Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://media.discordapp.net/attachments/249900885960949760/9...

Tänkte vi kanske kunde dela med oss av kötider, kanske är intressant för andra åtminstone.

Server: Thirain
Ställde mig i kö: 22:03
Inne efter: 22:48

Tycker jag är en toppenplan!

2022-02-17 09:40
Inga servrar fanns tillgängliga.
Inga servrar visas på deras statusvisare heller.

Edit:
Från deras Twitter:

Lost Ark@playlostark· 3h
After maintenance, we'll have taken a major step towards opening a new region to host servers in Europe called Europe West. You'll see the region selection tab after maintenance is complete, but new servers will not be available immediately. We'll update you when it's available.

Lost Ark@playlostark· 3h
All servers will be brought down on 2/16 at 11:59 PM PT (2/17 at 7:59 AM UTC) for an update. Downtime is estimated to last approximately 3 hours.

Read full patch notes!
📝 https://bit.ly/3BttnSF


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nja, riktigt så illa är det väl inte? Köandet har snabbats upp rätt bra sedan helgen.

Ptja, jag startade datorn och ställde mig i kö vid *nu minns jag såklart inte 100%*, men antingen 14.30 eller 13.30. Var insläppt ca' 17.40

Gnällkuk
Skrivet av Ozbaab:

Ptja, jag startade datorn och ställde mig i kö vid *nu minns jag såklart inte 100%*, men antingen 14.30 eller 13.30. Var insläppt ca' 17.40

Vilken dag? Vilken server? Vilken köplats?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Theade:

Tycker jag är en toppenplan!

2022-02-17 09:40
Inga servrar fanns tillgängliga.
Inga servrar visas på deras statusvisare heller.

Edit:
Från deras Twitter:

Lost Ark@playlostark· 3h
After maintenance, we'll have taken a major step towards opening a new region to host servers in Europe called Europe West. You'll see the region selection tab after maintenance is complete, but new servers will not be available immediately. We'll update you when it's available.

Lost Ark@playlostark· 3h
All servers will be brought down on 2/16 at 11:59 PM PT (2/17 at 7:59 AM UTC) for an update. Downtime is estimated to last approximately 3 hours.

Read full patch notes!
📝 https://bit.ly/3BttnSF

Måste blivit försenat? Loggade på nyss och kom in direkt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Strax under 8K kö på Zinnervale kl 13:15. Kanske gjorde patchingen sitt och tog bort en bunt anti-afk-makro inloggade.

Gnällkuk

Thirain, 15:16 på plats 8010 efter att datorn bestämde sig för att hänga sig :/

16:18 - 3409.

17:07 - Inne


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Dex
Medlem

Thirain nu 15:50, plats 9700 i kö

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken dag? Vilken server? Vilken köplats?

Men hallå, du quotade ju mig och jag quotade dig

Skrivet av Ozbaab:

På Thirain har det vid 15-tiden varit ca' 3h kötid.. Även idag ser det ut som.

Skrivet av trickeh2k:

Nja, riktigt så illa är det väl inte? Köandet har snabbats upp rätt bra sedan helgen.

Skrivet av Ozbaab:

Ptja, jag startade datorn och ställde mig i kö vid *nu minns jag såklart inte 100%*, men antingen 14.30 eller 13.30. Var insläppt ca' 17.40

Skrivet av trickeh2k:

Vilken dag? Vilken server? Vilken köplats?

Gnällkuk
Skrivet av Ozbaab:

Men hallå, du quotade ju mig och jag quotade dig

Haha, okey då!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Någon annan som får "cannot connect to server" när spelet startar?
edit* var visst patchen som inte ville starta

Medlem

Server: Thirain
Tid: 20:45
Datum: 2022-02-17
Köplats: 8171


signatur

Niet.

Medlem

kul att det låser sig, igen, när man har plats 23

Medlem

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-week-p...

Nyheter kring dom nya servrarna och lite prylar man får av dom.

Måste ändå säga att dom gjorde detta fort!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-week-p...

Nyheter kring dom nya servrarna och lite prylar man får av dom.

Måste ändå säga att dom gjorde detta fort!

