ner med huvet i skålen och bara tugga på, inget smet på händerna då heller

Brukar köra på denna metod rekommenderas =D

Medlem
Skrivet av Baronova:

Beror lite på vad jag spelar, men om det är något som inte är särskilt intensivt och som tillåter mig att pausa lite emellanåt blir det chips. Mer specifikt Hot Sweet Chili: https://i.imgur.com/7lMY7dY.png
Och då äts dessa med pinnar vilket förklarar varför jag vill helst spela något mer pausvänligt.

Om det är mer intensivt spelande, typ något multiplayer-spel blir det oftast läsk av något slag. Just nu är jag helt såld på Nocco Ramonade. Annars blir det Coca Cola (Eller om jag känner mig vågad, 50% Coca Cola 50% Fanta. Smakar ungefär som sista slatten i botten av en Calippo-glass)

Eller som Black orange! Någon som mina den?!?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vid Netflix etc är det ju lätt att smaska i sig godsaker samtidigt då man har båda händerna fria men hur gör ni vid spelande?
Är det en ps5 kontroll som ligger gul insmord med ostbågskladd som vittnar om en spelkväll dagen innan eller är det gottis förbud vid spelande?
Rengör ni någonsin handkontroller?

Själv äts det ingenting när jag spelar, tål inte kladdiga kontroller/TB/möss. Skulle vara en påse Alhgrens Bilar i värsta fall.

Jordnötter i ett glas om man gillar nötter. Så slipper man flottet och saltet på fingrarna.

Medlem

Själv kör jag med en kökstång! Kanon och inget kladd. Fungerar utmärkt. 😁👌

Medlem

P3 spel hade en riktigt bra avsnitt om just det här.

Medlem

Jag personligen älskar snacks och konsumerar det mer än andra godsaker som t.ex lösgodis. Jag gillar att få sitta och knapra på något under konsolspelandet. Jag torkar dock av händer och äter ganska långsamt. Oavsett blir det ju fräschare att spela när man tidigare inte haft några ostbågsfingrar alls, än att spela när man faktiskt tidigare har ätit ostbågar (även om det bara varit i små mängder), så ett dilemma är det ju trots allt. Att äta glass annars i skål fungerar utmärkt. Jag brukar ibland äta en typ av kladdkakeglass (minns inte märket) och att käka detta funkar väldigt bra till spelandet. Kladdigt är det ju som de flesta kladdkakor, men kladdig blir inte kontrollen!

Medlem

Lakristal och snus


signatur

Allätare

Medlem

Äter alldeles för mycket skräp men just när det spelas blir det inget sådant vilket även präntas in på gossen. Vi vill inte ha slabbiga kontroller till vårt playstation:)

Dricker gärna nåt till dock. Öl, zero läsk eller vatten.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

En konstig idé jag fick som löser problemet på sätt och vis….

Om man mixar chips eller vad man nu ska äta så kan man ha det i ett glas och på så sätt undvika kladd.

Kanske inte blir samma känsla men borde smaka lika

Medlem

Eller en mortel för bättre kontroll

Medlem

En annan grej vem äter ostbågar/ostkrokar när man lirar? bör ju lukta pillirump som faen


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

En annan grej vem äter ostbågar/ostkrokar när man lirar? bör ju lukta pillirump som faen

Jag har en kompis som gör det, han tar en näve o hovar in sen en hastig avtorkning på byxbenet

Medlem
Skrivet av Klorixx:

Jag vill besvara hela tråden med en enda video:
https://www.youtube.com/watch?v=SbMCX1sBWrk

Hahaha wtf

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag har en kompis som gör det, han tar en näve o hovar in sen en hastig avtorkning på byxbenet

hahaha då är jag med!!


signatur

Allätare

Skriv svar