GTA V får nextgen-rea direkt – 75 % på PS5, 50 % på Xbox Series

Medlem

Haft det extremt roligt i GTA V då det var nytt. Satt man inte med usbminne i cäxbox för att snabba upp det eller något annar underligt?

Oavsett, dom vill få mig att köpa saker i mp. Jag vill ha mer GTA sp. Att betala för att spela samma kampanj igen känns som hål i huvudet.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

I'm a week, week man. Blir det att köpa spelet för en 5e gång med detta pris. Lovade ju mig själv att inte skaffa en version till men så läser man detta. Som sagt. I'm week.

Har köpt spelet först till PS3, sedan PS4, sedan R* Social Club sedan Steam. Det är sjukt nog..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

I'm a week, week man. Blir det att köpa spelet för en 5e gång med detta pris. Lovade ju mig själv att inte skaffa en version till men så läser man detta. Som sagt. I'm week.

Har köpt spelet först till PS3, sedan PS4, sedan R* Social Club sedan Steam. Det är sjukt nog..

De vet exakt hur de ska "förföra" dig med dessa priser, those bastards! 😂😂😂

Medlem
Skrivet av Zontos:

Men är det ingen som tycker det är märkligt att PS5 var marknadsfört sig med att alla spel till PS4 fungerar till PS5? Det är för mig rätt konstigt att GTA5 ska bli en ny version och utan några egentliga uppdateringar.

Ps4 versionen funkar väl på ps5?
60 fps, ray tracing och 4k, där man har kan ändra mellan 3 olika grafiklägen ser jag som en uppgradering.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Ps4 versionen funkar väl på ps5?
60 fps, ray tracing och 4k, där man har kan ändra mellan 3 olika grafiklägen ser jag som en uppgradering.

Just precis en grafikändring men inte några större förändringar i spelet. Jag har aldrig spelat GTA Online men det finns ju tydligen barer att gå till där som i GTA4 med mera, eller varför inte några nya hiest, om de hade låtit dom finnas i vanliga spelet i PS5 så hade jag tyckt det varit coolt. Annars är det väl nice med en annan grafik, men skulle hellre vilja ha nytt spel.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Just precis en grafikändring men inte några större förändringar i spelet. Jag har aldrig spelat GTA Online men det finns ju tydligen barer att gå till där som i GTA4 med mera, eller varför inte några nya hiest, om de hade låtit dom finnas i vanliga spelet i PS5 så hade jag tyckt det varit coolt. Annars är det väl nice med en annan grafik, men skulle hellre vilja ha nytt spel.

Håller med dig, men vi får helt enkelt hålla tummarna på att dom kanske släpper något extra till denna uppgradering, eller varför inte någon info om gta6!

Medlem
Skrivet av Lokander:

Håller med dig, men vi får helt enkelt hålla tummarna på att dom kanske släpper något extra till denna uppgradering, eller varför inte någon info om gta6!

Jajamän!

Medlem

HDR är tydligen en nyhet också! Även om jag tror man får avvakta på någon video från HDTVTEST eller liknande förklarar HUR man bör ställa in spelets HDR för korrekt bild på sin LG C1 så är det riktigt snyggt med HDR på.
Det går även att under spelets gång växla mellan grafiklägena och därmed se skillnader på skuggorna vilket är riktigt trevligt.

På vissa ställen ser Performance Modes: Baked Shadows bättre ut än RT Performance Modes: RT Shadows.

Jag har aldrig kört detta förut så testar nu att glida omkring i 60fps och det är en fröjd, särskilt på natten med HDR!

12
Skriv svar