Så om jag hjälper dom med att byta till eu west så ska jag få 150 av 1000 av mina crystals då jag köpte silver founders pack aldrig i livet dom kan lika bara ta min mobil när dom endå håller på

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Så om jag hjälper dom med att byta till eu west så ska jag få 150 av 1000 av mina crystals då jag köpte silver founders pack aldrig i livet dom kan lika bara ta min mobil när dom endå håller på

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

"Update: Royal Crystals are safe and will change regions with you, we apologize for the confusion."
Dina kristaller följer med dig om du flyttar.

Medlem
Skrivet av Striva:

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/european-regi...

"Update: Royal Crystals are safe and will change regions with you, we apologize for the confusion."
Dina kristaller följer med dig om du flyttar.

ohh tack för infon!

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Så om jag hjälper dom med att byta till eu west så ska jag få 150 av 1000 av mina crystals då jag köpte silver founders pack aldrig i livet dom kan lika bara ta min mobil när dom endå håller på

Nej, du får det oavsett

Medlem

Var det någon som såg något om server transfer?


signatur

Niet.

Medlem

Några som funderar på att byta till West? Vilken server? Köra något Guild?

Medlem
Skrivet av Theade:

Var det någon som såg något om server transfer?

Server transfer existerar inte. Det har bara beta testas lite i korea. Förvänta er inga server transfers inom någon snar framtid

Medlem
Skrivet av Karmak:

Server transfer existerar inte. Det har bara beta testas lite i korea. Förvänta er inga server transfers inom någon snar framtid

Där ser man! Tack för det!


signatur

Niet.

Avstängd

Istället för att vara låst till en server som om det vore 2006, så borde man gjort som BDO, dvs du ser alla dina karaktärer på en och samma screen när du startar upp, så får du därefter välja en server. Alltså kunna välja olika servers vid varje session.

Så oändligt mycket bättre. Själv valde jag den med minst kö vid tillfället när jag skulle testa Lost Ark, vilket blev en random fransk server. För det händer inte att jag slösar bort min tid med att vänta i en kö. Kommer jag ångra det valet framöver? Kanske, tveksamt dock att jag kommer spendera mer tid än max 100 timmar på Lost Ark.

Medlem

Server: Thirain
Tid: 13:39
Datum: 2022-02-18
Köplats: 1038


signatur

Niet.

Medlem

Idag 14:45, 5100 i kö på på tihrain.

Lyckades kriga mig över ilvl 600 på min gunlancer idag, onwards to yorn!

Medlem

Europe West har ett par riktigt trevliga bonusar för de som skapar nya karaktärer och loggar in 10 dagar i sträck.
Och så har man bonusen av att faktiskt kunna få sina vanliga karaktärsnamn just nu.

16 tecken inga mellanslag/efternamn och 1m spelare är ingen bra kombo.

Jag har skapat karaktär på Shadespire ifall någon vill dra igång en Guild där.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Europe West har ett par riktigt trevliga bonusar för de som skapar nya karaktärer och loggar in 10 dagar i sträck.
Och så har man bonusen av att faktiskt kunna få sina vanliga karaktärsnamn just nu.

16 tecken inga mellanslag/efternamn och 1m spelare är ingen bra kombo.

https://cdn.discordapp.com/attachments/869134261553360909/944...

Jag har skapat karaktär på Shadespire ifall någon vill dra igång en Guild där.

Cool

Jag skapar en karaktär där oxå, så får vi se hur mycket man kommer lira detta

Medlem
Skrivet av Lord Haran:

Cool

Jag skapar en karaktär där oxå, så får vi se hur mycket man kommer lira detta

Samma här. Får se hur mycket det blir men 10 dagar i rad bör man ju kunna hålla igång. 7500 pers i kör på Sirius lockar ju inte precis..

Kör Paladin på Sirius, kanske blir en Scrapper på Shadespire nu då.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Köläge på Thirain?


signatur

Niet.

Medlem

Snart 2 veckor efter launch så är det fortfarande megaköer. Trodde ärligt talat att de skulle lägga sig nu men de verkar det inte göra!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Snart 2 veckor efter launch så är det fortfarande megaköer. Trodde ärligt talat att de skulle lägga sig nu men de verkar det inte göra!

Nej, det är fortfarande 1,1 miljoner spelare. Ganska otroligt ändå.

Skriv svar